[Veterani in publicitate] Corina Tudor: Anii ’99 - 2000 au fost spumosi. Am cunoscut oameni sensibili si pasionati, mutam muntii din loc, totul era o aventura, nimic nu era imposibil

[Veterani in publicitate] Corina Tudor: Anii ’99 - 2000 au fost spumosi. Am cunoscut oameni sensibili si pasionati, mutam muntii din loc, totul era o aventura, nimic nu era imposibil

Absolut toti cei peste 20 ani in publicitate pana acum au fost uimitori, spune Corina Tudor, Senior Client Lead Publicis. Chiar daca inceputul a debutat cu plans si neintelegeri, Corina a ramas pe pozitii, a invatat si s-a bucurat de fiecare moment. De prima campanie, primul event reusit,primul BRAVO de la client sau de la colegi, primul trofeu, prima data cand a mers la Cannes sau Portoroz.

A fost dragoste la prima vedere. Acum ne-am maturizat, ne iubim, dar ne si respectam si mai stim ca una fara alta nu se mai poate. Ce m-a enervat atunci ma enerveaza si acum: uneori, lipsa de respect, povesteste Corina

 Vorbim in randurile urmatoare cu Corina Tudor despre cum s-a transformat industria, ce a invatat cel mai important in acesti 20 de ani, despre schimbari de perspectiva si lucruri care au ramas la fel.

 

Inceputul

Am facut multa scoala, asa ca aveam ceva anisori cand mi-am luat primul job. Sa tot fie cam 25. Prima luna am plans aproape in fiecare seara. Sa fac eu atata scoala si sa nu inteleg mai nimic? Dimineata, insa, ma trezeam cu un zambet si-un gand: mai incerc o zi!

Anii ’99 - 2000 au fost spumosi. Am cunoscut oameni sensibili si pasionati, cu un drive incredibil, mutam muntii din loc, totul era o aventura, nimic nu era imposibil.

Nu o sa uit niciodata primul meu client - Coty cu Adina Rotileanu si Marian Dumitrescu. As putea spune ca am avut noroc sa fac primii pasi alaturi de ei.

 

Etapele care te-au adus aici

Grea intrebare… Poate prima campanie, poate primul event reusit, poate primul BRAVO de la client sau de la colegi, poate primul trofeu, poate prima data cand am mers la Cannes sau Portoroz, poate prima bauta cu ai mei… Absolut toti acesti, peste 20 ani, au fost uimitori si nu as face nimic diferit. Eh, poate ca doar vreo doua-trei decizii le-as lua un pic altfel.

 

O campanie de atunci si de acum 

Liberty Parade. Eram o mana de copii visatori, asa ca primul event l-am facut in Bucuresti – am pornit o caravana de oameni si masini din Regie. Pe la Unirea s-a pornit ploaia, s-a blocat orasul, am ramas fara curent la scena, dar si fara scule. Caravana, insa, nu s-a oprit. A iesit si un curcubeu grozav, am ajuns cu bine la scena, in Herastrau, am pus muzica pana dimineata si am plecat acasa plini de namolul din parc, dar fericiti ca primul eveniment de strada a iesit… Next step? Vama Veche.

Cea mai recenta campanie este deja un proiect de suflet: Origini / Vant, Apa, Soare si Pamant. Va las sa-l descoperiti AICI.

 

Cum s-a schimbat industria

Nu consider ca rolul ei s-a schimbat major, este doar mai vocala si mai prezenta in vietile tuturor, ne influenteaza mai usor.

Printul / tiparul era regele junglei. Now, the old king is dead. Suntem digitalizati in toate touch-pointurile.

 

Unde a disparut simtul umorului

Hahahaha, adevarat! Mai grav este ca pare ca ne-am pierdut umorul! A fost inlocuit de multele mesaje pe care un singur spot trebuie sa le transmita, de multele reguli pe care trebuie sa le respecte, sa nu lezeze pe nimeni, sa placa tuturor. 

Doar ca, ce sa vezi, nu toti oamenii au umor.

 

Oschimbare in bine si alta in rau

More tools, more perspective, dar nu am pastrat balanta, pare ca oricine poate sa faca meseria asta. Este, intr-adevar, a naibii de frumoasa, dar trebuie sa vrei sa inveti si mai trebuie sa ai si talent.

 

De la briefuri pana la feedback

Imi era teama de intrebarea asta. Consider ca a scrie un brief sau un feedback bun este o arta si, din pacate, nu suntem toti artisti. Lucram more or less la fel ca proces, dar ritmul de lucru este incredibil. Ne consumam neuronii si viata mult prea repede. Pana si un copil are nevoie de 9 luni sa se coaca in burtica, nu? Noi il cam vrem in doua saptamani sau intr-o luna cel mult.

 

Ce iti placea la inceput in publicitate. Ce te enerva

A fost dragoste la prima vedere. Acum ne-am maturizat, ne iubim, dar ne si respectam si mai stim ca una fara alta nu se mai poate.

Ce m-a enervat atunci ma enerveaza si acum: uneori, lipsa de respect.

 

Ce ai descoperit nou despre industria publicitatii in ultimul an

Se inchide o usa si se deschid alte cateva. Anul acesta, insa, ne-a aratat cat de puternici suntem sau nu, daca mai stim sa fim oameni sau nu. A fost un test pe care consider ca l-am trecut cu 10 plus.

 

Te-ai gandit sa renunti la publicitate?  

As minti sa spun ca nu m-am gandit, insa niciodata serios. Sunt momentele alea grele cand te intrebi ce cauti tu in viata ta. Un moment de vreo 5 minute am stat si m-am gandit ca poate o sa traiesc mai mult daca ma apuc de altceva. 5 minute, dupa care m-am intors la treaba.

 

Cum te-a schimbat munca in publicitate 

Colegii mei imi spun ca sunt o amazoana. O fi ceva adevar pe acolo, nu vreau sa ii contrazic. Ce pot spune eu? Cand am intrat in relatia asta eram o fata buna si cuminte, acum nu mai sunt :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related