Eco-fashion - ultima moda

Ca in moda talentul depinde de imaginatie nu mai e demult o stire de senzatie. La fel cum apetenta designerilor (ce tin numele marilor case de moda) pentru o activitate ecofriendly nu trebuie sa mai mire pe nimeni. Nu ne legam de accentele inerente snobismului, ci preferam sa apreciem rezultatele. La urma urmei, stratului de ozon nu-i pasa daca Jean Paul Gaultier foloseste materiale reciclate din snobism sau cu buna intentie.

Genti cu aroma de ciocolata
In consecinta, activitatile inedite ale unei mici anteprize de familie din Miami sunt cu atat mai atractive si demne de apreciat. Fideli principiului ca te poti inconjura de lucrurile frumoase care iti plac si sunt in tendinte, dar, in acelasi timp, poti avea si o atitudine civilizata si ecologic constienta, cei de la Ecoist au pus bazele unei afaceri originale: gentile create din materiale reciclabile, in cazul de fata ambalaje de dulciuri. Fabricate din diverse ambalaje defecte sau nefunctionale (pungi de snacks-uri, folii de ciocolata, hartii de bere sau biscuiti), gentile sunt the next best thing, datorita designului de exceptie si unui statement emotional foarte puternic: poti fi trendy, dar si sa dovedesti ca ai clasa. Adica, ajutand planeta sa supravietuiasca si daruind la randul tau o parte din resursele naturale pe care le exploatezi.

Materiale care, altfel, ar fi sfarsit in gropi de gunoi sau, mai rau, pe fundul oceanului, amenintand soarta focilor si balenelor (statistic, principala cauza de disparitie a animalelor acvatice este moartea prin sufocare cauzata de deseurile plastice care ajung in ocean) sunt reciclate si transpuse estetic de catre artizani din Mexic. Produsele finale sunt realizate de o retea internationala de designeri din zona eco-fashionului, care au grija sa raspunda tuturor cerintelor de stil ale doamnelor: culorile se schimba in functie de resursele disponibile, dar si de tendinte, iar designul variaza in fiecare sezon.

Pentru o mai mare varietate, Ecoist a realizat un parteneriat la fel de inventiv cu un brand producator de batoane energetice pentru femei. In editie limitata, Ecoist va scoate pe piata in acest an prima sa colectie de genti fabricate din ambalaje Luna bar, o colectie care combina fericit gustul estetic cu grija pentru imagine a femeilor din toata lumea. Pretul unei astfel de genti, 28-58$, este un argument in plus in favoarea unei atitudini ecologice, pe care cu totii ne-am dori-o prezenta si la noi. Si cum pentru fiecare geanta vanduta Ecoist planteaza un copac, militantii verzi ar trebui sa se plece in fata rezultatelor pozitive ale dictaturii modei. Ce e sic poate deveni si util.

Pe valul eco-chic
Acceasi idee le-a facut cu ochiul si celor de la Rag-Bag, o companie cu sediul in Olanda. Pungi de plastic, carpe si alte textile care blocheaza scurgerile de canalizare sunt colectate, spalate, uscate si apoi sortate pe culoare. O masinarie le preseaza si le transforma in materiale uniforme, durabile si functionale. De aici, procesul tehnic devine arta: taiate la dimensiuni corespunzatoare, cusute sau turnate in forme interesante, deseurile isi gasesc calea spre un produse foarte cautate - genti si curele prêt-a-porter.

De aici la un trend care sa coreleze aspiratiile consumatorilor catre calitate si constiinta civica doar talentul si inspiratia pot face pasul. Aceasta nisa are toate sansele sa devina o piata cu cifre de afaceri uriase, tocmai pentru ca apeleaza la valori pe care oamenii cu personalitate nu se plictisesc sa le pretuiasca: imaginea si simtul responsabilitatii fata de planeta.

Joaca cu focul
Si mai "in" sunt acum produsele unei companii nemtesti, Feuerwear, care a avut o idee la fel de revolutionara: genti si curele facute din furtunurile uzate ale pompierilor. Gandite ca accesorii de moda, produsele se adreseaza in primul rand barbatilor, folosind o paleta cromatica in ton cu sursele de provenienta. Combinatii de rosu cu alb, modele unicat si mai mult decat practice, gentile fac parte dintr-un dictionar de nume incitante. De altfel, jocul de cuvinte din numele companiei este foarte reusit (in limba germana, feuerwehr=brigada de pompieri). Botezate dupa numele americane traditionale ale pompierilor, ii regasim printre accesorii pe Jack, Larry, Bill, toate numele pastrand aparenta macho cu care ne-a obisnuit imaginarul colectiv. Cu un pret pe masura, intre 79 si 98 de euro, produsele sunt totusi accessibile daca te gandesti ca au calitati de invidiat: nu se demodeaza, sunt ignifuge, lavabile, au un design ultra cool si masculin si, nu in ultimul rand, sunt "so tomorrow" pentru cunoscatori.

Pentru copii reprezinta obiecte aspirationale, daca luam in considerare procentajul ridicat al acelora dintre ei care viseaza la o cariera de pompier sau aviator. Vandute pe internet sau la magazinele deschise in Gemania, aceste produse se inscriu intr-o lista recenta de obiecte artizanalo-functionale, realizate din materiale neortodoxe si al caror principal merit este respectarea normelor ecologice actuale.

Printre acestea ar mai fi: curele obtinute din centura de siguranta de la camionete, haine din bumbac organic, albume foto din placute de inmatriculare, genti din panouri publicitare si chiar pantofi din uniforme militare, tricouri, parasute sau paturi de inchisoare! Pare greu de crezut, dar cand este vorba de talent, imaginatia nu are limite. In plus, totul este ultra hip si foarte now. Asa ca, lasa-te inspirat si fii si tu in tendinte cu aceste produse revolutionare, purtandu-le. Asta daca nu vrei sa incerci sa concepi unul inedit. Pe piata e loc pentru toata lumea cu imaginatie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related