Iulia Niculae - Cuciurean este în YP încă de la începuturile asociației. Așa că în 2017, când a preluat conducerea organizației, avea câteva planuri și direcții bine definite. Chiar dacă provocările ultimului an și-au spus cuvântul, YP nu a renunțat la proiectele începute, iar membrii asociației au continuat să facă lucrurile să se miște. De altfel, filiala YP din Româniaa fost recunoscută de 2 ori la nivel global, în 2018 și 2020, ca cea mai activă și creativă filială YP din lume.
Cred că alături de ei și de voluntarii YP am reușit să avem un impact considerabil asupra aspiranților la industrie, a tinerilor profesioniști și implicit a industriei de MarCom, spune Iulia
Vorbim cu Iulia Niculae - Cuciurean, Vicepreședinte Young Progessionals al IAA Global, despre schimbările din ultimii ani, planurile pentru 2021 și efectele ultimului an asupra asociației.
Cum a evoluat IAA Young Professionals România
Evoluția IAA YP în ultimi 4 ani a fost una spectaculoasă, chapter-ul din România fiind recunoscut de 2 ori la nivel global, în 2018 și 2020, ca cea mai activă și creativă filială YP din lume. Nu a fost ușor să ne menținem acolo, pentru că a însemnat, de fapt, să ne autodepășim de fiecare dată.
Din punct de vedere strategic, am mizat pe două direcții: dezvoltarea și promovarea comunității YP și expansiunea brandurilor cunoscute. O să le iau pe rând. În 2017, am înființat poziția de Director Resurse Umane în Board ,pentru a acorda o atenție sporită programelor de training pentru membri, iar apoi am lansat proiecte în care i-am valorificat, precum Proud YP – interviuri în care ne prezentăm membrii sau IAA Cuvântul – evenimente în care scoatem în lumina reflectoarelor membrii IAA YP activi sau alumni, pentru a dezbate teme de interes ale momentului.
Cea de-a doua direcție a presupus expansiunea brandurilor YP cunoscute: Seara YP și CompetițIAA. Seara YP, lansată în București în 2011, a început să fie organizată și la Cluj în 2018. Din 2017 până în prezent, s-au organizat 47 de evenimente sub acest concept. În ceea ce privește CompetițIAA, în 2019 am organizat concursul de brief-uri în premieră și la Iași, ediția 9 a CompetițIAA reprezentând cea mai amplă organizare a proiectului din istoria asociației: cu cel mai mare număr de echipe acceptate în concurs și cel mai mare număr de companii partenere: 69 de echipe și 11 companii care au dat brief-uri.
Prin organizarea CompetițIAA 9 am testat, de fapt ,și oportunitatea de a lansa un nou hub regional YP la Iași. Pentru că totul a mers foarte bine, planul era de a deschide hub-ul la Iași în 2020, însă pandemia ne-a oprit.
Planurile și obiectivele pentru 2021
Forțați de contextul pandemic, am început de anul trecut să ne axăm pe online și vom continua așa până o să putem reveni la evenimentele offline. Avem aproape gata de lansare Podcast-ul și noul site Yp. Vom continua seria de interviuri lansată anul acesta din Micul eBook al Marelui Marcom și avem în plan și reluarea discuțiilor pentru lansarea noului hub regional la Iași, asta pe lângă proiectele cunoscute deja. În același timp, colegii din noul board: Simona Ghituran, Maria Sitescu, Victor Voicu, Tudor Lupu conduși de Sabrina Vlăscenu, împreună cu Președintele hub-ului de la Cluj, Adina Timar, conturează noua strategie YP pentru următorii doi ani și sunt sigură că vă vor surprinde plăcut.
Proiecte recente
Cred că fost ambițioasă decizia de a nu renunța la a organiza CompetițIAA 10, ediția aniversară din toamna anului trecut, integral în online, cu tot ce a însemnat asta: workshop-urile pentru echipe, sesiunile de debrief, pitch-urile și premierea. Acum ne bucurăm că nu am renunțat și că am reușit împreună cu echipa minunată din Cluj, condusă atunci de Alex Ardelean, să ducem proiectul cu adevărat la nivel național, premițând oricui să se înscrie.
În aceeași categorie intra si ediția de anul trecut a GalerIAA prin care am reușit în luna mai să mutăm măcar puțin atenția de la dificultățile restricțiilor impuse de pandemie către frumos, către pasiunile oamenilor din MarCom. Expoziția virtuală din contul YP de Instagram a adunat 52 de lucrări și multe aprecieri.
Cât despre importanța proiectelor, noi tratăm toate proiectele ca fiind importante, pentru că acoperă nevoi diferite, însă o mare mobilizare de forțe a fost cu siguranță planul de extindere YP la Iași, cu formare echipei și a strategiei locale, cât și organizarea primului webinar internațional cu George Carey Simos, co-fondator și COO We are Social Media, webinar care a fost urmărit live în 10 țări.
Care au fost planurile cu care ai venit la conducerea asociației
Pentru că am fost în YP de la începuturile asociației, în 2017 știam deja ce ne trebuie pentru a continua să excelăm. Tot ce mi-am propus în cele două mandate s-a întâmplat și chiar mai mult de atât, pentru că am avut alături de mine în cei 4 ani un Director de Proiecte cu inițiativă, foarte creativ și atent la trenduri - Ivona Băbărelu – căreia îi mulțumesc pe această cale.
De altfel, sunt foarte recunoscătoare pentru colegii mei din cele 2 board-uri pentru că am fost ambițioși împreună și inovativi, îi enumăr aici pe: Alexis Muscă, Radu Rotaru, George Toma, Adrian Pașita, Mihaela Duică, Tudor Lupu, Radu Saizu, cât și pe coordonatorul de la Iași, Geroge Russu, și Președinții de la Cluj, Andrei Țigănaș, Diana Gheorghiță și Alex Ardelean. Cred că alături de ei și de voluntarii YP am reușit să avem un impact considerabil asupra aspiranților la industrie, a tinerilor profesioniști și implicit a industriei de MarCom.
Provocări
Fomarea de echipe noi necesită timp și atenție, mai ales că noi le oferim membrilor posibilitatea de a încerca diverse roluri în proiecte, deci există o continuă mișcare. Membrii trebuie să se simtă valorificați și să simtă că primesc înapoi cel puțin atât cât investesc ei ca timp și energie. Dacă acest echilibru nu este respectat, voluntarii pleacă. Am văzut asta în multe ONG-uri. Nu există remunerația ca în cazul job-urilor, deci valoarea comunității contează enorm. Din acest motiv, consolidarea și dezvoltarea comunității YP a fost o direcție pe care ne-am axat din 2017.
Un alt echilibru fin pe care am încercat să îl menținem a fost între a crea proceduri, pentru că volumul mare de proiecte o cerea și a nu ne transforma într-o corporație. Nimeni nu vrea un al doilea job, iar noi ne doream voluntari cu inițiativă, creativi și spontani. Am menținut balansul foarte bine până în 2020, când restricțiile impuse de pandemie nu ne-au mai permis să ne întâlnim la ședințe și la berea de după, la evenimente, la party-uri sau în teambuilding-uri. Am suferit în zona de engagement, iar cei recrutați în martie 2020 au putut să simtă spiritul YP doar pe jumătate. Partea bună este că acest context ne-a pus la încercare creativitatea și ne-am apropiat. Ghidați de dorința de a ne ajuta reciproc am creat job alerts pe grupul nostru și colaborări între membrii în sistem de freelancing.
Noua generație care intră acum în organizație
Am avut recent prima sedință cu membrii recutați în martie și am fost plăcut impresionată de ei. S-au alăturat asociație ghidați de dorința de a-și perfecționa anumite abilități. Pentru toți pare foarte importantă zona de networking și acces la anumite resurse pe care YP le oferă. În general, generația tânără, nativ digitală, este mult mai vocală, iși dorește să aibă impact social și are un spirit antreprenorial mai dezvoltat. Nu au foarte multă răbadare, fiind obișnuiți să aiba informația la un click distanță, însă am senzația că perioada pandemică i-a făcut un pic mai pragmatici. Cred că fără integrarea și contribuția lor ratăm oportunități din prezent și periclităm viitorul. Din fericire, văd tot mai multe companii care înțeleg asta.
Ce presupune rolul de Vicepreședinte YP al IAA Global
Rolul de VP YP al IAA Global presupune consolidarea brandului YP, deschiderea unor noi chaptere și creșterea engagement-ului în rețeaua existentă. Îmi propun să fac mai vizibile inițiativele chapterelor existente prin deschiderea unor canale noi de comunicare, să măresc echipa operațională și să facilitez cât mai multe proiecte comune și schimburi de experiență. De altfel, mă voi axa pe recompensarea celor mai active filiale și a membrilor care aduc o contribuție semnificativă în rețea, scopul final fiind de crea o comunitate internațională puternică, sustenabilă, care să integreze cu ușurință și succes chapterele noi.