Marketing-ul este un domeniu foarte schimbător, ai zice că se mișcă cu viteza luminii… sau cel puțin așa se simte atunci când vrei să creezi o nouă campanie sau o strategie și, dintr-o dată, un nou tool schimbă totul.
Anual, trimestrial și chiar lunar, apar noi tendințe și tehnici care transformă modul în care ne promovăm, modul în care atragem și conectăm publicul cu brand-ul nostru.
Odată cu îmbunătățirea constantă a tehnologiei și a inteligenței artificiale, marketing-ul devine o componentă socială și psihologică. Luând în considerare aceste aspecte, publicul țintă este mai atent la povestea și valorile unui brand, și mai puțin la produsul sau serviciul în sine.
Povestea din spatele unui brand
Povestea și valoarea care stau la baza unui business sunt elemente critice în construirea unui brand. Aceste lucruri modelează modul în care oamenii privesc un brand și le permite să se conecteze cu etosul, valorile și istoria din spatele companiei. Așadar, narațiunile convingătoare, puternice și sincere pot influența perspectivele clienților.
O poveste bazată pe valori și sinceritate conectează, rezonează, vinde.
Spre exemplu, potențialii clienți pot vedea o pereche de pantofi frumoși într-o campanie de promovare, care să le stârnească interesul, însă nu suficient de mult încât să acționeze pe moment. Povestea din spatele brand-ului însă, poate asocia acea pereche de pantofi cu măiestrie autentică românească și materiale de înaltă calitate, practici de muncă etice și un ochi format pentru design.
Povestea convertește potențialul client în… client final.
Conținutul e la loc de cinste
Crearea de conținut pare a fi cuvântul cheie al marketingului în acest moment. Acest lucru se poate datora faptului că oricine are un smartphone și acces la internet poate crea o pagină de Instagram, poate scrie un blog sau poate încărca fotografii în mediul online.
Dar adevărul este că un conținut bun (conținut care adaugă valoare vieții clientului) este, dacă nu cel mai important, atunci unul dintre cele mai valoroase aspecte de marketing digital pe care le poate avea o companie.
De exemplu, o marcă de îmbrăcăminte de fitness poate posta rețete delicioase de smoothie, rutine de antrenament suplimentare și citate motivaționale în feed-ul lor zilnic de pe Instagram/Facebook. Este posibil ca acest lucru să nu aibă legătură cu produsele lor, dar cu siguranță oferă conținut de valoare clienților – ahhh… și să nu uităm că astfel conturează și povestea din spatele brand-ului. Da, cea despre care am vorbit mai sus.
Responsabilitate prin cifre
„Marketingul este o artă care nu poate fi măsurată, rezultatele vor veni!”.
Da, marketing-ul este o artă și o tehnologie care este într-o continuă mișcare, iar rezultatele unei noi strategii de marketing nu vor apărea peste noapte, acest lucru nu înseamnă însă că nu se pot măsura.
Ceea ce vrem să spunem este că eforturile de marketing se POT măsura și TREBUIE să fie măsurate. Marketing KPI’s există pentru a urmări succesul unei campanii de marketing.
Câteva exemple de valori? Vizualizări ale paginilor site-ului web, clasamentele motoarelor de căutare, engagement-ul de pe rețelele sociale (aprecieri, comentarii și distribuiri), cost pe click pe anunțurile de pe Facebook sau Google, și desigur, conversiile.
Cu toate acestea, corelația nu este cauzalitate. KPI-urile nu cauzează automat mai multe vânzări sau creșteri de profit.
De exemplu, dacă există mai mult trafic pe site-ul tău, este mai probabil să se realizeze o vânzare (conversie prin corelare), dar în niciun caz nu este garantat faptul că vei ridica nivelul vânzărilor peste noapte.
Acesta este motivul pentru care eforturile de marketing sunt măsurate în timp, pentru a determina ce funcționează și care strategie atinge obiectivele dorite.
Scopul unei bune strategii de marketing este de a face afacerea ta cât mai vizibilă și de a atrage trafic pe site-ul web, urmând ca acest trafic să facă conversii. Gândește-te la marketing ca la o investiție în creșterea unei companii. Ca orice investiție, există un anumit risc, dar fără nicio investiție, nu poate exista nicio recompensă.
Așadar, ca o scurtă recapitulare… fii mereu la curent cu noutățile din lumea digitală pentru a putea ține pasul cu schimbările constante și nu uita că un brand fără poveste este ca acul în carul cu fân!