Criza ultimului an a fortat brandurile sa iasa din zona comoda si sa comunice real. Raluca Kovacs, Chief Strategy Officer Publicis Romania, membra in comitetul de organizare Effie, a remarcat trei directii de raspuns al companiilor: cele care au inteles ca actiunea e mai puternica decat orice discurs, branduri care au inteles ca pandemia si umorul nu se exclud si branduri care si-au regandit felul de a face marketing si au inovat. In cealalalta parte, au existat si branduri care nu au fost pregatite pentru schimbare si au tacut. Editia Effie de anul acesta va arata cel mai bine felul in care brandurile au raspuns presiunii.
Este o editie cu totul speciala. O editie din care vom invata probabil ca momentele de criza nu trebuie irosite ci sunt momente perfecte sa iesi din inertie, spune Raluca
Castigatorii vor fi anuntati pe 17 iunie 2021, in cadrul Galei de Premiere care se va desfasura online, live pe paginile de Facebook Effie Romania, IAA Romania si UAPR, incepand cu ora 7.30 p.m. Pana atunci, noi vorbim in continuare cu Raluca despre eficienta, creativitate si felul in care presiunea creeaza, uneori, inovatie.
Effie 2021 din perspectiva proiectelor inscrise
Este o editie cu totul speciala. Presiunea creata de pandemie a impins brandurile curajoase sa inoveze si sa se reinventeze. Iar brandurile nepregatite de schimbare s-au vazut fortate sa taca. Este o editie din care vom invata probabil ca momentele de criza nu trebuie irosite ci sunt momente perfecte sa iesi din inertie.
Prima editie Effie la care ai participat
Cred ca era in urma cu 15 ani. Imi aduc aminte ca aveam emotii mari – mai ales ca era pentru prima data cand aveam campanii inscrise in festival. Dar era si cu multa bucurie sa vad ideile pe care le admirasem in restul anului premiate si aplaudate. Cred ca intreaga piata evoluat mult de atunci si cu ea a evoluat si Effie. Acum este un brand mult mai matur, care s-a transformat dintr-o scena pentru campanii eficiente intr-o adevarata platforma de educatie.
Ce inseamna Effie pentru industrie de comunicare
Effie in formula actuala este cea mai importanta platforma de learning a pietei de comunicare. Departe de a fi perfect, Effie este un bilant anual al curajului si capacitatii industriei de a se reinventa, de a produce valoare pentru oameni si pentru branduri deopotriva.
Sfaturi pentru participanti
Sa transforme Effie intr-un mod de lucru, nu intr-un push facut inainte de festival. Problemele cele mai dese sunt cauzate de categoriile speciale. Din pacate aici vedem de multe ori un showcase creativ la care rezultatele sunt subtiri, deci proba eficientei lipseste sau e slaba. O alta problema a categoriilor speciale este lipsa de intelegere a rigorilor fiecarei categorii de catre cei care inscriu.
Elemente esentiale pentru un case bun
Claritatea si puterea ideii de a genera impact sunt esentiale. Un case bun e un case din care inveti si care te inspira. Sunt campaniile pe care le stii cu mult inainte sa citesti cazul.
Perspectiva industriei vizavi de eficienta
Multa vreme industria a avut focus pe creativitate si mai putin pe creativitatea care genereaza rezultate. Si asta a fost o etapa normala pentru ca si accesul la rezultate era unul mult mai redus. Acum suntem intr-o etapa noua in care exista agentii care au mai multe date decat clientii sau care ofera acestora tool-uri de agregare si interpreare a datelor. Acest tip de parteneriat agentie-client va deveni obligatoriu pentru intreaga industrie si va ajuta departamentele de marketing sa isi maximizeze importanta in companii.
Ce ai descoperit nou despre industrie in ultimul an
Ultimul an a adus o presiune greu de imaginat pe echipele de comunicare. Presiune care a stimulat mult curajul si ideile tari. Nu e de mirare ca e avem in fata una din editiile cu cel mai mare numar de campanii inscrise in festival. Am identificat cam 3 categorii de reactii ale brandurilor: branduri care au inteles ca actiunea e mai puternica decat orice discurs, branduri care au inteles ca pandemia si umorul nu se exclud, branduri care si-au regandit felul de a face marketing si au inovat.