[Ca vlogu-n bucate] Cristian Borod: Există o oarecare nostalgie pentru „gustul de acasă“

[Ca vlogu-n bucate] Cristian Borod: Există o oarecare nostalgie pentru „gustul de acasă“

În sfârșit cineva care vorbește din start despre pâine. Cel puțin asta a fost tema primului video pe care l-a postat pe Youtube, în 2011, deși lucrurile au luat avânt abia în 2017. Cristian Borod de la Bucatar Maniac spune că alocă vlogului, alături de soția sa, tot timpul liber care-i mai rămâne după job. Rețeta sa preferată e salata de ardei copți, iar foodporn-ul și consecvența se numără printre lucrurile care-l țin aproape de fanii câștigați.

Am învățat că oamenii sunt foarte receptivi și sunt dispuși să învețe lucruri noi atunci când situația o cere. Chiar și atunci când e vorba să crească propria maia și să facă pâine de la zero, doar cu apă făină și sare.

Cristian spune că unul din trendurile care se va menține și anul ăsta e gătitul cu ingrediente locale și evitarea risipei de mâncare.

 

Poftiți la masă

Am început blogul în 2009 dar am postat primul video pe YouTube în 2011 pentru o campanie la un brand de pâine. Era foarte puțin content video românesc pe nișa de food acum 10 ani pe YouTube.

 

Când au devenit lucrurile serioase

Știam încă din 2011 că va trebui la un moment dat să trecem pe conținut video, dar am tot amânat.

Nu era în zona mea de confort și nici nu aveam echipamente video care să mă ajute. Am început să postez serios pe YouTube abia în 2017.

 

Amprenta personală

Food Porn. Încerc să adaug și o dimensiune ceva mai cinematică video-urilor de cooking. Câteodată mai și reușesc.

 

Cât timp aloci pe zi vlogului?

Tot timpul liber pe care îl am pe lângă job. Atât eu cât și soția mea. Lucrăm împreună la acest proiect. De obicei ne facem un plan de filmare. Stabilim rețetele, cumpărăm ingredientele proaspete apoi filmăm. Câteodată montăm și postăm în aceeași zi, altă dată filmăm în avans. Nu mi se pare că e vreo parte mai grea decât altă.

De obicei aleg rețetele în funcție de sezon. E important ca ingredientele să fie accesibile pentru oricine.

 

Cea mai importantă parte la filmări

Cred că e important să fimezi la fel de bine de la început până la sfârșit. Toate părțile sunt importante.

 

Investiții necesare

Cele mai bune echipamente sunt cele pe care le ai sau cele pe care ți le permiți. Azi se poate face content de bună calitate chiar și cu un smartphone.

 

Monetizare & branduri

Se câștigă bine, dar munca e pe măsură. Monetizarea canalului nu e principala sursă de venit cu care susținem blogul și vlogul. Dar cu siguranță sponsorizările și contractele pe care le avem reușesc să susțină toate proiectele pe care ni le propunem.

În primul rând este important să cred în produsele pe care le promovez. Nu aș putea altfel. Condițiile nu sunt foarte speciale. Doar de bun simt.

 

Ce mănâcă românii

Cred că românii apreciază rețetele foarte ușor de preparat dar în același timp cât mai sănătoase, cu ingrediente de sezon.

 

La ce rețete nu reacționează fanii

Cred că nu reacționează foarte mult la rețetele sofisticate, reinterpretate, cu ingrediente „de fițe“.

 

Rețeta preferată

Salată de ardei copți. 

E video-ul meu preferat. A fost printre primele rețete pe care le-am filmat și montat diferit. Atunci am înteles că se poate face video de food și puțin mai altfel.

 

Promovarea

Ne folosim de toate canalele social media. Cea mai bună metodă de promovare a rămas contentul de calitate și consecvența.

 

De ce revenim la mâncat pe timp de criză

Nu știu de ce. Proabil unii de plictiseală, alții din anxietate iar alții de nevoie. Fiecare cu motivele lui.

 

Trending

Cred că și în 2021 trendurile se îndreaptă spre rețetele sănătoase, ingrediente locale sustenabile, evitarea risipei alimentare dar și outdoor cooking. În aceeași măsură observ că se întorc rețetele bunicilor și parinților noștri. Există o oarecare nostalgie pentru „gustul de acasă“.

Cred că ar trebui să depășim momentul cu reinterpretarea oricărui fel de mâncare. Mi se pare că a fost suficient. Trendurile de care vorbeam mai devreme mi se par toate foarte importante pentru viitor.

 

Învățături din pandemie

Am învățat că oamenii sunt foarte receptivi și sunt dispuși să învețe lucruri noi atunci când situația o cere. Chiar și atunci când e vorba să crească propria maia și să facă pâine de la zero, doar cu apă făină și sare.

Cred că românii știu totul despre gătit, despre fotbal sau despre politică.

 

Un sfat pentru cine crede că nu știe să gătească

„Oricine poate să gătească “, cum zicea Auguste Gusteau din Ratatouille. Trebuie doar să te apuci, aș adaugă eu

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related