Catalogul e-tendințelor 2021 powered by Laboratorul de trenduri digitale INTERACTIONS este un portofoliu de tool-uri online care pot accelera transformarea digitală a brandului tău. Descarcă-l acum şi îmbunătăţeşte-ţi prezenţa online! Ce vei descoperi răsfoindu-l? Printre altele, una dintre tendinţele momentului: UX/UI, la mare căutare în 2021.
Specialiştii UX/UI sunt ca nişte arhitecţi ai lumii digitale, unde principala lor responsabilitate este să creeze un mediu virtual cât mai atrăgător şi mai simplu de folosit, conectat la aşteptările viitorilor utilizatori. De ce mai este nevoie şi de serviciile UX/UI într-un proiect în care deja există un manager de proiect, un strateg, un programator, un copywriter şi un designer? Pentru că într-o eră a digitalizării în care competiţia e acerbă, iar attention span-ul utilizatorilor nu depăşeşte 9 secunde în medie, nu mai e suficient doar să ai un website. Pentru conversii bune trebuie ca acesta să fie cea mai bună versiune a lui. Aceasta este şi misiunea noastră, la INTERACTIONS.
Ce sunt serviciile UX/UI?
Serviciile UX/UI nu vin întotdeauna la pachet, dar se completează armonios. Partea de UX (user experience) este responsabilă cu experienţa funcţională şi asigură un flow natural şi logic în timpul interacţiunii utilizatorului cu site-ul. Partea de UI (User Interface) se rezumă la modul cum sunt expuse informaţiile, dacă mesajele brandului sunt traduse vizual într-un mod aliniat standardelor sale şi dacă există o unitate estetică între toate secţiunile website-ului, dar şi între acesta şi restul platformelor de marketing.
Luându-le separat, proiectul începe de obicei cu partea de UX. Specialistul UX analizează datele calitative şi cantitative disponibile despre website, cercetează posibilii utilizatori, realizează profile de personas şi traseele pe care ele le-ar urma pentru a-şi atinge scopul, conectează datele cu obiectivele site-ului şi creează un wireframe cu o documentaţie puternică în spate, ce motivează fiecare pas propus. Procesul unui specialist UX porneşte de la ideaţie (brainstorming, moodboard-uri, referinţe), continuă cu prototiparea site-ului (simularea cât mai aproape de forma finală), testarea şi apoi publicarea lui. Munca sa nu se opreşte aici, proiectul trebuie optimizat constant conform feedback-ului şi comportamentului utilizatorilor pe website.
Specialistul UI trebuie să creeze o grafică atât de intuitivă, încât utilizatorul să nu depună efort în a-şi explica rolul unui buton sau în a-l găsi. Specialistul trebuie să faciliteze interacţiunea dintre target şi website şi să creeze o interfaţă cât mai atractivă vizual, dar mai ales actualizată, în termeni estetici şi funcţionali. În plus, el e responsabil şi de managementul spaţiului de pe ecran, întotdeauna limitat. Astfel, sarcina lui este să includă toate opţiunile din brief, fără a aglomera interfaţa. Aşa apar tehnici precum hover sau meniu dropdown.
Serviciile UX/UI ale INTERACTIONS
INTERACTIONS oferă servicii UX/UI pentru orice tip de website pe care îl planifici: de prezentare, promoţional sau e-commerce. Experienţa noastră de 12 ani în mediul digital, dublată de studii recente în domeniu, ne-a ajutat să ne formăm abilităţile şi intuiţia necesare pentru a livra cele mai eficiente soluţii în funcţie de obiectivele de marketing şi de vânzări ale fiecărui business.
Abordarea noastră în ceea ce priveşte serviciile UX/UI este întotdeauna consumer-centered, întrucât folosim amprentele digitale ale utilizatorilor printr-un sistem CRM, ceea ce are ca rezultate realizarea unor personas cât mai fidele şi a unor buyers’ journey cât mai intuitive. Cu aceste informaţii la bază, transformarea digitală a business-ului tău este garantată: urmează doar realizarea unui wireframe conectat la nevoile şi aşteptările consumatorilor, încheiat cu o interfaţă interactivă şi simplă, uşor de folosit chiar şi de către target-ul puţin familiarizat cu tehnologia. Serviciile noastre confirmă principiile UX/UI: atunci când funcţionalitatea şi estetica se aliniază obiectivelor, navigarea nu presupune niciun efort. Află mai multe din Catalogul e-tendințelor 2021, pe care poţi să-l descarci aici!
5 beneficii pentru website-ul tău
În fiecare proiect UX/UI pe care-l preluăm, urmărim să implementăm întotdeauna tool-urile necesare pentru că website-ul să fie:
- Bine organizat - Expunerea conţinutului într-un mod dinamic, aerisit şi ierarhizat invită la interacţiune şi produce engagement mai mare. Spaţiul gol este la fel de important ca spaţiul ocupat vizual de un element. Iar prezenţa diferitelor tipuri de conţinut (text, fotografie, video, GIF) trebuie motivată nu doar estetic, dar şi funcţional.
- Responsive - Experienţa utilizatorului este optimizată atunci când website-ul se adaptează rapid şi echilibrat pe orice tip de device şi pe orice tip de ecran. E important ca tranziţia să se realizeze natural, fără să se piardă informaţii pe drum.
- Optimizat - Calitatea site-lui şi modul cum conţinutul este expus contribuie la indexarea lui de către Google. Ranking-ul se îmbunătăţeşte organic atunci când partea de UX/UI e realizată bine.
- Contrastant - Un website de impact foloseşte culorile pe post de tool-uri pentru a accentua anumite funcţionalităţi, call to action-uri sau alte elemente ce susţin mesajul. În acelaşi timp, culorile trebuie să corespundă brand book-ului şi să fie expuse armonios din punct de vedere vizual.
- Interactiv - Experienţa e cu atât mai plăcută cu cât există elemente cu care poţi interacţiona pe website. Ele pot fi animate sau pot oferi căi alternative pentru a ajunge la un rezultat, ca într-un film în care ai mai multe opţiuni. Chiar dacă este benefic ca site-ul să pară “viu”, e la fel de important ca nivelul de interactivitate să fie conectat personalităţii brand-ului.
Completează serviciile UX/UI cu alte soluţii eficiente pentru business-ul tău. Află toate trendurile momentului din Catalogul e-tendințelor 2021 powered by Laboratorul de trenduri digitale INTERACTIONS. Descarcă ebook-ul acum!
_______________________
Sebastian Căpățînă - Senior Art Director la Interactions
Agenția de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS și-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, mentenanță și dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton și o treime business extern.
În portofoliul de clienți INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle sau Niran.
Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ținem cuvântul dat, întotdeauna!"