Ziua a doua a Rockit Conference: Dă-i foială local a creat o platformă în scena căreia au urcat 26 speakeri și experți stelari care inovează în domeniile sale de activitate. Mai jos urmează câteva highlight-uri din prezentările invitaților pentru a aduce soluții și răspunsuri pentru „noua realitate”.
Giorgi Shagidze, Preşedinte Moldova Agroindbank desemnat de Consiliul Băncii, a menționat în discursul său că atunci când cea mai mare bancă își listează acțiunile pe o bursă internațională recunoscută, această bancă acționează ca poarta de acces pentru a prezenta țara investitorilor internaționali și pentru a aduce acești investitori și în țară.
Eugen Boico, Fondator și Director General Publicis Moldova a discutat despre un sistem care îl abordează în turism și anume sistemul B.E.S.T. Eugen a mai menționat că turismul și călătoriile post pandemice nu vor mai fi despre locuri, dar va fi despre oameni. Moldova este țara unde trebuie să te regăsești și să descoperi ceea ce tu defapt ești. Momentul de decizie este o soluție sufletistă pentru a călători într-o țară, inclusiv Moldova.
Doina Babcinschi, Project Manager influence.md, a discutat despre Influence.md, o platformă creată pentru a ușura munca influencerilor, dar și a brandurilor. Prin platforma Influence.md se dorește să se aducă soluții pe partea de comunicare, abordare, cadrul legal și pe partea de rapoarte.
Vasile Granaci, Director regional EMEA & CSI, PaaS, Parteneriate și soluții pentru înterprinderi BytePlus și Mentor la MentorMe, a vorbit despre cum poți atrage un investitor. El a menționat că pentru asta trebuie să te pregătești bine, să adaugi cele mai importante idei și să găsești un mentor care să te ajute ca să abordezi corect ideea și problema ta.
Alexandrin Buraga, Fondator și Președinte al biroului de arhitectură și design AB + Partners, a vorbit despre puterea antreprenoriatului creativ, care este transmiterea emoțiilor, esteticului, sentimentelor și frumosului prin creație. La fel, a menționat că principiile care stau la baza succesului sunt contextul și oamenii realizați, mediul de activitate, marketingul, managementul, îmbunătățirea continuă a profesionalismului propriu dar și a personalității, arta persuasiunii, încrederea în sine și psihologia comunicării.
Igor Ștefăneț, Șef Direcția atragerea și protejarea investițiilor, Invest Moldova, a discutat despre mecanisme investiționale și instrumente de susținere oferite de Agenția de Investiții. Igor a subliniat faptul că atragerea investițiilor este un proces complicat și anevoios. Procesul poate dura de la 3 luni la 2 ani. A povestit și despre promovarea Republicii Moldova. Unul din instrumentele atragerii investițiilor este mandatul de promovare a imaginii țării - brand book si country brand.
Vlad Manoil, Coordonatorul componentei de reinginerie a serviciilor publice, Agenția de Guvernare Electronică, a vorbit despre serviciile publice. Vlad a menționat că principiile de modernizare a serviciilor publice sunt orientarea spre cetățean, strategie omnicanal (printr-un ghișeu unic), simplificarea și standartizare, pachet minim de acte și utilizarea soluțiilor tic (depunerea și livrarea online, schimb de date automatizat).
Igor Hîncu, Cofondator EduJoc - Jucării educative, a vorbit despre solidaritatea din pandemie.
Igor a povestit cum în pandemie au creat viziere pe care le-au oferit gratuit cadrelor medicale. Tot în această perioadă a luat naștere „Fereastra speranței”, proiect ce presupune realizarea unui device (tabletă) prin care a permis ca cei infectați să fie conectați cu rudele. A creat și măști speciale numite „măști cu emoții” în speranța că acestea vor elimina barierele comunicaționale între hipoacuzici şi persoanele cu care interacționează, dar și alte proiecte frumoase.
Alex Burez, Caricaturist, Ilustrator, Grafic Designer, cofondator Mosaics of Moldova, a povestit despre mozaicurile din Moldova care sunt într-o stare deplorabilă și distruse. La fel, a vorbit și despre proiectul mosaics.md datorită căruia a creat Harta Google cu locații, photos, și date găsite despre mozaicuri.
Irina Caliman, Cofondatoare QUBO Communications, a vorbit despre PR în pandemia. Irina explicat că în această perioadă mesajul principal au fost acțiunile care trebuie lăsate să vorbească. Speakerul spune că abilitatea unui brand de a domina orice industrie va fi determinată de transmiterea mesajului către un public relevant. Brandurile trebuie să depășească stereotipurile pentru a se putea conecta autentic la adevăratele valori ale universului de comunicare prin diverse căi. Astfel, Irina spune că PR-ul este „o funcție de management care identifică, stabilește și menține relații reciproc benefice între organizație și public, de care depinde succesul sau eșecul acestora.”
Polina Ceastuhina, Communication Leader Flothemes și Brand Manager Squaremuse, a avut un speech despre clientul care nu are mereu dreptate și conchis că atunci când primim un feedback negativ trebuie să recunoaștem emoția din comunicarea pe care o ai cu cel nemulțumit. Trebuie, la fel, să acordăm timp pentru a înțelege de ce ai primit această recenzie, să descriem ce soluțiile pe cale viabilă vom întreprinde și să facem unfollow up. Acești pași te vor ajuta să treci peste un feedback negativ constructiv și corect.
Iana Semionova, Consultant la Magenta Consulting, a anunțat rezultatele unui sondaj despre comunitatea de antreprenoriat din Moldova. Conform studiului, majoritatea afirmă că apariția oportunităților legate de inovație, tehnologie și creativitate i-ar motiva să rămână să lucreze în Moldova (80%). 56% dintre intervievați sunt de acord că în Moldova există o comunitate de startup-uri. Majoritatea (91%) este de opinia că educația antreprenorială trebuie să fie predată în Moldova în școli, universități, instituții private, ONG-uri.
Panelul Vioricăi Cerbușca, CEO Artcor și Fondatoarea Yep!Moldova, a vorbit despre cum putem dezvolta startup-uri din Moldova. Astfel, Olga Melniciuc, CEO Investiții.md, a menționat că startup-ul este acea afacere care îți testează modelul de business. Tudor Darie, Fondator și CEO Fagura.md, este de părerea că startup-ul vine cu o idee inovatoare pentru a rezolva o problemă. Andrei Stalbe, CEO crawless, spune că un startup este capacitatea de escaladare a unui produs sau serviciu pe care-l oferi. Iar Mihai Stipanov, Fondator Dreampus, zică că un startup trebuie să construiască un model profitabil de la început.
Nadia Bârcă, Cofondatoarea STEPP Digital și Mentor MentorMe, a fost cea care a încheiat cea de-a doua zi de Rockit Conference. Nadia a menționat că pentru a atrage clienții doriți, fiecare brand trebuie să aibă câteva valori de bază. Un alt pas ar fi să stimulezi receptivitatea și interacțiunea cu brandul tău, ceea ce te va ajuta să ajungi la clienții tăi și să creezi o conexiune cu ei.
Evenimentul Rockit Conference a fost lansat în 2014 cu scopul de a susține educația, inovația și transformarea digitală. Misiunile Rockit sunt de a susține inovatorii digitali și de a forma o comunitate a noii generații de lideri și lidere, de a genera impact și de a identifica soluții. Anul acesta pe scena Rockit au urcat, timp de două zile, 48 speakeri ce au adus inovația mai aproape de noi. Rockit își continuă misiunea și așteaptă toți inovatorii pe 6 și 7 mai 2022 la o cea de-a opta ediție de Rockit Conference.
Organizator: Academia Rockit
Partener: ArtCor, GranatX
Sponsor: Moldova IT Park, MAIB, Western NIS Enterprise Fund
Susținător: Bayer, Agenția de Investiții din Moldova, Garmin, AB Partners, Media Show Group