Digitas România prezintă liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici și Soft Drinks pentru luna aprilie.
În urma analizei comunicării liderilor de industrii din topurilor generate de Digital Health Index, în aprilie 2021, se observă o schimbare în preocupările românilor. O schimbare care, legat de vacanțe / sărbători era, până în acest moment, doar una intuitivă. Datorită analizei care a rulat milioane de data points, de căutări, conversații și engagements, întrebări importante care stau la baza unor decizii de comunicare și de business își găsesc acum un răspuns clar.
Exemple de astfel de întrebări: “Dacă nu reprezinți o categorie importantă pentru români în perioada Paștelui, faci pauza de comunicare?”, “Dacă mesajul tău este legat de sărbători, îl comunici acum sau aștepți să treacă perioada aglomerată?”, “Daca investești mai mult pentru a obține vizibilitatea într-o perioadă neaglomerată, ai și un impact mai mare?”.
“În luna aprilie 2021, am observat fluctuații ale conversațiilor de pe internet pe două paliere. Mai întâi, din perspectiva consumatorilor, în perioada anterioară vacanței prelungite de Paște & 1 mai, românii au căutat informații și au purtat conversații despre cumpărături, în special legate de mâncare (produse, rețete etc) și de cadouri, iar imediat după sărbători au luat proporții căutările legate de medicamente :). Din perspectiva brandurilor, am avut parte de multe lansări pe toate categoriile, în mod special în categoria food, în concordanță cu interesul consumatorilor, lucru care a generat și o creștere în Digital Health Index. Câteva alte categorii își mențin efortul susținut de a comunica în zona de tehnologie care, de câteva luni, impactează pozitiv mediul (inovații în telecom, bănci, auto). Și, deși perioada a fost una aglomerată și cu focus pe altceva, campaniile au generat interes și au avut impact”, Alexandra Caciur, Head of Data & Business Intelligence - Digitas.
“Unele branduri (telecom, bănci, auto) au ales să comunice pe traiectoria “utility” și au avut succes doar cele care au reușit să le ofere consumatorilor experiențe inovative, care ne schimbă viață: fie că ne simplifică niste obiceiuri pe care le aveam în trecut sau construiesc pentru societate. “Eco Filter” de la Orange, “Pădurea Inteligentă” de la Vodafone, Laboratorul 5G și aplicațiile smart sunt doar câteva dintre proiectele care ne demonstrează din nou că ecuația câștigătoare îmbină inovația, tehnologia + “un reason why”. Brandurile care construiesc campaniile pe niste piloni relevanți sunt acele branduri care se apropie mai mult de consumatorii lor. Digital Health Index confirma ceva ce până acum era intuitiv, cu date reale, recente și relevante.”, Mădălina Tătaru, Data & Analysis Manager - Digitas.
Poveștile cu care să se identifice consumatorii (cea mai la îndemână soluție pentru transmiterea poveștii fiind utilizarea influențatorilor), contextualizarea mesajelor, parteneriatele pe conținut relevant și, bineînțeles, continuarea comunicării (oprirea acesteia poate aduce costuri suplimentare pentru recuperarea impactului) râmân cele mai importante sugestii pentru oamenii de comunicare.
Digital Health Index oferă la nivel lunar, începând cu octombrie 2021:
- Optimizarea mixului de canale digitale
- Determinarea celor mai bune mesaje pentru brand, luând în considerare și teritoriile ocupate de competiție
- Indentificarea celui mai potrivit unui mix de formate testate și optimizate pentru fiecare canal în parte
- Identificarea topicurilor pentru a construi o comunicare contextuală
- Strategiile câștigătoare și instrumentele necesare pentru a fi la paritate sau chiar pentru a depăși brandurile competitoare și pentru a diminua lipsa de comunicare dintre brand și consumator
Publicis și Digitas România, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe România, au dezvoltat Digital Health Index, un instrument propriu de măsurare a sănătății brandurilor în digital. DHI este creat special pentru a pune la dispoziția clienților, în timp real, informații relevante despre starea brandurilor acestora - de la radiografierea brandurilor și a concurenței până la diverse predicții în scopul luării celor mai bune decizii in comunicare si business.