[#DordeBunșiBine] Alin Șerban: Noi suntem un business 100% local și vrem să susținem la rândul nostru business-urile din orașele în care activăm

[#DordeBunșiBine] Alin Șerban: Noi suntem un business 100% local și vrem să susținem la rândul nostru business-urile din orașele în care activăm

Revenire va fi cuvântul anului în 2021, probabil. Cu toții visăm la asta și, treptat, ne permitem să ne întoarcem la viața pe care o știam. Pentru HORECA, în schimb, revenirea la normal înseamnă adaptarea la o altă realitate, crede Alin Șerban, CEO Tazz by eMAG, partener în „Dor de bun și bine". O piață care a funcționat până acum majoritar offline începe să înțeleagă că e nevoie să gestioneze acum ambele zone: atât offline, cât și online. Pandemia a schimbat obiceiurile de consum, a accelerat digitalizarea și a creat oportunități. Dor de bun și bine, inițiativa HORA, semnată de Golin și susținută de o serie de parteneri, susține businessurile în procesul lor de adaptare și încurajează oamenii să se întoarcă cu încredere și în siguranță în localurile lor preferate. Pentru cei de la tazz by eMAG, participarea la această campanie a fost firească. 

Campania e foarte importantă pentru că deschide niște conversații pe care trebuie să le avem acum. Nu mai e loc de amânare când vine vorba de măsurile de siguranță pe care trebuie să le luăm cu toții, de calitatea serviciilor, de felul în care mâncarea ajunge la clientul final, spune Alin Șerban.

Deși lovită serios de pandemie, piața HORECA este efervescentă: business-uri care s-au lansat în pandemie, concepte diferite, propunerea unor experiențe surprinzătoare. Despre toate aceste adaptări la noul context, nevoia de digitalizare a domeniului și efectele crizei, povestește Alin Șerban în interviul de mai jos. 

În seria #DordeBunșiBine, susținută de Mastercard, vorbim cu oamenii din industria HORECA si auxiliare, despre cum au supraviețuit pandemiei și măsurile prin care își pregătesc revenirea la normalitate. Despre nevoile clienților, învățăturile crizei și o nouă eră care începe în 2021. Experiențele de neprețuit sunt parte din ADN-ul Mastercard. Un partener de tradiție al industriei HORECA, compania s-a alăturat HORA în crearea unui ecosistem necesar, pe care să se sprijine acest domeniu în revenirea la normalitate, la bun și bine.

 

Cum v-ați alăturat campaniei „Dor de bun și bine"

Pentru noi a fost foarte simplu: ne-am dorit să susținem inițiativa de revenire la normalitate a industriei HORECA. Noi suntem un business 100% local și vrem să susținem la rândul nostru business-urile din orașele în care activăm. În 2020, ne-am dezvoltat și am făcut față provocărilor în primul rând mulțumită partenerilor din industrie: restaurantele care ne-au acordat încredere și au livrat prin tazz, shop-urile care au început să vândă prin noi sau furnizorii cu care am construit servicii speciale cum ar fi EdenRed, alături de care am introdus în premieră plata online prin bonuri de masă.  

 

Misiunea campaniei

Campania e foarte importantă pentru că deschide niște conversații pe care trebuie să le avem acum. Nu mai e loc de amânare când vine vorba de măsurile de siguranță pe care trebuie să le luăm cu toții, de calitatea serviciilor, de felul în care mâncarea ajunge la clientul final. Piața HORECA, deși lovită puternic de pandemie, este mai efervescentă ca niciodată – vedem business-uri care s-au lansat în pandemie, concepte diferite, chefi noi și din ce în ce mai multă dorință de a oferi experiențe culinare. Trebuie doar să profităm de acest moment de „relansare” pentru a duce lucrurile la un nivel și mai înalt. 

Fiecare criză majoră din istorie a venit cu schimbări profunde în societate, în industrie și în felul în care oamenii se raportează la lume, în general. Fără doar și poate, pandemia ne-a schimbat deja obiceiurile de consum, a accelerat digitalizarea și a creat oportunități pentru business-urile care s-au adaptat rapid noii realități. Cred că e crucial ca industria HORECA să continue mixul offline-online, pentru că doar așa poate rămâne aproape de clienți. 

 

Efectele asupra business-urilor din HORECA 

Principalul efect pe care l-am văzut direct a fost nevoia de reinventare. Totul s-a întâmplat rapid, peste noapte, iar business-urile care au fost suficient de flexibile și s-au digitalizat au avut cel mai mult de câștigat.  

Cuvântul cheie pentru anul 2020 a fost digitalizare și când vorbim de relația noastră cu business-urile din industrie. Am ținut foarte aproape unii de alții și ne-am adaptat aplicația și serviciile din mers. De exemplu, am avut o inițiativă prin care am consiliat business-urile în procesul lor de „lansare” în online, cu tot ce înseamnă asta: de la fotografierea mâncărurilor la consultanță pe meniu, optimizare a costurilor și a ofertelor promovate în aplicație.

 

Revenirea

Revenirea la „normal” este de fapt o revenire la o altă realitate pentru cele mai multe business-uri din HorReCa. Vorbim de o piață care înainte funcționa majoritar în offline și care acum are de gestionat ambele zone: atât offline, cât și online. Totuși, cine știe să le alterneze bine va avea mult de câștigat, întrucât clienții sunt, pe de o parte, dornici să iasă în oraș și să socializeze, însă în același timp, sunt obișnuiți cu confortul sistemului de livrare la ușă, iar acest mix de consum va continua și în viitor.

 

Un an nebun

Pandemia a accelerat toate trendurile, așadar a trebuit să ne mișcăm într-un ritm mult mai alert și să ținem pasul cu toate schimbările din industrie. Drept urmare, pentru noi a fost un an de-a dreptul nebun. L-am început printr-un rebranding, ne-am extins accelerat în noi orașe, am „operat pe cord deschis” când a venit vorba de aplicație și am îmbunătățit-o din mers, ne-am mărit echipa de 6 ori, ne-am dezvoltat flota de curieri și am adus peste 5.000 de restaurante partenere noi. A fost un efort enorm din partea echipei care a dat însă niște rezultate incredibile: un an mai târziu, am ajuns cea mai descărcată aplicație din categoria „Food & Drink”.

Cele mai mari oportunități vor veni cu siguranță tot din online. Pandemia a adus mai repede niste trenduri care se conturau deja, deci urmează o consolidare și o dezvoltare și mai mare pentru toți jucătorii din industrie. La capitolul riscuri, principalul pe care îl văd este lipsa forței de muncă - avem cerere, avem ofertă, însă avem și nevoie de oameni care să susțină marketplace-ul.

 

Planuri pentru 2021

Să devenim aplicația care livrează cele mai faine experiențe de pe piață :)

Antreprenorii din HORECA sunt chemați în HORA. Pentru că e nevoie de crearea unui ecosistem solid ca domeniul acesta să își revină, de relații solide între actori economici din diferite ramuri de activitate și de parteneriate oneste, pentru o industrie mai sănătoasă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related