Razvan Soare, senior copywriter la Friends Advertising, este castigatorul preselectiei Young Creatives din Romania. Cum a castigat? Ce a invatat din experienta Cannes? si Ce persepctive i s-au deschis? In cele ce urmeaza.
IQads: Cum ai ajuns la Cannes? Te asteptai sa castigi concursul?
Razvan Soare: Am ajuns la Cannes dupa ce am castigat preselectia Young Creatives din Romania, dupa care a urmat un interviu cu Teodora Migdalovici - ambasadoarea Cannes in Romania - si Anita Panait - directoarea de comuicare a festivalului. Sincer sa fiu nu ma asteptam, desi lucrarile cu care am participat sunt destul de bune. Mai degraba Agi - prietenul si artul meu - era mai optimist.
Altfel, nu m-a rugat nimeni sa zic asta, o fac eu din convingere: stiu ca sunt destui creativi tineri si buni in Romania, care inca mai au entuziasm si care s-ar bucura sa vada festivalul de la Cannes, chiar din mijlocul evenimentelor; preselectia pentru anul urmator a inceput sau sta sa inceapa, uitati-va pe canneslions.ro.
IQads: Cum a fost concurenta?
Razvan Soare: Despre concurenta numai de bine. Asa cum ziceam, n-a fost usor, dar a meritat.
IQads: Ce a insemnat pentru tine experienta de la Cannes?
Razvan Soare: In afara de ocazia de a lua o gura din acelasi aer pe care-l respira oameni grei din advertising, Cannes-ul a insemnat participarea la workshop-uri si la seminarii extrem de interesante sau la party-urile de seara. Insa, cel mai important lucru dintre toate a fost ca am putut vedea de-aproape mii de lucrari fabuloase expuse la Palais des Festivals. O emotie care te incarca de vointa de a fi la fel de bun ca oamenii aia care te fac sa razi necontrolat, sa-ti creasca pulsul sau iti fac pielea de gaina.
IQads: Cum crezi ca s-a prezentat Romania la seminar?
Razvan Soare: Daca ma-ntrebi cata lume din Romania a participat la seminar, n-am nici o idee. Eram pierduti printre alte sute de oameni prin sali.
IQads: Crezi ca faptul ca ai castigat concursul iti va deschide alte perspective in tara?
Razvan Soare: Deja ne-a deschis, numai ca deocamdata cea mai excitanta, faina, buna, linistitoare, misto, placuta, diferita, intersanta perspectiva e sa ne vedem de treaba pe-aici pe la Friends Advertising.
IQads: Cat de mult crezi ca te ajuta ce ai invatat la seminar?
Razvan Soare: Trebuie sa spun ca seminariile si workshop-urile astea au doza lor de inutilitate daca te-astepti sa pleci cu mai mult know-how decat la venire. Daca te duci la ele pentru a cunoste niste oameni care au cate ceva de spus, ca sa vezi in ce directie o mai ia publicitatea prin lume, ca sa vezi ca inca se mai poate inova acolo unde nu te-astepti (Titanium Lions) sau cum pregatesc altii muzica pentru un TVC sau, sau... atunci merita.
IQads: Cate dintre lucrurile invatate la seminar se pot folosi si in Romania?
Razvan Soare: Normal ca nu foarte multe, dar macar pleci de-acolo stiind catre ce trebuie sa tinzi. Ca unde suntem, stiam deja.
IQads: Ce te-a impresionat cel mai tare la seminariile la care ai participat?
Razvan Soare: In afara de prezenta lui Michael Patrick King (omul care a scris, a regizat si a produs o parte din episoadele "Sex and the city"), cred ca cinematograful 3D. Nu mai vazusem asa ceva.
IQads: Un sfat pentru cei care vor sa se inscrie la anul: ce ar trebui sa faca, ce conteaza pentru juriu etc?
Razvan Soare: Vorbele suna banal, dar daca incerci sa le intelegi - si stiu ca nu-i usor - astea sunt ale mele, ca pentru mine: simplu, clar, nou (proaspat), relevant (pentru brief/produs).
Asta nu e singura cale, dar pana ajungem sa ne permitem sa gandim print-uri precum cele de PS2 sau TVC-uri, ca NOITULOVE al lui Guinness, mai e.
IQads: Care crezi ca este nivelul creativ din Romania?
Razvan Soare: Un raspuns simplu si cat se poate de relevant: vezi Ad'OR.