Cum poti ajunge la Cannes?

Razvan Soare, senior copywriter la Friends Advertising, este castigatorul preselectiei Young Creatives din Romania. Cum a castigat? Ce a invatat din experienta Cannes? si Ce persepctive i s-au deschis? In cele ce urmeaza.

IQads: Cum ai ajuns la Cannes? Te asteptai sa castigi concursul?
Razvan Soare: Am ajuns la Cannes dupa ce am castigat preselectia Young Creatives din Romania, dupa care a urmat un interviu cu Teodora Migdalovici - ambasadoarea Cannes in Romania - si Anita Panait - directoarea de comuicare a festivalului. Sincer sa fiu nu ma asteptam, desi lucrarile cu care am participat sunt destul de bune. Mai degraba Agi - prietenul si artul meu - era mai optimist.
Altfel, nu m-a rugat nimeni sa zic asta, o fac eu din convingere: stiu ca sunt destui creativi tineri si buni in Romania, care inca mai au entuziasm si care s-ar bucura sa vada festivalul de la Cannes, chiar din mijlocul evenimentelor; preselectia pentru anul urmator a inceput sau sta sa inceapa, uitati-va pe canneslions.ro.

IQads: Cum a fost concurenta?
Razvan Soare: Despre concurenta numai de bine. Asa cum ziceam, n-a fost usor, dar a meritat.

IQads: Ce a insemnat pentru tine experienta de la Cannes?
Razvan Soare: In afara de ocazia de a lua o gura din acelasi aer pe care-l respira oameni grei din advertising, Cannes-ul a insemnat participarea la workshop-uri si la seminarii extrem de interesante sau la party-urile de seara. Insa, cel mai important lucru dintre toate a fost ca am putut vedea de-aproape mii de lucrari fabuloase expuse la Palais des Festivals. O emotie care te incarca de vointa de a fi la fel de bun ca oamenii aia care te fac sa razi necontrolat, sa-ti creasca pulsul sau iti fac pielea de gaina.

IQads: Cum crezi ca s-a prezentat Romania la seminar?
Razvan Soare: Daca ma-ntrebi cata lume din Romania a participat la seminar, n-am nici o idee. Eram pierduti printre alte sute de oameni prin sali.

IQads: Crezi ca faptul ca ai castigat concursul iti va deschide alte perspective in tara?
Razvan Soare: Deja ne-a deschis, numai ca deocamdata cea mai excitanta, faina, buna, linistitoare, misto, placuta, diferita, intersanta perspectiva e sa ne vedem de treaba pe-aici pe la Friends Advertising.

IQads: Cat de mult crezi ca te ajuta ce ai invatat la seminar?
Razvan Soare: Trebuie sa spun ca seminariile si workshop-urile astea au doza lor de inutilitate daca te-astepti sa pleci cu mai mult know-how decat la venire. Daca te duci la ele pentru a cunoste niste oameni care au cate ceva de spus, ca sa vezi in ce directie o mai ia publicitatea prin lume, ca sa vezi ca inca se mai poate inova acolo unde nu te-astepti (Titanium Lions) sau cum pregatesc altii muzica pentru un TVC sau, sau... atunci merita.

IQads: Cate dintre lucrurile invatate la seminar se pot folosi si in Romania?
Razvan Soare: Normal ca nu foarte multe, dar macar pleci de-acolo stiind catre ce trebuie sa tinzi. Ca unde suntem, stiam deja.

IQads: Ce te-a impresionat cel mai tare la seminariile la care ai participat?
Razvan Soare: In afara de prezenta lui Michael Patrick King (omul care a scris, a regizat si a produs o parte din episoadele "Sex and the city"), cred ca cinematograful 3D. Nu mai vazusem asa ceva.

IQads: Un sfat pentru cei care vor sa se inscrie la anul: ce ar trebui sa faca, ce conteaza pentru juriu etc?
Razvan Soare: Vorbele suna banal, dar daca incerci sa le intelegi - si stiu ca nu-i usor - astea sunt ale mele, ca pentru mine: simplu, clar, nou (proaspat), relevant (pentru brief/produs).
Asta nu e singura cale, dar pana ajungem sa ne permitem sa gandim print-uri precum cele de PS2 sau TVC-uri, ca NOITULOVE al lui Guinness, mai e.

IQads: Care crezi ca este nivelul creativ din Romania?
Razvan Soare: Un raspuns simplu si cat se poate de relevant: vezi Ad'OR.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Companii

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related