E amuzant cum abordăm problema exploatării prin transformarea noastră în alte ființe, mai puțin privilegiate. De fapt, de obicei suntem fie câine, fie maimuță - pentru lucrurile urâte, cum ar fi munca - pisică sau leu - pentru luxuri.
Înapoi la clipul “Caged”: reclama creată de Omar Hilal Creative pentru Tajawal Travel (UAE), arată călătoria unui mandril/om prin problemele pe care le întâlnește în viața de zi cu zi și suferința fizică și emoțională care apar ca rezultat. Suprasolicitat și epuizat… Mă face să mă gândesc la faimosul slogan, apărut în timpul protestelor din mai 1968, din Franța (și recent evocat în protestele anti-lockdown din Paris, în 2020): “Boulot, metro, dodo!” - “Munca, metrou, somn!”.
Suntem într-o mișcare constantă care ne conduce la mai multă oboseală, la o viață mai puțin bună. Viața noastră se reduce la muncă și performanță, trăim în domeniul utilității. Paradigma nu s-a schimbat, dacă ne gândim la noi, cei de dinainte de pandemie. Lumea nu s-a schimbat. Se așteaptă, fără încetare, să muncim și să consumăm. Dar imposibilitatea de a călători, de a avea timp să respirăm și să ne relaxăm, adaugă o greutate suplimentară. Reclama mi s-a părut foarte analitică, directă și onestă. Pentru noi toți, care dorim o pauză de la monotonia muncii și de la stresul pandemiei, clipul oferă visul de a călători pentru a ne reîntregi.