A trecut si Pastele asta, pana la care speram sa vina Liberarea, insa deocamdata nimic. Bine, nu chiar nimic, pentru ca numarul de COVIZI scade, oamenii se vaccineaza din masina, in marile orase, iar pe dedesubt, prin economia reala pare ca incepe sa clocoteasca entuziasmul. Nu stim daca e bine sa pariem 100% ca dl. Prim-Ministru opreste pandemia la 1 Iunie, dar ceva-ceva bine urmeaza.
In alta ordine de idei, luna Aprilie a fost o luna excelenta, pentru publicatia noastra, cu multe articole interesante, precum si cu doua debuturi, in postura de autor. Ne referim aici la Anca Spiridon si Razvan Matasel. Sa le uram deci succes si inspiratie maxima!
Cu peste 27 de ani de experienta in domeniul comunicarii, dintre care cei mai multi petrecuti la DC Communication, agentia pe care ea a creat-o alaturi de Teodor Frolu, Crenguta Rosu este consultant in domeniul strategiilor de comunicare integrate, pentru clienti din diferite industrii (Telecom, Banking, Asigurari, IT&C, FMCG, Servicii Profesionale, Servicii Financiare, Auto) si institutii. Este membru IPRA, membru fondator al CCRP si ARRP. Romanita Oprea a stat de vorba cu Crenguta Rosu, intr-un interviu din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Tare dificil e să găsești, în comunicarea publică și mai ales în publicitate, tonul potrivit în aste vremuri marcate simultan de nevoia de a fi la curent cu evoluțiile situației sociale, economice, politice, sanitare, dar și de nevoia de a ne descreți frunțile, de a da periodic pe apa Sâmbetei stresurile de tot felul legate de pandemie. Cel mai bine putem face asta amuzând-ne. Asta e cu atât mai important acum cu cât acest dezastru mondial are o particularitate față de alte drame din istorie: nu are „fața” dezastrelor clasice.
Printre multele lucruri care s-au schimbat în lumea de comunicare, advertising și business din cauza pandemiei (sau datorită.. depinde de perspectivă) este și faptul că publicitatea a devenit ceva mai mult decât un canal de comunicare despre branduri care vor să ne convingă să cumpărăm ceva; publicitatea a devenit o metodă de comunicare pentru a ridica moralul societății. Iar cel mai bine poți face asta când stârnești zâmbete și apoi emoționezi. Un articol pe aceasta tema semnat de Cristina Enescu Aky.
Conform unui comunicat de presa emis la finalul lui iulie 2020, in ultimii cinci ani, PayU Romania a inregistrat cresteri constante de la an la an, ajungand ca in prezent sa proceseze anual peste 28 de milioane de tranzactii si peste 5,7 miliarde de lei, mai mult cu 420%, respectiv 530% decat in 2015. Tot in aceasta perioada, numarul tranzactiilor de Black Friday au crescut cu 790%, iar volumele procesate cu 544%.
Elena Gheorghe, noul Country Manager PayU Romania, este de mai bine de noua ani parte din echipa liderului pietei de plati online din Romania. Timp de cinci ani a condus departamentul financiar din pozitia de Finance Manager, ca din 2016 sa ocupe pozitia de Business Development Manager. Romanita Oprea a vorbit cu Elena Gheorghe despre piata de e-commerce locala si evolutia ei in pandemie, PayU si evolutia lui locala, telurile pentru 2021, precum si noile sisteme de securitate online. Un interviu din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Dacă stai destul de mult pe youtube, sigur la un moment dat ți-a apărut și ție reclama aia jmecheră de tot, în care un gagiu sau uneori un grup, îți prezintă cum fac ei mult cash din vânzări online, cum și-au luat cea mai tare mașină sau cea mai la soare vilă de pe plajă. Totul pe un ton relaxat, de parcă publicul s-ar fi născut ieri și publicitatea alaltăieri. Un articol pe aceasta tema, de Marian Costache.
Il stim de multi ani de zile din industria de marcomm, de la evenimentele Evensys unde l-am admirat ca speaker si moderator, dar a trebuit sa vina anul 2021 si sa isi lanseze o carte ca sa ne facem „curaj” sa ii propunem un interviu, realizat de Romanita Oprea.
Că orașul în care trăim e poluat la greu nu mai e o surpriză pentru nimeni. Că nimeni nu prea face nimic să rezolve problema, indiferent de culoarea primarului care ajunge pe tronul capitalei, iarăși e clar. Cei mai vocali rămân tot revoltații de pe Facebook, cu printscreen-uri de aplicație care bate în roșu, eventual cu un tag la primăria pe care o consideră ei mai vinovată. Un articol de Marian Costache, despre o campanie pe aceasta tema, semnata Declic.
Claudia Ochetan este unul dintre afiliații de pe platforma 2Performant, care ia parte la prima competiție de marketing afiliat din România. Ea face afiliere din 2010, după multe încercări în alte domenii și a prins încredere după ce a observat că oamenii cumpără produsele în urma recomandărilor ei. Iar de la asta, lucrurile au luat amploare. Claudia a învățat că munca, perseverența și încurajările sunt motoare ale succesului său. Un interviu de Anca Spiridon, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Razvan Matasel nu este mare fan de conferinte, pentru ca au ajuns in ultima perioada niste locuri in care se strang publicitarii sa-si faca reclama (fara a avea insa vreo campanie notabila in spate), spune el in articolul de debut pe WeInvent, in care ne povesteste despre sustinerea lui Jon Steel, in cadrul recentei Conferinte IAA.
Om de creativitate aplicată. Poate așa se poate sintetiza experiența bogată a Ancăi Ghinea în domeniul creativității, ceva ce ne dorim cu toții dar care adesea ne provoacă spaime, angoase și frustrări. De la Anca putem afla multe lucruri practice despre cum să facem față mai fructuos acestora.
Anca Ghinea e și om de corporație, și freelancer. Are peste 20 de ani de experiență în PR, marketing, publicitate, comunicare și copywriting. Scrie de mulți ani articole și cărți – iar cea mai recentă apariție este, „Creatori în acțiune – Ghid de creativitate” (publicată în 2021, anul aparent cel mai tâmp și lipsit de creativitate din ultima lungă vreme). În 2015 a lansat Kreatoria.ro, „o pledoarie pentru arta trăitului creativ, o invitație la explorare interioară și la cultivarea talentului”. Despre aceasta platforma si despre multe altele intr-un interviu semnat Cristina Enescu Aky, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.
Cu o experienta de peste 18 ani in marcomm, parte din aceasta perioada obtinuta in agentii importante precum DraftFCB, Lowe & Partners (actual Mullen), Kaleidoscope, Miruna Pantazi este in prezent co-founder si senior consultant la Jakobim & Co. si co-founder Koala Living Shop. Am intrebat-o pe Miruna despre inceputurile in cariera, oportunitati, publicitatea de atunci, antreprenoriat si impactul pandemiei. Un interviu in exclusivitate de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness.