Daniela Podaru, Kooperativa 2.0: De ce este important să cunoști cât mai bine un brand pentru a ajunge să comunici eficient pentru acesta

Daniela Podaru, Kooperativa 2.0: De ce este important să cunoști cât mai bine un brand pentru a ajunge să comunici eficient pentru acesta

De când fac parte din echipa Kooperativa 2.0 am înțeles că trebuie să te raportezi diferit la fiecare brand în parte. Sunt branduri cu diferite domenii de activitate, diferite publicuri și diferite obiective. De aceea, de fiecare dată când trebuie să lucrez pentru un brand, iau lucrurile ca pe o provocare, o provocare în care cel mai important aspect este să înțelegi ce vrea acesta de la tine, ce și cum își dorește să comunice. Pe scurt, să ajungi să-l cunoști cât mai bine.

Online-ul reprezintă un instrument de promovare prin care brandurile pot ajunge mult mai ușor la publicurile lor. Totuși, pentru a fi vizibil în social media și pentru a te poziționa acolo unde îți dorești, trebuie să livrezi conținut de calitate, conținut care să fie reprezentativ pentru identitatea ta. Tocmai de aceea, atunci când un brand apelează la agenție există o anumită responsabilitate de a înțelege cât mai bine ceea ce își dorește să transmită pentru a putea oferi mai departe utilizatorilor conținutul pe care doresc să îl „consume”, astfel încât brandul să fie cât mai aproape de interesele lor.

Pe lângă acest lucru, alegerea canalelor de comunicare este la fel de importantă. Publicul de pe Facebook nu este același cu cel de pe LinkedIn, interesele utilizatorilor fiind diferite, de aceea, și comunicarea trebuie să fie adaptată pe fiecare platformă în parte. Mai mult decât atât, este esențial să identifici dacă mesajul tău are același efect pe toate canalele de comunicare sau dacă este bine să te rezumi doar la platformele potrivite pentru tine, cele ce îți permit să-ți formezi o comunitate într-adevăr interesată de ceea ce oferi.

 

Ce trebuie să faci pentru a cunoaște un brand?

Pentru a ajunge la oameni este nevoie de înțelegerea brandului, iar pentru a înțelege brandul este nevoie în primul rând de research. Acesta te ajută să poți construi cât mai bine strategia de social media, fiind în fond principalul element de la care pornești în conturarea acesteia. 

Este important să treci prin acest proces pentru că te ajută să identifici care este tonul comunicării, ce lucruri sunt promovate mai mult, care sunt elementele de diferențiere și care este imaginea de ansamblu transmisă. Cu cât înțelegi mai bine aceste lucruri de la început, cu atât îți va fi mai ușor să transmiți mesajul dorit către public, chiar dacă te adaptezi și pe parcurs. Totodată, poți identifica și lucruri care merită a fi comunicate, care nu au fost valorificate așa cum ar trebui.

Clientul are și el un rol important aici, de a-ți transmite informațiile esențiale despre brand, pentru că toate lucrurile bune trebuie sa ajungă la public, iar tu trebuie să găsești formula ideală de a transmite și de a comunica asta.

 

Cum alegem canalele de comunicare?

Alegerea canalelor de comunicare este un pas important din strategia de social media, iar acest lucru cred că depinde foarte mult de specificul brandului. Oamenii intră pe fiecare platformă cu alte scopuri, de exemplu pe Facebook pentru informare, pe Instagram mai mult pentru conținutul vizual, iar pe LinkedIn pentru un conținut profesionist.

Dacă ai un brand personal sau o companie care se bazează pe o comunicare business to business, LinkedIn este o rețea de pe care nu ar trebui să lipsești. Pe de altă parte, dacă brandul tău este un restaurant sau un magazin online, în acest caz cu siguranță ar trebui să fie prezent pe Facebook și Instagram. Este important astfel să identifici ce platformă este mai potrivită domeniului de activitate al brandului tău sau să îți adaptezi comunicarea în funcție de fiecare rețea socială.

Totuși, chiar dacă anumite platforme se bucură de popularitate, cum sunt în prezent TikTok sau Clubhouse, nu este absolut necesar să fii prezent acolo. Cel mai important lucru este să îți ții audiența conectată, să rămâi constant unde ți-ai construit deja o comunitate, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să testezi și alte opțiuni.

Așadar, este important să cunoști brandul și publicul căruia i se adresează pentru a crea un conținut specific fiecărei platforme care să fie relevant pentru brand, dar și de interes pentru public.

 _______________________
Daniela Podaru – Social Media Editor în cadrul Kooperativa 2.0

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related