Cand eram copil, jocul meu preferat era “de-a lupul”. Stingeam lumina, alegeam locul in care sa ma ascund, si tata devenea lupul cel rau, care urma sa ma manance. Nu mi-a fost niciodata frica. De obicei, jocul se termina cu mine razand in hohote. E greu sa-mi imaginez, gandindu-ma la copilul meu, ca sunt atatia lupi rai in lumea asta si multe “jocuri de-a violenta” care se termina in lacrimi. Dar sunt…
Campania “Save the children” - “Hyde and Seek”, produsa de Hjaltelin Stahl, Norvegia face exact asta. Te forteaza sa-ti imaginezi ca i se intampla copilului tau sa se teama, sa nu se simta in siguranta, sa fie agresat, batut, abuzat. Nu te expune, iti sugereaza. Vizualul e perfect: travelling-urile lente, muzica stranie combinata cu respiratia accelerata, detaliile (cateva secunde dintr-un capsor care se ascunde in cosul de rufe; o silueta care aproape ca nu se misca sub o patura; o manuta care inchide usor usa unei garderobe).
Brutal. Iti da fiori. Sunt momentele in care advertising-ul are sens. Daca scopul campaniei e sa atraga atentia si sa sensibilizeze, misiunea e indeplinita. De aici mai departe, e rolul fiecaruia dintre noi sa faca mai mult!