[Creative Business] Ruxandra Papuc: Absolvenți de ASE și Jurnalism, cochetăm cu bucătăria americană și DJ-ingul. Suntem un mix colorat și vesel

[Creative Business] Ruxandra Papuc: Absolvenți de ASE și Jurnalism, cochetăm cu bucătăria americană și DJ-ingul. Suntem un mix colorat și vesel

Ruxandra Papuc vine cu backgroundul din publicitate, iar fratele ei, Bogdan Papuc, aduce experiență din horeca. Împreună au lansat în 2019 FlipFlop, prima bistrotecă din București. Un loc inspirat din Coney Island, unde mâncarea se întâlnește cu muzica, poți să dansezi cu un burger în mână și să te simți mai confortabil ca în papuci. Apoi a venit pandemia și dansul, întâlnirile și trei sferturi din viața obișnuită au fost interzise o perioadă. Iar acum suntem în 2021, când, între prudență și nerăbdare, vrem să ne întoarcem la ceea ce știam. Pentru un antreprenor în horeca, schimbările acestea bruște au constituit testul suprem de flexibilitate.

Cred că nu poți să vorbești de horeca fară să te ia cu fiori 2020. Noi am deschis în 2019 și așteptările noastre erau să avem o creștere lină, stabilă până în 2022. Nu s-a întâmplat. Ne-am adaptat din mers și continuăm să o facem. În loc de o creștere lină am intrat într-un rollercoaster, spune Ruxandra.

Povestim cu Ruxandra Papuc despre FlipFlop și adrenalina primilor ei ani de antreprenoriat în cadrul seriei Creative Business, inspirată de BT Mic. Între lecțiile învățate până acum și regulile impuse de pandemie, Ruxandra crede că cel mai important este să nu renunți nicio secundă la comunicare, să îți ții partenerii aproape și să nu-ți pierzi speranța.

 

Oamenii din spatele businessului

FlipFlop înseamnă Ruxandra Papuc și Bogdan Papuc. Fratele cel mare cu experiență în HORECA de peste 20 de ani, sora cea mică cu experiență în publicitate de peste 10 ani, actual Executive Creative Director McCann. Localul este un vis din copilărie devenit realitate care ne aduce împreună pasiunile. Nu ne împărțim doar între local și comunicare ci și între muzică și bucătărie, între cele doua jumătăți Bistroteca. Absolvenți de ASE și Jurnalism, cochetăm cu bucătăria americană și DJ-ingul. Suntem un mix colorat și vesel, la fel ca terasa din Dacia 139.

 

Parcursul spre antreprenoriat

Pentru mine este prima experiență de antreprenoriat. A fost o decizie mai mult emoțională decât rațională. Practic aducerea la viață a vorbei pe care ne-am zis-o toți la un moment dat: “într-o zi o să-mi deschid un bar”. Pentru fratele meu era o mișcare naturală; el tocmai ieșea dintr-o afacere din centrul vechi și își dorea ceva în familie. M-a întrebat dacă mă bag și asta a fost.

 

Abilități necesare pentru un antreprenor

Ai nevoie de flexibilitate. Nu știu dacă fară pandemie tot ăsta ar fi fost primul răspuns evident, dar după un an și jumătate fără un orizont de așteptări care să depășească două săptămâni, să te poți adapta de pe o zi pe alta a devenit top skill.

 

Un loc cu dans și burgeri

FlipFlop e prima bistrotecă din București, un loc în care mâncarea se întâlnește cu muzica, unde poți să dansezi cu un burger în mână și să te simți mai confortabil ca în papuci. Asta ne-am dorit să aducem la viață. Dansul a fost interzis de ceva vreme, însă rămânem cu good vibes și visăm la party-urile pe care le vom organiza de îndată ce se va putea.

Când am pus cap la cap conceptul localului am căutat ceva la fel de colorat ca noi și ne-am orientat către un loc tare drag mie: Coney Island. Acolo ai mare, ai bucătărie americană, ai muzică și murale. Câte un pic din toate se regăsește și în Dacia 139. Iar meniul e un theme park cu influențe americane, unde fiecare dish e ca un ride care să-ți aducă bucurie. O să găsiți influențe din tot New Yorkul, de la Chilly Dog Pizza direct din Coney, până la Mac’n’cheese cum am învățat în Harlem și cilantro din belșug în Huevos Rancheros aduse la brunch direct din Brooklyn.

 

Așteptări

Cred că nu poți să vorbești horeca fară să te ia cu fiori 2020. Noi am deschis în 2019 și așteptările noastre erau să avem o creștere lină, stabilă până în 2022. Nu s-a întâmplat. Ne-am adaptat din mers și continuăm să o facem. În loc de o creștere lină am intrat într-un rollercoaster. E cu adrenalină și atâta timp cât nu sărim de pe sine, o să ne ținem tare să ne bucurăm de ride.

 

Clienții

Clienții noștri suntem noi: studii superioare și pasiuni care le întrec; oameni care fredonează unpluggedul de la Nirvana cu aplauze cu tot, dar care și dansează pe Claptone până dimineața. Iubitori de animale, biologi de ocazie și băutori de ginuri bune. Suporteri pride și dj de ocazie. Cred că FlipFlop e un loc în care simți că aparții, fie că vii pentru muzică sau pentru burgeri. Știi că mereu o să ne găsești pe unul dintre noi acolo, că poți să vii să lucrezi liniștit sau să devii chiar tu dj cu Music by friends.

Vindem multă bere și vin fară alcool pentru că toată lumea vine la noi după vaccin. Ne bucuram să vedem că targetul nostru pune umărul să ne întoarcem la normal.

 

Învățături

Am învățat că nimic nu e sigur, iar daca aș lua-o de la început aș schimba ceva foarte pragmatic: nu aș investi în interiorul localului. Avem două etaje de bistro, cu murale lucrate cu cel mai mare drag de Wanda Hutira și nu am fost deschiși în interior decât 2 săptămâni în ultimul an. Dacă știam, făceam muralele pe exterior și investeam toți banii pe sisteme de încălzire. Dar, hei, poate în 2021 prindem iarna și în interior.

 

Provocări

Noi am fost dintotdeauna un loc al experienței, nu doar mâncare, nu doar muzică. Dintr-o dată a trebuit să ne axăm doar pe livrări într-un moment în care nu eram suficient de cunoscuți pe latura de bistro. Dar, un an mai tărziu, rețetele de burger strâng prietenii laolaltă și pe terasă și la livrare. Burgerii vegani au căpătat proprii fani, iar pizza americană la fel.

O perioadă am redus meniul pentru că panica generală de anul trecut se lasă cu food waste, iar asta contravine uneia dintre valorile noastre de căpătai: nu aruncăm mâncare. Apoi, treptat, am revenit la meniul complet.

Ce s-a schimbat a fost și că am început să comunicăm măsurile de igienă care pentru noi erau oricum un standard. Am făcut atâtea poze cu Nico, burger chef, zâmbind din spatele măștii încât cred că dacă vrea să se lase de bucătărie se poate apuca fară emoții de modeling.

 

Strategia de comunicare online 2021

Nu ne schimbăm strategiile. Rămânem aceiași și suntem oricând pregătiți să ne întoarcem la comunicat petreceri și concerte. Până atunci, continuăm cu Music by friends, programul nostru prin care oricine poate deveni DJ pentru o zi. Tot ce trebuie să facă este să ne lase un mesaj cu un soundcloud și să ne auzim să stabilim o dată. Apoi, burgerii continuă să fie minunați, ne pregătim cu câteva noutăți care vor veni cu lansări și tasting nights. Dați-ne un follow pe Facebook, Insta sau TikTok and stay tuned.

 

Ghid de optimism în pandemie

Între lecții și reguli, cred că cel mai important este să nu renunți nicio secundă la comunicare, să îți ții partenerii aproape și să nu-ți pierzi speranța.

 

Planuri pentru 2021

În 2021 sperăm, pe cât posibil, la stabilitate și prieteni noi. Vrem să creștem și s-o facem împreună cu o comunitate cât mai mare și mai veselă, la fel că noi. Așa că nu ezitați să dați un follow pe Insta și Facebook și să vă faceți drum până în Dacia 139 oricând aveți poftă de muzică, burgeri și stat la soare cu un cocktail în mână.

E nevoie de mai multe povești de business, credem noi. Povești reale, în care să dăm mai departe optimismul și inspirația, dar să nu ocolim dificultățile, obstacolele și provocările antreprenorilor din România. Poveștile acestea, sperăm noi, creează solidaritate și dau încredere. Ne dau speranța că putem în România să ne găsim propriul drum. În Creative Business, seria editorială inspirată de BT Mic, adunăm poveștile despre creativitate, reinventare și adaptare ale micilor antreprenori din România.


Poveștile celor care găsesc mereu soluții și ne arată că se poate. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related