Art Directors Club (ADC) România, Asociația OvidiuRo și McKinsey Digital lansează Design for Good, o competiție de Digital Experience Design care provoacă participanții să găsească soluții pentru probleme reale și dificil de rezolvat. Competiția are loc în perioada 25 mai - 25 iunie 2021 și are ca temă analfabetismul funcțional.
Tema a fost aleasă ca urmare a ultimelor rezultate ale testelor PISA (Programul OECD pentru Evaluarea Internațională a elevilor) din 2018, din care a rezultat că 44% dintre elevii în vârstă de 15 de ani care au participat la testare sunt analfabeți funcțional.
Pentru a participa, echipele trebuie să descarce brieful de pe site și să trimită propunerea lor de soluție până la termenul limită. Soluția poate lua forma unei aplicații, a unei platforme, a unei provocări TikTok, a unui mediu AR, a unui blockchain sau a oricărui alt activ digital potrivit scopului. Publicul țintă este format din părinți, tutori, profesori și îngrijitori.
„Mă bucur că ADC România a pus bazele Design For Good având în vedere două lucruri fundamental bune: creativitate îndreptată în direcția corectă și relevantă azi, plus un puternic focus către digitizare și simplificare a interacțiunilor umane, a proceselor de învățare. Concursul nostru este un gest normal de a contribui la progresul României, încercăm să găsim prin prisma digitalului răspunsuri și soluții la probleme sociale profunde. Sperăm să le și găsim”, a declarat Radu Pilat, Vicepreședinte Art Directors Club România.
„În societatea românească a anului 2021, în secolul 21, aproape 1 din 2 copii sub 15 ani este analfabet funcțional. Pentru a nu perpetua această statistică extrem de gravă, este nevoie de acces la educație timpurie de calitate pentru toți copiii. Cu cât copiii au parte de experiențe de învățare cât mai devreme, încă de la naștere, cu atât creierul lor se dezvoltă mai mult în primii ani de viață. De aceea este important ca adulții responsabili din jurul celor mici, fie că vorbim despre părinți, familia apropiată, profesori sau alți specialiști în educație, să le ofere aceste experiențe de învățare. În secolul în care oamenii cercetează planete îndepărtate și noi universuri, tehnologia poate și trebuie să fie o componentă de bază a mecanismelor de predare și de învățare. Suntem nerăbdători să primim și să citim toate aplicațiile din concurs, suntem încrezători că numai împreună, ca societate, putem scădea și chiar eradica analfabetismul funcțional”, a declarat Maria Gheorghiu, Președinte Asociația OvidiuRo.
„Ca o companie care a definit și definește o profesie care se bazează exclusiv pe capacitatea intelectuală în îndeplinirea misiunii sale, suntem onorați să putem sprijini acest demers al ADC căruia îi conferim două obiective, în egală măsură ambițioase, dificile și importante. Primul obiectiv este să identifice o soluție pentru analfabetismul funcțional. Al doilea este să-i inspire pe mulți alții din jur să-și imagineze soluții creative pentru alte probleme la fel de dificile”, a declarat Alexandru Filip, partener coordonator al biroului din România al McKinsey & Company.
Câștigătorii vor fi desemnați de către un juriu format din Șerban Alexandrescu – cofondator Headvertising, Maria Gheorghiu – cofondator și președinte al Asociației OvidiuRo, Ioana Zamfir - Executive Creative Director la MRM România și Johan Engelbrecht - Design Director la McKinsey & Company. Printre cerințe se numără utilizarea unei tehnologii deja existente și un echilibru între costuri și beneficii, astfel încât proiectul să poată fi implementat ușor.
Primii trei clasați vor fi recompensați cu premii în bani, astfel: locul I va primi 1500 de euro, locul II va primi 1000 de euro, iar locul III va primi 500 de euro.
Proiectul este susținut de către OvidiuRo, McKinsey Digital, E-ON, iar partenerii media sunt: Republica.ro, iqads.ro.