Ce este parfumeria de nișă?

Ce este parfumeria de nișă?

Parfumeria de nișă nu este doar niște arome care au devenit la modă datorită campaniilor publicitare masive care implică artilerie grea în fața vedetelor show business-ului de pe paginile lucioase ale revistelor de modă, ci mai degrabă arta de a crea  parfumul, religia notelor de parfum și filosofia deschiderii parfumului pe piele.

 

Care sunt diferențele fundamentale dintre un parfum de nișă și restul?

Toate produsele de parfumerie pot fi împărțite aproximativ în 3 „grupuri”:

  • Mass Market - vânzările în masă. Acestea nu diferă în ceea ce privește complexitatea aromelor, selecția materiilor prime, subtilitatea notelor, dar au un alt avantaj - disponibilitatea. Le găsim pe rafturile supermarketurilor, în pavilioanele pieței sau pasajele subterane.
  • Lux - de regulă, creativitatea de parfumerie a unor case de modă celebre, bijutieri, companii de parfumuri. Aceste produse urmează tendințele modei 100% și sunt întotdeauna plăcute de oameni. O astfel de iubire nu este întâmplătoare. Atunci când creează un parfum de lux, companiile de parfumuri investesc sume uriașe de bani în cercetarea opiniei publice. Parfumeria luxoasă este întotdeauna despre spectacole grandioase, campanii publicitare la scară largă, cu participarea vedetelor de la Hollywood de prima magnitudine, a modelelor de top și a sportivilor remarcabili.
  • Și, în cele din urmă, parfumuri de nișă. Este creația parfumierilor individuali sau a case de parfumuri cu o istorie bogată și o vastă experiență în crearea aromelor. Cele mai creative și delicate „nasuri” ale timpului nostru lucrează în astfel de case.

 

Ce caracterizează un parfum de nișă?

Note neobișnuite. Adesea, parfumeria de nișă folosește materii prime foarte neobișnuite la producerea parfumurilor lor. Parfumurile pot surprinde, pot îndrăgosti, jena, șoca, pot cufunda în amintiri; un lucru este sigur - nu vă vor lăsa indiferenți. Notele sunt diferite, neobișnuite, rare. De exemplu: vodcă și șampanie, lemn de gayak și lemn de oud, trufe albe și șampanie, tutun umed și lemn la frig, mirosul unei mașini vechi și melasă de miere.

Materii prime naturale. Când lucrează la arome de nișă, parfumierii de vârf încearcă să utilizeze numai materii prime naturale de cea mai înaltă calitate. Un rol semnificativ îl joacă anul de recoltare a uneia sau a acelei materii prime și locul creșterii acesteia. În ceea ce privește naturalețea și selectivitatea (selecția) în selectarea materiilor prime, parfumeria este similară cu vinificația.

Volumele de producție. Adesea, producția este limitată de cantitatea de materii prime care poate fi obținută pe an. Unele parfumuri sunt produse într-o cantitate atât de mică încât ajung în buticurile de parfumerie câte una sau două piese pe an. Adesea, în buticuri, clienții fac coadă pentru un anumit parfum. Și pentru cele mai rare capodopere de parfumerie, se face o licitație.

Prețul. Nu există o linie clară între costul unui parfum de lux și un unul de nișă. Dar, de obicei cele din urmă au costuri mult mai ridicate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related