Un premium si mai premium sau cum o veni asta

Sunt dependenta de Coca-Cola, mi-e greu sa renunt, am incercat, dar nu imi da pace. Stiu ca poate mi-ar fi mult mai bine, as fi mai supla si barbatii ar intoarce si mai mult capul dupa mine pe strada in cazul in care as bea mereu apa plata. Dar nu imi place cu lamaie. Si nu are acelasi gust ca bautura mea acidulata preferata. Nu ma intelegeti gresit, beau si apa plata, dar nimic nu se compara cu un pahar de Coca Cola rece.

Cum eu nu as lasa Cola sa imi iasa din viata, asa partenera mea blonda cu codite nu ar renunta niciodata la telefonul Nokia, sora-mea la Conversi, iubitul meu la Levi's, etc. Ei bine, cand totul imi era cat se poate de clar in ceea ce priveste preferintele mele si ale celor dragi mie, din noianul de spoturi tv m-am trezit izbita de o problema fundamentala: "daca ar fi sa schimbi ceva care iti place pe ceva care iti place si mai mult" si m-am gandit care ar fi oare acel lucru? Sigur nu un lovemark. Ei bine, eu am mania de a ma inconjura numai de lucruri care imi plac foarte mult si consum numai ceea ce imi place la nebunie. Experimentez doar la mancare, unde sunt maestra combinatiilor ciudate, cum ar spune mama. Si totusi... acum m-am intrebat: cum ar trebui sa fie un produs ca sa ma convinga sa imi schimb preferinta? As prefera un brand "upgradat"?

Sincer, nu ma dau in vant si nu cred in astfel de imbunatatiri de imagine. E ca si cum as spune albul si mai alb, lavabilul care dintr-o data acopera de 3 ori mai bine, energizantul care ma tine peste noapte mai treaza cu inca 2 ore, etc. Nu cred in schimbarea peste noapte a unui brand, in imbunatatirea lui. Mi se pare un gen de facelifting, care peste cativa ani isi va pierde din prospetime. Cum nu cred in toate astea, asa nu cred nici ca Ursus premium, la o noua sticla, este solutia de care avea brandul nevoie. Si asta cu toate ca insight-ul de care se pleaca imi pare extrem de valabil si de corect. Si anume: intotdeauna cauti ceva care sa iti placa si mai mult. Cred ca nu putem insa generaliza. Daca s-ar fi facut trecerea de la premium la superpremium as fi inteles upgrade-ul. Asa nu este vorba decat de o noua sticla, mai lunguiata, daca nu ma insel, si cam atat. Nu minimalizez importanta acestei comunicari, nu mi-as permite, dar mi se pare ca procesul nu are o finalitate completa.
Sa lasam insa imaginile sa vorbeasca.

Iachtul si motocicleta
Muzica imi place, este actuala, unul dintre hit-urile cu care ne asalteaza posturile de radio comerciale zi de zi, mai precis Bob Sinclair cu "Love generation", dar uimirea si satisfactia mea se opresc aici. De ce? Pentru ca atmosfera idilica dintre cei doi protagonisti pe iacht sau pe motocicleta ma duce cu gandul la tipicul spoturilor pentru servicii de telefonie mobila. Nu stiu.. Poate sunt eu de vina ca nu ma impresioneaza dulcegariile sau poate imi doresc prea mult. Nu mi se pare insa viabil ca un consumator de produse premium sa aiba motor de firma sau iacht si mai mult chiar sa bea.. Ursus. Tare imi e mie ca astfel de produse "chick magnet" sunt detinute de un consumator de superpremium. Bere pe iaht? In compania unei domnisoare superbe? Sau mai degraba sampanie? Hmmm.... Si ar mai fi ceva.

Ideea de upgrade este bine conceputa, trecerea de la un statut financiar la altul este evidenta si cat se poate de corecta, iar noi romanii inca speram in visul american. Si totusi si aici avem o hiba: upgrade de la cal la motocicleta? Poate doar de la bicicleta la motocicleta. Tocmai aici se produce ruptura Ursus a fost si inainte produs premium, nu s-a schimbat nimic in acest sens, decat ambalajul. Calitatile intrinseci ale brandului sunt aceleasi.

Fata Morgana
Domnisoara inalta, frumoasa, fotomodelul isi face aparitia la finalul primelor doua spoturi (Pescuit si Motocicleta), ca detaliu evident in povestea fericita. Pai stati asa un pic. In primul rand femeile nu prea beau bere, deci ea este doar un accesoriu in fantezia barbatului. Cu alte cuvinte, nu e consumatorul Ursus suficient de fericit fara o femeie langa el? Una insa care e doar un accesoriu (ii aduce berea pe iacht sau se tine strans de el pe motocicleta). Era oare absoluta nevoie de prezenta ei? Nu oare Fata Morgana strica aici impresia de libertate totala a barbatului? Noroc cu "Acvariul" care pune lucrurile perfect la punct si ne arata ca barbatul se poate bucura si singur de pasiunile sale, reusind chiar si astfel sa atinga Nirvana.

Perla din adancuri
Nu am lasat "Acvariul" ultimul intamplator. Pur si simplu imi place sa pastrez ce este mai bun la final. Din intreaga serie mi se pare cel mai bine realizat. Este cel mai logic si realist dintre cele trei si chiar urmeaza un fir epic. Aici imi este clara trecerea de la acvariu la ocean, de la o pasiune la alta, sa nu mai zic de faptul ca este foarte posibil ca un om cu venituri medii sa faca in ziua de azi scufundari. Nu mai reprezinta un lux. Iar imaginile sunt deosebite si impresionante. Am gasit perla seriei. Si ma declar multumita. Voi?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related