Ma uitam zilele trecute, la recomandarea unui prieten, pe www.wonreport.com si am ramas placut impresionata de ceea ce am vazut acolo. O gramada de campanii neconventionale, care de care mai amuzante, mai interesante si mai premiate la festivaluri de publicitate. De la campania pentru Guinness care li se adresa consumatorilor de parca ar fi fost niste eroi din trecutul glorios chinezesc, si pana la cea pentru B-Pay care dadea cu adevarat viata facturilor din hartie.
De la modul hazliu prin care Proximity a convins La Poste sa lucreze cu ei din nou, invadand mailurile angajatilor companiei cu scrisori gen Alcoolicii Anonimi si pana la Papa John's - cea mai premiata campanie de media neconventionala. Ideea campaniei pentru compania de livrare de pizza la domiciliu era parca inspirata dintr-un joc din copilarie: lipesti stickere pe vizoare, suni la usa si fugi. Cand locatarii se uitau pe vizor, vedeau imaginea unui vanzator cu o cutie de pizza in mana pe care era scrisa oferta promotionala. Cu un buget de mai putin de 200 de dolari, s-a obtinut o crestere a vanzarilor cu 80% si, foarte multe premii la Cannes. "Aceasta campanie este un exemplu de situatie in care se targeteaza un grup-tinta mic si atunci ea poate sa functioneze singura", explica Razvan Matasel, Strategic and Research Planning Director la Leo Burnett. "Toti ne entuziasmam in fata unei executii frumoase de "creative media".