Grupul de comunicare Publicis Groupe România pune la dispoziția clienților peste 25 de soluții de date unice și consultanță strategică, prin intermediul unei echipe specializate, care deservește toate agențiile membre. Totodată, grupul își propune ca, până la finalul anului, să dezvolte încă minimum 10 astfel de soluții și să dubleze numărul de clienți care beneficiază de ele. Serviciile sunt parte din demersul de dezvoltare Data Intelligence Solutions, menit să le ofere companiilor cliente posibilitatea de a-și adapta strategiile de marketing, de vânzări și de business mai rapid ca niciodată și de a obține rezultate cuantificabile.
Soluțiile de date sunt achiziționate sau dezvoltate chiar de Publicis Groupe România și pot fi accesate din AIQ portal, platformă securizată, dezvoltată de grup pentru clienții săi. Pe baza acestora și a consultanței oferite de echipa Data Intelligence, clienții pot înțelege comportamentul consumatorilor, performanța și notorietatea concurenței, modalități prin care să evalueze și să îmbunătățească eficiența campaniilor de marketing și analize care să susțină deciziile de business. Toate aceste informații sunt oferite în timp real și suplimentate de rapoarte și analize recurente.
În același timp, toate agențiile membre Publicis Groupe România au acces la resursele Data Intelligence.
„Comunicarea este o știință. Înseamnă mai mult decât creativitate și inspirație, înseamnă semnale primite de la consumatori sub forma unor multitudini de date care pot determina succesul unei afaceri. Monitorizarea și analiza acestor date într-un timp cât mai scurt susține procesul decizional, bazat pe informații actuale, ajutând oamenii de business să înțeleagă contextul de piață prezent, competiția, nevoile consumatorilor și manifestările sociale care impactează comportamentul de consum. Accesul la aceste seturi de date, analizate în funcție de obiectivele fiecărui client, determină obținerea unui real avantaj competitiv. Drumul de la informație la decizie nu a fost niciodată mai scurt”, a declarat Rodica Mihalache, Data Intelligence Lead, Publicis Groupe România.
Peste 40 de clienți au accesat până acum soluțiile Publicis Groupe România și au primit consultanță, atât pentru interpretarea și analizarea datelor, cât și privind opțiunile disponibile pentru a-și îmbunătăți performanța campaniilor. Grupul își propune ca, până la finalul anului, să dubleze numărul de clienți care beneficiază de aceste servicii.
Soluțiile Data Intelligence acoperă patru piloni: Business, Brand, Comunicare și Consumator. După o sesiune de consultanță oferită de echipa dedicată din Publicis Groupe România, clienții primesc o recomandare personalizată pe propriile nevoi și obiective cu privire la soluția sau mixul de instrumente care poate răspunde cel mai bine acestor provocări. Fiecare soluție oferită este însoțită de asistență tehnică, sesiuni de pregătire, analiza datelor și revizuirea trimestrială a utilității acesteia pentru client, fiind aduse îmbunătățiri de UX, integrând noi surse de date sau noi algoritmi de calcul.
Platforma AIQ portal cuprinde soluțiile de date puse la dispoziție de Publicis Groupe România, împreună cu raportările periodice (lunare, trimestriale) realizate pe baza lor. Accesul se poate face de pe orice dispozitiv 24/7, după crearea unui cont și pe bază de dublă autentificare, securitatea datelor fiind o prioritate a grupului.
Echipa Data Intelligence numără, în prezent, peste 20 de profesioniști, care acoperă următoarele arii: Data Sciences, Advanced Analytics, Consumer Strategy, Data Strategy, Consumer Research și Data Tools Development.