Beatrice Bara și povestea animației-parodie Dumb Ways to Spread: Nu ne așteptăm să primim atât de mult sprijin de la oameni

Beatrice Bara și povestea animației-parodie Dumb Ways to Spread: Nu ne așteptăm să primim atât de mult sprijin de la oameni

Orice s-ar întâmpla pe planeta aceasta și oricât de apocaliptic ar fi scenariul în care se află omenirea, un lucru e sigur: vom găsi mereu resurse de umor cu care să privim situația în față și să râdem de ea. Simțul umorului ne-a salvat și în pandemie. Au fost multe glume și meme-uri bune cu care ne-am mai vindecat frustrarea, grijile, nerăbdarea, oboseala. Și tot umorul ne ajută și când trebuie să vorbim despre lucrurile cele mai serioase. Când am văzut prima data Dumb Ways to Spread am râs, bineînțeles, și am pus-o bine în colecția noastră săptămânală cu campanii de ținut minte. Apoi am aflat de la Beatrice Bara și colegii ei de la University for the Creative Arts cum a fost făcută. Beatrice s-a născut în România, a crescut în Austria și acum e studentă la UCA. Ideea unei animații inspirate de campania iconică Dumb Ways to Die i-a venit în timpul unui curs online, când vorbeau despre vaccin, pandemie și temele lor de disertație. 

Gândind cu voce tare, mi-am pus întrebarea mea tipică de „ce-ar fi dacă…?” și apoi mi-am dat seama de potențialul a ceea ce mi-a ieșit din gură: o campanie pentru noul vaccin memorabilă pentru toate vârstele. Nu a durat mult până când am fost atât de încântați de idee, încât am început să rescriem versurile.

În rândurile de mai jos vorbim cu Beatrice despre drumul animației de la idee până la a apărea pe Ads of the World, atmosfera de la UCA, pandemie și noul normal de comunicare al brandurilor. 

 

Bio pe scurt

Mă numesc Beti Bara, am 20 de ani și sunt îndrăgostită de publicitate. M-am născut în România am crescut în Austria și am studiat la școlile Americane internaționale din București și Viena. Toata viata am fost înconjurată de trei culturi cu voci publicitare strigătoare.

Am descoperit University for the Creative Arts (UCA) după ce am realizat ca pasiunile mele pentru arta vizuala, creative writing și teatru mă pregăteau pentru un destin în publicitate. Descrierea cursului era exact cum am visat sa fie un curs de creative advertising: un domeniu nou și specializat. Ardeam de nerabdare sa termin liceul ca sa ajung sa invat acolo.

Cursul de publicitate de la UCA nu este mare, dar în ciuda acestui fapt, surprinde esența tuturor artelor. E vorba de creativitatea ideilor. UCA este singura universitate din Anglia dedicată industriilor creative–  asta o diferențiază de celelalte universității de arte; studenții colaborează des între cursuri, fără a să alerge după note tot timpul.

Desi in ultimi trei ani cursul nostru a întâmpinat multe schimbări (unele mai bune, unele mai puțin), lucrurile pentru care sunt cea mai recunoscatoare  sunt lecțiile de viață care m-au pregatit sa infrunt industria: totul de la invatatul singura pana la colaborarea cu diverse personalități. Sunt lecții care nu le poti învața din carte.

 

Proiectul Dumb Ways to Spread

Acest proiect a fost opera norocului. Eram în „studioul virtual” cu șase din colegii mei, pentru prima zi de cursuri din anul nou. Subiectele inevitabile de conversație ale zilei? Eseele de disertație și noile provocări ale pandemiei: ‘covidioți’ și vaccinul. O colegă din echipă studia campania Dumb Ways to Die pentru disertație; melodia virală din 2010 de la Metro Australia despre siguranța căilor ferate. Când a început să vorbească despre progresul ei, am făcut o asociație rapidă. Gândind cu voce tare, mi-am pus întrebarea mea tipică de „ce-ar fi dacă…?” și apoi mi-am dat seama de potențialul a ceea ce mi-a ieșit din gură: o campanie pentru noul vaccin memorabilă pentru toate vârstele. Nu a durat mult până când am fost atât de încântați de idee, încât am început să rescriem versurile.

Lectorul nostru, Mark Brill, și-a dat seama că am creat ceva mare. Ne-a încurajat să colaborăm cu elevii de la Animation și să găsim pe cineva care o poate cânta. Am prezentat idea către restul elevilor din curs, iar echipa noastră inițială a crescut de la șase la zece.

Câteva zile mai târziu, după ce am terminat de scris versurile, ne-am apucat să creăm  personajele corespunzătoare. Am vrut să aducem un omagiu stilului de artă iconic al campaniei originale, dar să ne punem semnătura personală. Eu am compilat munca tuturor în schițe pentru fiecare scena care descriu totul (numele, culorile și personalitatea personajului) pentru a ajuta animatorii să înțeleagă viziunea noastră.

Campania originală: Dumb Ways to Die

Ne-am folosit toți conexiunile care le-am făcut de-a lungul anilor să-i recrutam pe cei cinci animatori; un lucru posibil datorită comunități creative UCA. Oricine care dorea sa facă parte din echipa de animație putea sa aleaga ușor care și câte scene dorea sa animeze. Niciunul dintre noi nu a avut experiență în animație și am vrut să fim foarte pregătiți și organizați pentru a forma o echipă puternică.

La final,  am combinat toate scenele și le-am sincronizat cu melodia. Am creat și o versiune sing-along completa cu un virus săritor, ca sa cante cu noi și fani internaționali.

 

Echipa

Echipa noastră este formată din Tarek Badawi, Bea Galkeviciute, Kyle Gayle, Jelmer Heijligers, Cassia Hodgson, Rayhannah Preston, Payton Procter, Phoebe Robinson, Hannah Rees, si mine, din cursul de advertising, și  Cameron Carr, Harvey Auerbach-Dunn, Kieran Firth-Bernard, Jack Hilder, Çise Tuna din cursul de animation. Vocea melodiei este a lui singer-songwriter,  Eloise Kate!

Desi am fost într-o poziție de leader, am lucrat cu toții cot la cot. Toată lumea a avut ocazia să-și prezinte abilitățile creative și toată lumea a profitat de această ocazie și a oferit ceva special. Normal, „creația de către comitet” provoacă o mică dispută aici și acolo. Cu toate provocărilor tehnice, pandemice, și creative, ne-am înțeles perfect pentru o majoritate impresionantă a proiectului.

 

Reacții

Deși am avut motive clare să fim mândri de proiectul final, nu ne așteptăm să primim atât de mult sprijin de la oameni care nu erau printre prietenii, familia, și universitatea noastră! După ce am fost scoși în față de Ads of the World, Dumb Ways to Spread a apărut în The Drum, Famous Campaigns, și câteva publicații internaționale din Spania și Republica Cehă! Mai important, a ajuns și la oameni (din afara industriei) prin recomandările YouTube, ceea ce a însemnat că mesajul nostru se răspândea așa cum a fost intenționat! După doi ani de muncă pur teoretică, văzând proiectul nostrul atât de real a fost un sentiment nou și incitant!

 

Impresii din pandemie

Cursul nostru a fost destul de digital de la început, în ceea ce privește munca pe care o producem. Eram cu toții obișnuiți să lucrăm de acasă, și suntem norocoși deoarece cursul nostru nu a avut probleme de adaptare. Cu toate acestea, lucrul în echipă de la distanță a necesitat ceva obișnuire.

Lucrul ironic despre o carieră în publicitate este că nu te poți retrage cu adevărat, vreodată. Mi-e greu să-mi iau o zi liberă și nu mă gândesc la reclame; un insight interesantă apare din  nicăieri și curiozitatea mea mă obligă să-l urmaresc căzând in altă “gaura de iepure”.

Da, pandemia este dură pentru toți artiștii. Cu toții am fost afectați într-un fel sau altul, dar este și ceea ce m-a ajutat să trec prin asta; îmi dă un scop și mă ține ocupată.

 

”Noul normal” în comunicare

“Noul normal” este un concept interesant. În orice caz, a dovedit lumii cât de esențiale sunt creativitatea și arta. Fiind complet distanțată după ce am trăit vieți paralele în mediile sociale, societatea a venit cu modalități prin care putem continua să ne conectăm pentru a compensa acele interacțiuni care lipsesc. În același timp, conversațiile despre etică platformelor sociale și a datelor personale s-au înmulțit.

Nu, nu spun că TikTok este viitorul publicității, dar conceptul său este: co-creație. Suntem înfometați de interacțiune, prin urmare orice oportunitate prin care putem interacționa este foarte apreciată; una dintre principalele forme de divertisment din ultimul an provine dintr-o platformă co-creativă, la urma urmei.

Un brand care alege să colaboreze etic cu publicul său (nu pentru / împotriva lui) este un brand care deține cel mai înalt nivel de autenticitate. Cu cât publicul se simte in trun rol activ în creativitate, cu atât mai mult un brand va atrage personalitatea sa unică fără a se simți intruziv; nu mai este necesară explorarea datelor personale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related