Cine sunt eu ca să-ți spun cum să fii, cu ce te să îmbraci, cum să gândești, pe cine să iubești? Repet această serie de întrebări cam de când am conștientizat faptul că ceea ce mi se pare mie normal este departe de a fi norma. Nu a trecut mult timp de când Coaliția pentru Familie aproape a obținut o victorie la referendum. Am considerat că este un semn al democrației reale faptul că nu a trecut. Cu toate acestea, trăim încă într-o țară conservatoare, unde opțiunile sexuale sunt judecate și cenzurate, poate chiar pedepsite, în multe grupuri și familii.
Scriem acest text în fiecare an dar, de fiecare dată, sperăm că nu va mai fi necesar. Lăudăm inițiativele care fac ceea ce este normal, adică să accepte oamenii așa cum sunt. Anul acesta, sunt mai multe decât anul trecut!
Dacă, în alte țări, acțiunile de sprijin al comunității LGBTQ nu mai sunt de ceva timp un eveniment, ele făcând parte din comunicarea companiilor de ani buni, în România este rar ca brandurile să ia o poziție publică în această privință.
Este încurajator să vedem cum încep să apară, de câțiva ani, mesaje din sfere publice în care astfel de acțiuni au fost până de curând, cel mult, inițiative individuale. Este sănătos și util să vezi mărci de top precum Ikea, Renault sau DHL lăsând deoparte temerile companiei și calcule conservatoare și făcând statement-uri publice despre Ziua Internațională împotriva Homofobiei, Transfobiei și Bifobiei.
Steagul care s-a ridicat ieri pe clădirile Ikea din România marchează începutul campaniei “Iubirea există și în afara celor patru pereți”. Mesajul companiei: “ne consolidăm angajamentul pe care îl avem pentru a crea un mediu de lucru incluziv în care toți colegii noștri LGBT+ se simt bine-veniți, respectați și apreciați pentru cine sunt” este o primă acțiune majoră de sprijin pentru comunitatea LGBTQ.
Si alte companii fac pași mici în asumarea unei poziții mai deschise: ieri, curcubeul a populat logo-urile Renault și DHL de pe paginile acestora pe rețelele de socializare.
Credem că e momentul să înțelegem cu toții că “Diversitatea e frumoasă” și sperăm că branduri cu acest grad de acoperire vor injecta o doză de curaj pentru toți cei care sunt “closeted liberals” în țara noastră.