Digitas România prezintă liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks pentru luna mai. Topurile sunt generate de Digital Health Index.
În urma analizei comunicării liderilor de industrii din topurilor generate de Digital Health Index, strategia care a asigurat sănătatea digitală în luna mai s-a bazat pe o prezență a brandurilor în arii cât mai variate din online (cantitate) și pe sentimentul pozitiv manifestat de către consumatori (calitate).
Analiza celor 69 de branduri din topurile de pe digitalhealthindex.ro arată că, deși brandurile investesc mai mult de la o lună la alta, de la începutul anului, interacțiunile scad pe măsură ce se apropie sezonul estival. Făcând o balanță între cantitativ și calitativ, dar în mod specific pe rețelele de socializare, Instagram are mai puține mențiuni, dar viewership mai mare, în timp ce Facebook a crescut numărul de comentarii față de luna aprilie.
Ca și în lunile anterioare, impactul este dat de colaborările cu influenceri, cu o creștere în zona de podcasts, lansări, sponsorizări/ parteneriate de conținut (în special, pe fotbal).
“În luna mai, ne-am dorit să punem accentul pe importanța unei zone mai puțin impactate de strategiile de comunicare. Avem în top DHI branduri câștigătoare care performează bine pe canalele care, din punct de vedere tactic, sunt mai mult în responsabilitatea oamenilor de digital marketing decât a agențiilor de creație: SEO, Google Locations, secțiunile de conținut din site, forumurile specializate”, Alexandra Caciur, Head of Data & Business Intelligence - Digitas.
Evoluția pe categoriile de brand:
- AUTO: creșterile se datorează programului Rabla, iar brandurile care înregistrează creșteri comunică pe Rabla & modele hibride și folosesc influenceri;
- FINANCE: brandurile din top au apelat la parteneriate și sponsorizari cât mai variate și, de asemenea, la influenceri;
- RETAIL & DYI: ambele categorii au crescut în căutări în luna mai. Promoțiile, influencerii și conținutul din site-urile proprii cu oferte sunt în continuare factorii de creștere;
- SOFT DRINKS: a început sezonul NCP-urilor și al parteneriatelor pe comunități, în mod special pe fotbal.
- PHARMACIES, CLINICS: nu există schimbări majore, ceea ce reprezintă o constantă pozitivă.
Digital Health Index oferă la nivel lunar, începând cu octombrie 2021:
- Optimizarea mixului de canale digitale
- Determinarea celor mai bune mesaje pentru brand, luând în considerare și teritoriile ocupate de competiție
- Indentificarea celui mai potrivit unui mix de formate testate și optimizate pentru fiecare canal în parte
- Identificarea topicurilor pentru a construi o comunicare contextuală
- Strategiile câștigătoare și instrumentele necesare pentru a fi la paritate sau chiar pentru a depăși brandurile competitoare și pentru a diminua lipsa de comunicare dintre brand și consumator
Publicis și Digitas România, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe România, au dezvoltat Digital Health Index, un instrument propriu de măsurare a sănătății brandurilor în digital. DHI este creat special pentru a pune la dispoziția clienților, în timp real, informații relevante despre starea brandurilor acestora - de la radiografierea brandurilor și a concurenței până la diverse predicții în scopul luării celor mai bune decizii in comunicare si business.