Cu peste 13 ani de activitate, Casa de Licitații A10 by Artmark, principala platformă de promovare culturală și partener în susținerea acțiunilor caritabile în piața românească de artă, pune la dispoziție platforma de licitație și oferă suport logistic în vederea scoaterii la vânzare a 8 loturi cu adevărat inedite și unice menite să vină în sprijinul victimelor violenței domestice din România. Astfel, secțiunea caritabilă a evenimentului Mirajul Suprarealismului. Licitația unei Colecții de Artă Contemporană, programat să se desfășoare online, marți, 18 mai, ora 18:30, include 8 păpuși ale "Teatrului cadourilor din vină", ce ne evocă povestea tristă, zguduitoare a aliasurilor lor, victime ale violenței domestice din prezentul și vecinătatea noastre imediate. Păpușile au reprezentat cadouri dăruite din vină de către partenerii abuzivi, o modalitate prin care abuzatorii au dorit să își convingă partenerele să nu părăsească relațiile toxice.
În acest sens, Casa de Licitații A10 by Artmark devine partnerul Asociației ANAIS, în vederea susținerii demersului onorabil. Jucăriile vor fi prezentate în forma autentică în care au fost pregătite pentru rolul de protagonist în reprezentațiile de teatru de păpuși reunite sub titlul de Teatrului Cadourilor Dăruite din Vină. Acest termen definește acele cadouri primite de victime de la cei care le abuzează pentru a nu raporta violența către autorități și a rămâne prizoniere în relații toxice.
Fiecare din cele opt jucării din colecție a fost martor tăcut al suferinței marcante a opt femei reale. Poveștile răscolitoare ale fiecărei relații au fost creionate cu sensibilitate de o echipă inimoasă de artiști păpușari de la Lightwave Theatre Company alături de regizori, scenografi, animatori, și editori de la Les Ateliers Nomad, de dansatori de la Mike’s School of Dance și, nu în ultimul rând, de către actori de calibru cum ar fi Victor Rebengiuc, Medeea Marinescu, Dana Tapalagă, Marius Săvescu, Radu Bânzaru, Gabriela Bobeș, Isabela Neamțu sau Mihai Gruia Sandu, care au împrumutat vocile lor personajelor. Proiectul de teatru experimental a fost lucrat pro-bono alături de echipele Cheil România și Chainsaw Europe.
Oricine poate deveni ambasador al faptelor bune, susținând cauza caritabilă, accesând siteul artmark.ro și deschizând un cont de licitare pentru a formula oferte, fie acestea și pentru o sumă simbolică. Un cont A10 by Artmark se realizează în 3 pași simpli: înregistrare, completarea datelor minime de identificare și atașarea buletinului de identitate. Ulterior, utilizatorului îi este alocată o paletă cu care poate participa la licitație.
În premieră, secțiunea caritabilă „Teatrului cadourilor din vină” din cadrul Licitației unei Colecții de Artă Contemporană implică într-o manieră nouă pe toți cei care licitează pentru loturile caritabile, în sensul în care lotul caritabil adjudecat se va aloca ofertantului care a licitat cea mai mare sumă, însă fiecărui participant i se eliberează o distincție care mulțumește acestuia pentru participarea la licitarea lotului umanitar. Deci, toți cei care vor să pună umărul la colectarea sumei pentru cauza nobilă o pot face, donând orice sumă în timpul licitației loturilor caritabile.
Cele opt cadouri devin acum ambasadorii campaniei în cadrul unei colecții de suflet, Mirajul Suprarealismului, vorbind despre realitatea subestimată a abuzul domestic și ajutând la conștientizarea sa prin artă cu scopul de a strânge fonduri pentru a oferi ajutor concret victimelor.
În cadrul Casei de Licitații A10 by Artmark, doar în 2020 au fost organizate nu mai puțin de 6 licitații caritabile (cele mai multe evenimente caritabile din istoria Casei de Licitații) - "Frumusețea salvează lumea", secțiune caritabilă dedicată Crucii Roșii, secțiunile caritabile dedicate Asociației Militarilor Veterani și Veteranilor cu Dizabilități, respectiv Hospice, secțiunea dedicată sprijinirii Uniunii Ariștilor Plastici din România, Licitația caritabilă a Festivalului Brazilor de Crăciun, în beneficiul organizației Salvați Copii România, precum și secțiunea caritabilă pentru sprijinirea Casei Memoriale Doina Cornea – au jalonat cele cca. 40 de licitații comerciale organizate în 2020 de Casa A10 by Artmark. Amintim și proiectul din prima jumătate a anului, de donare a 5% din încasările licitațiilor comerciale organizate în lunile stării de urgență (martie, aprilie, mai), către asociații și fundații implicate în susținerea efortului medical pandemic sau, dimpotrivă, cronic. Românii au devenit mai empatici cultural în 2020 – raportat la dublarea numărului de licitații caritabile, într-un an care ne-a dezorientat, timorat și încercat greu, dar și la creșterea cu 20% a tranzacțiilor comerciale cu artă și obiecte de colecție – contra-intuitiv probabil, pentru cei mai mulți dintre noi – putem concluziona că în momente de cumpănă, mulți români au optat mai limpede pentru valori fundamentale și durabile, precum arta, identitatea culturală, istoria națională – și, nu în ultimul rând – caritatea. Sintetizând cifrele, putem concluziona că în 2020 românul a devenit (sau a dovedit că este) cu 30% mai empatic și mai rafinat cultural.
„Casa de Licitații A10 by Artmark este locul unde se adună ambasadorii faptelor bune, iar speranțele celor care au nevoie de ajutor sunt materializate. De această dată, luptăm împreună pentru victimele violenței domestice și punem la dispoziție resursele tehnice și oferim suport logistic în vederea vânzării celor 8 păpuși care spun povestea tulburătoare a multor femei din România în speranța că acest fenomen tragic nu va mai exista. Suntem încrezători că fondurile colectate în urma acestui act nobil vor salva vieți și vom da un exemplu de solidaritate, mai ales în vremurile dificile pe care le traversăm’’ - Eliza Leșanu, Brand Director al Casei de Licitații A10 by Artmark.”, Eliza Leșanu, CSR & Brand Director al Casei de Licitații A10 by Artmark.
“Ne onorează acest parteneriat cu Artmark. Licitând pentru oricare dintre aceste cadouri aparținând femeilor ce au căzut victime violenței, oferim altei femei din viitor șansa ca povestea ei să aibă un final fericit.” Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil România.