De la bannere la big data, marketingul digital s-a adaptat continuu pentru a satisface atât nevoile clienților, cât și cele ale brandurilor din întreaga lume. Astăzi, odată cu conectivitatea sporită și infrastructura digitală stabilită, schimbările au loc mult mai repede.
În articolul de astăzi, vom evidenția inovațiile care se dezvoltă în cadrul canalelor tradiționale de marketing digital și vom explora cum trebuie să abordeze noile schimbări specialiștii în marketing pentru o evoluție digitală de înaltă tehnologie.
PAID MEDIA – modul în care se va intensifica inteligența artificială
Promovarea plătită sau advertisingul în motoarele de căutare este o practică ce generează trafic web si vânzări prin cumpărarea de reclame pe motoarele de căutare. Marketerii fie plătesc de fiecare dată când se dă click pe reclama lor (pay per click sau PPC), fie când este afișată reclama lor (CPM). Există, în general, o echipă dedicată care decide pe ce platforme să cheltuiască, în funcție de canalul cel mai potrivit pentru tipul de business.
O distribuție probabilă către această metodă tradițională de reclamă plătită este publicitatea programatică, un tip de suport plătit care folosește inteligență artificială pentru a cumpăra automat spațiu publicitar folosind date, pentru a determina ce public ar trebui să vizeze anunțurile.
Cu aproximativ 46 de miliarde de dolari care se îndreaptă spre publicitatea programatică în 2018, se estimează că 86% din toate anunțurile grafice digitale vor fi prezentate prin automatizare (în 2020). Această trecere către automatizarea AI oferă o abordare mai simplă, eficientă și mai precisă a publicității plătite, în timp ce simultan scade costul de achiziție a clienților.
SEO – optimizarea vocii devine cheia
Odată cu introducerea Siri, Alexa, Cortana și Google Assistant, popularitatea căutării vocale prin care utilizatorul vorbește direct pe dispozitivul său în loc să tasteze o cerere sau să efectueze manual o sarcină, este în creștere. Pe măsură ce clienții se adaptează și încep să utilizeze asistenți vocali din ce în ce mai mult, specialiștii în marketing care lucrează cu SEO ar trebui să ia în considerare optimizarea site-urilor web pentru a recunoaște căutarea vocală.
Modul în care vorbim este fundamental diferit de modul în care tastăm, iar ușurința de a pune pur și simplu o întrebare explică de ce „72% dintre persoanele care dețin un astfel de asistent inteligent spun că dispozitivele lor sunt adesea folosite ca parte a rutinei lor de zi cu zi”. Pe măsură ce popularitatea tehnologiei crește, este probabil ca acest număr să crească, iar ideea unui asistent permanent,, va începe să devină ceva normal.
În 2017, Google a anunțat o rată de precizie de 95% a asistentului său digital de recunoaștere a vocii și, pe măsură ce această tehnologie se îmbunătățește, numărul utilizatorilor va crește.
Pentru a profita la maximum de căutarea vocală, cuvintele cheie de lungă durată și conținutul natural care reflectă limbajul conversațional vor avea un ranking mai mare.
CONTENT – personalizarea și videoclipurile vin în prim plan
În urma optimizării SEO și căutării vocale, conținutul conversațional care este personalizat și autentic rămâne cheia pentru a atrage clienții. Încă din 2019, contentul personalizat este în fruntea marketingului de conținut de succes.
Odată cu evoluția big data și cu disponibilitatea informațiilor detaliate pentru clienți, personalizarea conținutului nu este doar accesibilă, dar 96% dintre specialiștii în marketing consideră că personalizarea îmbunătățește relațiile cu clienții.
Clienții sunt atrași de experiențe care reflectă preferințele lor, determinarea conținutului care va fi cel mai relevant pentru o persoană este esențială pentru satisfacția și loialitatea clienților.
Deși personalizarea tuturor formelor de conținut este importantă, tipul de conținut care este generat rămâne un aspect crucial al strategiei de marketing digital.
Conținutul video câștigă aderență ca formă de conținut din ce în ce mai populară. Cu videoclipuri live, Story-uri și Instagram TV, din ce în ce mai multe companii folosesc conținut video ca instrument de marketing digital.
Unii specialiști în marketing merg și mai departe și creează mesaje video personalizate spre deosebire de e-mail sau apeluri telefonic, iar acest lucru poate crea un nou mod promițător de a atrage clienții.
Dezvoltarea recentă a conținutului video la 360 de grade le permite spectatorilor să își controleze perspectiva pentru o experiență mai personalizată și mai captivantă. Împreună cu această tehnologie, realitatea virtuală scufundă complet spectatorii în experiența unui brand, piața realității virtuale ajungând astfel la 22,4 miliarde de dolari până în 2020, este înțelept ca brandurile să înceapă să să se familiarizeze cu potențialul acestei tehnologii.
SOCIAL MEDIA – sistemele de influence marketing se automatizează
Influence marketing-ul a devenit astăzi echivalentul marketingului de tip recomandare. Întrucât oamenii au în general încredere în oameni mai mult decât în branduri, auzirea de informații pozitive sau feedback despre un produs sau experiență de la un influencer are adesea mai multă greutate și credibilitate decât atunci când provine de la un brand în sine.
Cu toate acestea, această industrie a întâlnit unele provocări în anii precedenți, în timp ce brandurile s-au străduit să găsească persoanele potrivite pentru a-și promova imaginea și mesajul.
Astăzi, AI lucrează pentru a rezolva aceste probleme, făcând din influence marketing un proces automatizat în mare măsură. AI este capabil să efectueze o analiză a afinității brand-influencer, analizând milioane de imagini în câteva secunde pentru a selecta anumiți influenceri pe baza unor caracteristici specifice.
Odată ce un influencer a postat sau a distribuit conținut, AI poate analiza datele postării pentru a determina cât de bine a fost primită postarea și cât de bine se potrivește influencerul cu brandul.
În ceea ce privește relația brand-infuencer, AI poate fi instruit folosind datele existente pentru a prezice ce stimulent funcționează cel mai eficient pentru a încuraja un influencer să posteze și apoi să continue să ofere acest stimulent la momentul potrivit. Aceste progrese permit un proces de marketing mai rapid, folosind mai puține resurse și mai multe date bazate pe o experiență mai bună a clienților.
Noul peisaj de marketing digital transpune clientul în fruntea strategiei de marketing digital, într-un mod mai detaliat decât era posibil anterior. Marketingul atent și personalizat, bazat pe big data, AI și tehnologie inovatoare, vor defini modul în care brandurile comunică cu clienții.
Atragerea clienților cu conținut conversațional, accesibil la vorbire și captivant vizual sunt tendințe cheie care informează modul în care brandurile se vor poziționa în viitorul apropiat. Aceste noi tehnologii ar trebui să ofere specialiștilor în marketing și brandurilor o idee despre îmbunătățiri practice pe care tehnologia le poate oferi strategiilor lor digitale existente.