Cu prilejul petrecerii aniversare, am stat de vorba cu Michael Bray, Presedintele DDB Europe, si Christos Papapolyzos, Presedintele DDB Balkans. Potrivit lor, pentru moment, in Romania, o agentie de publicitate poate avea succes si daca sta cu mainile in san. Motivul? In urmatorii ani, piata locala de advertising va inregistra cresteri foarte mari, astfel ca agentiile pot avea clienti si daca nu livreaza calitate. Despre acest subiect si despre multe altele, in cele ce urmeaza.
IQads: Care este politica actuala a DDB?
Christos Papapolyzos: Ne concentram acum pe dezvoltarea pietelor regionale. Dupa ce in 1992 am deschis biroul din Bulgaria si ne-am extins in Rusia, apoi in Romania in 1996 si ulterior Ungaria, Albania si Cipru, incepand cu anul acesta vom fi prezenti si in Serbia. De asemenea, la sfarsitul anului curent, vom ataca si piata din Republica Moldova, iar Adina va conduce si biroul din Chisinau.
Michael Bray: DDB-ul este o retea care pune foarte mare accent pe creativitate si pe alte 3 aspecte: oameni, produse si profit. Noi credem ca reteta succesului este data de relatia dintre aspectele mentionate anterior. Astfel, daca ai cei mai buni oameni, atunci, inevitabil, vei livra si cele mai bune produse, iar daca ai cele mai bune produse de pe piata, atunci vei avea si succes. De aceea am infiintat si universitatea DDB.
In plus, DDB-ul nu face doar publicitate, ci si partea de interactive. Totul se centreaza pe idee si cred ca noile media, si mai ales internetul, vor avea un impact imens in viitor. Internetul, telefonul mobil si celelalte medii de transmitere a informatiei catre mase reprezinta viitorul, chiar daca in prezent televizorul este singurul mediu care are un sistem de publicitate. De aceea, daca esti creativ doar pe tv, nu rezolvi mare lucru. Astfel, provocarea nu consta in a avea o idee creativa pe tv, ci in incercarea de a rezolva toate problemele de business ale unui client si de a folosi aceste platforme de comunicare. Poate ca acesta este motivul pentru care festivalurile de publicitate nu sunt atat de relevante. Din acest motiv nu ne mai concentram pe premii.
Christos Papapolyzos: Da, este din ce in ce mai greu sa captezi atentia oamenilor doar folosind televizorul si de aceea cele trei noi medii de comunicare cresc foarte mult. Este o noua tehnologie care trebuie exploatata.