Una dintre cele mai bune prietene ale mele se casatoreste sambata. Si-a cumparat apartament la inceputul anului si de curand s-a ajuns si la camera "matrimoniala". Nu ma pricep defel la vopsea, dar de fapt de ce sa mint.. nici una dintre noi nu este mai breaza. As vrea sa stiu ce tip de vopsea e cea mai potrivita, dar de obicei il las pe tata si eu ma rezum la decizia cea mai simpla: culoarea. Trebuie sa fie pastelata si sa ma relaxeze, ca la cat sunt eu de agitata nu ma vad cu pereti rosii ca ai Andreei Banica. Si amica mea e la fel. Dar ce sa cumparam? Ea crede in puterea reclamei, asa ca a venit la mine ca la un guru, cu speranta ca o sa ii dau un sfat bun. Asa sa fie oare? "Hai ca la reclame te pricepi", imi spune amica mea. Bine, bine, dar pe tine ar trebui sa te convinga, nu pe mine. Ajungem la armistitiu si promit sa imi dau cu parerea "competenta".
Sa o luam incet. Nu sunt eu nemtoaica si nici nu tin la fotbal cu ei, dar Danke e pe sufletul meu. Recunosc. Are umor, e vesela si uimeste. Mi-au placut mai multe campanii de-a lungul timpul. Si nu numai de la ei. O fi insa alegerea cea mai buna?
Scurt pe doi
Oricat nu ar conta insa o reclama in decizia mea finala, recunosc ca mai plec si eu din cand in cand ochii. Si stiu sigur ca o reclama proasta sau care nu imi spune nimic ma va indeparta pe veci de produsul respectiv. Asa ca imi e foarte usor sa scot din calcul rapid cateva branduri. Savana ar fi unul dintre ele, iar mai nou am gasit un nou musteriu. Va spune ceva ce urmeaza...? Vopseaua scorojita de pe pereti revine la forma perfecta si lasa locul unui perete fericit. Cum este posibil? Cu ajutorul vopselei Sayegh Conex. Sau cel putin asa ne spune spotul. O imagine de inceput destul de reusita si de interesanta.
Traian Panghe, Directorul de Creatie al agentiei creatoare spunea ca in reclama nu exista un insight la modul propriu; fiind mai degraba un insight al peretilor: in timp, peretii vopsiti cu o vopsea proasta se decojesc, vopseaua se sparge, crapa.
Asa deci, acum incep sa ma prind si eu. Pana acum vedeam totul din punctul de vedere al meu, posibilului consumator. Si nu ar fi fost suta la suta corect. E pentru prima data cand vad ceva din perspectiva peretilor si nu e rau. De altfel, agentia isi propusese sa arate ca vopseaua Sayegh-Conex a devenit mai buna calitativ prin a arata o "curgere inversa" a timpului: in timp, vopseaua Sayegh nu s-a degradat ci a devenit mai buna.
Toate bune si frumoase. Ne-am prins noi cat de cat cum stam cu ideea si insight-ul, dar packshotul de la final tot nu imi da pace. De bine ce sunetul peretelui care isi revenea la viatza ajunsese la stadiul de a-mi spune ceva, ma trezesc cu un voice over ce-mi aduce aminte de stirile de pe vremea lui Ceausescu. Colac peste pupaza omul ne anunta jovial ca "am muncit mult si am facut vopsele mai bune" - un slogan care suna si sec si nu aduce nimic nou. La urma urmei asta este obligatia companiilor sa isi imbunataeasca produsele, pentru a avea o sansa cat de cat reala pe piata, nu? Astfel, ce mai aflu nou sua mai precis de ce ne laudam cu un lucru care ar trebui sa fie mandatory?
Presiunea timpului?
Multi ar putea sa se intrebe insa: cat de creativ poti sa fii in doar 20 de secunde? Pai asta ar trebui sa fie treaba creativului, care are nevoie si de concizie pentru a crea un spot inteligent si interesant. Nu e usor, dar se poate. Sa ne uitam doar la Fulga, o campanie cu adevarat de succes si care nu inceteaza prin a ne uimi cu replicile interesante si amuzante. In spoturi de asemenea foarte scurte si fara bugete mari.
Si daca agentia care a creat spotul comentat ar mai fi lucrat la culori si ar mai fi vrut 5 secunde, eu una as schimba tot finalul, de la refacerea peretului pana la The End. Este o ruptura clara intre cele doua atmosfere si din pacate, cam intotdeauna tindem sa ramanem in minte cu finalul.
Cat despre mine, l-am lasat tot pe tata cu alegerea. El stie cel mai bine.