Ruxandra Rau: Daca in 2007 simteam ca Effie este mai mult un festival al agentiilor, azi il vad ca pe un eveniment important in egala masura pentru agentii si pentru clienti

Ruxandra Rau: Daca in 2007 simteam ca Effie este mai mult un festival al agentiilor, azi il vad ca pe un eveniment important in egala masura pentru agentii si pentru clienti

Dupa un an ca cel care a trecut, imprevizibil si incercat pentru industria de comunicare, Ruxandra Rau se asteapta sa vada la Effie mai multa creativitate si mai multa tehnologie puse in slujba binelui. Ruxandra este Director Brand & Communication Strategy Telekom Romania si membra in comitetul de organizare Effie 2021. Evenimentul de anuntare a castigatorilor Effie 2021 va avea loc pe 17 iunie, iar in prezent urmeaza cele doua runde de jurizare.

Ruxandra a castigat primele premii Effie in 2007, pentru campaniile Romtelecom ClickNet si de atunci a fost implicata in Effie sub diverse roluri, de la scriitor de cazuri, castigator pe scena, jurat si, in ultimii doi ani, membru al comitetului de organizare.

Imi amintesc de experienta din juriu, din vremea cand nu existau dezbateri asupra cazurilor in sala de jurizare, si fiecare jurat aprecia singur cazurile citite. Dezbaterile intre jurati au schimbat mult situatia, si in bine, cand iti dau sansa sa strigi ca imparatul e gol, cand ceilalti nu observa ca au in fata un caz cu bube, dar si in mai putin bine, cand discutiile dintre jurati derapeaza

Vorbim cu Ruxandra Rau in randurile de mai jos despre editia de anul acesta, eficienta pe pandemie, creativitate si cat de important e ca si in piata din Romania lucrurile s-au mai schimbat si, dincolo de venituri, cota de piata, clienti atrasi de la competitie, brandurile sunt interesate si de a schimba in bine viata comunitatilor din care fac parte. 

 

Effie 2021 din perspectiva proiectelor inscrise   

Ma astept sa vad idei de proiecte inovatoare, de la branduri si agentii care au gasit solutii smart sa se adapteze sau reinventeze in 2020, facute pe bani mai putini, cu componenta digitala mai puternica, si cu impactul masurat mai presus de vanzari, venituri sau engagement. Fie pentru oameni, fie pentru businessuri, dupa an atat de imprevizibil si incercat, ma astept sa vad mai multa creativitate si mai multa tehnologie puse in slujba binelui, cu impact pozitiv asupra romanilor.

 

Prima editie Effie la care ai participat 

Primele premii Effie le-am castigat in 2007, pentru campaniile Romtelecom ClickNet… De atunci, am fost implicata in Effie sub diverse roluri, de la scriitor de cazuri sau suport pentru agentie in scrierea de cazuri, castigator pe scena, jurat si, in ultimii doi ani, membru al comitetului de organizare.

Daca in 2007 simteam ca Effie este un festival mai mult al agentiilor, in care premiile nu aveau atat de mare valoare perceputa pentru clienti, azi il vad ca pe un eveniment important in egala masura pentru agentii si pentru clienti, odata cu cresterea notorietatii si semnificatiei pe care recunoasterea Effie o are in randul participantilor din randul clientilor.

O alta schimbare pe care am simtit-o a fost aparitia si cresterea ponderii categoriilor speciale, in care vedem astazi cazuri tot mai greu de izolat din punct de vedere al obiectivelor si rezultatelor, avand in vedere sinergia – de altfel benefica, dezirabila, si recomandabila - dintre aceste proiecte “non-core” si comunicarea de baza a brandurilor.

Imi amintesc de asemenea de experienta din juriu, din vremea cand nu existau dezbateri asupra cazurilor in sala de jurizare, si fiecare jurat aprecia singur cazurile citite. Dezbaterile intre jurati au schimbat mult situatia, si in bine, cand iti dau sansa sa strigi ca imparatul e gol, cand ceilalti nu observa ca au in fata un caz cu bube, dar si in mai putin bine, cand discutiile dintre jurati derapeaza, daca cei mai vocali dintre ei incearca sa intoarca opiniile intr-o anumita directie, caz in care rolul moderatorului este cu atat mai important.

 

Ce inseamna Effie pentru industrie de comunicare

Atat pentru mine ca profesionist, cat si pentru Telekom Romania, Effie reprezinta certificarea performantei eforturilor noastre de comunicare, a impactului masurabil si demonstrabil pe care munca echipei noastre si munca agentiilor partenere il au asupra rezultatelor de business si de brand. Premiile Effie inseamna dovada eficientei cu care investim bugetele de promovare, validarea strategiei de brand, comunicare si media si, in acelasi timp, inseamna motivatie si recunoastere, ambele foarte valoroase pentru echipele implicate.

 

Cat de important e contextul

Cele mai importante aspecte in scrierea cazurilor sunt firul rosu intre contextul si provocarea de business – obiective – rezultate si research pentru izolarea impactului proiectului respectiv de celelalte eforturi de comunicare. Nu poti sa spui ca provocarea de business cu care te confrunti este scaderea de venituri si de market share, apoi faci un proiect care spui ca a avut doar obiective de engagement sau notorietate. Si nu poti face proiecte eligibile pentru categorii special in acelasi timp cu campanii 360 integrate pentru categoia de baza, si apoi sa arati rezultate de business si brand pe tot anul, pe care sa le atribui proiectului special, fara un research care sa iti arate clar impactul izolat al acestuia pe brand sau business.

 

Perspectiva industriei vizavi de eficienta 

Cu ani in urma, dupa ce am participat prima data la festivalul de publicitate de la Cannes, imi amintesc ca m-am intors foarte emotionata si inspirata de ce am vazut acolo si am spus agentiei cu care lucram “vreau si eu sa facem proiecte ca X sau Y, pe care le-am vazut premiate acolo, al caror impact sa se masoare in vieti salvate, sprijin pentru categorii defavorizate, sau schimbari in bine pentru societate”. Mi se pareau extraordinare brandurile care faceau astfel de campanii la vremea aceea, si mi se parea minunat sa lucrezi pentru acele branduri, la o vreme cand in publicitatea din Romania nu vedeai prea multa preocupare pentru astfel de proiecte.

Ma bucur ca, odata cu trecerea anilor, lucrurile s-au schimbat, atat in piata, cat si in jobul meu. Si ca astazi, dincolo de venituri, cota de piata, clienti atrasi de la competitie, ma simt motivata si implinita de faptul ca brandul Telekom are un astfel de “higher purpose” – care inseamna dorinta si implicare pentru a pune tehnologia noastra sa lucreze in folosul binelui romanilor, pentru a le schimba viata in bine, pentru a ajuta ca nimeni sa nu fie lasat in urma.

 

Ce ai descoperit nou despre industrie in ultimul an

Am descoperit puterea extraordinara de a se reinventa, atat a agentiilor, cat si a companiilor, de a gasi solutii in orice situatie, oricat de dificila, chiar si atunci cand zici ca nu mai poti sa faci nimic, si cand vezi in fata ta mai multe riscuri decat oportunitati. Am invatat ca echipele client-agentie bazate pe respect, unitate si efort comun nu au nevoie sa fie fizic impreuna sau sa petreaca zile intregi in sedinte si workshopuri ca sa livreze bine, la timp, si sa faca performanta. Si am observat mai putina patima si mai multa empatie fara de colegii de industrie, avand cu totii probleme mai importante pe care le-am infruntat si care ne-au impovarat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related