Andrea Voiculescu nu a ocolit emotiile negative ale acestei perioade. Din contra, s-a lasat inspirata de ele si a incercat sa le transforme in ceva pozitiv. Au iesit doua art workuri pe care le-a inscris la glo™ Urban Pairs & Art Flairs. Cu riscul de a suna ca o idealista, Andrea crede ca tot ce e rau ascunde si ceva bun. Si spera ca lucrarile ei sa ii inspire si pe ceilalti sa tina piept dificultatilor acestei perioade.
Ambele mele lucrari pleaca dintr-un mediu intunecat, anxios, dar care este contracarat de o posibilitate total opusa ce poate reprezenta creatie, desteptare interioara, revelatie, noi posibilitati si un viitor mai bun.
Juriul e pe ultima suta de metri cu notele si evaluarea, iar aici puteti vedea viziunile despre viitor ale participantilor. Noi vorbim cu Andrea despre contrarii, emotii, arta si viitor.
Povestea ta cu arta
Arta mereu a facut parte din viata mea. Crescuta de parinti pasionati unul de muzica si celalalt de arta plastica, “acasa” a fost mereu un mediu frumos, plin de lucruri cu valoare culturala si implicit plin de lucruri din care sa invat si sa ma inspir.
Totusi pasiunea mea pentru desen a pornit dintr-o dorinta infantila de a fi ca mama, alaturi de care petreceam timp la ea in atelier. Mereu incercam sa ii copiez gesturile, mazgalind langa ea.
De atunci pana in timpul liceului aceasta dorinta de a contura idei pe o foaie de hartie m-a insotit mai mereu. Toata lumea ma stia precum copilul care in timpul liber si cateodata chiar si in timpul orelor schita. In timpul gimnaziului am studiat singura anatomia omului si a calului (o alta pasiunea de a mea la acea vreme) si am desenat caiete intregi de studii ale muschilor si oaselor. Desenam evident si lucruri mai normale pentru acea varsta, inspirandu-ma si din desenele animate ale vremii.
Din curiozitate am participat la varsta de 15 ani la cursurile de admitere la Universitatea Nationala de Arte sectiunea de grafica.
Intr-un final am decis la sfarsitul clasei a 10-a sa urmez, dupa bacalaureat, facultatea de arhitectura in cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu” Bucuresti.
Astfel am urmat pregatirea de 2 ani de zile pentru admiterea la facultate in cadrul cursurilor profesorului arhitect Serban Nitulescu – un om pe care l-am considerat un mentor si pe care nu o sa il uit niciodata pentru indrumarea oferita.
In urma facultatii si in urma experientei de a lucra in domeniu, am realizat ca totusi pasiunea mea ma trage mai mult spre arta vizuala, designul grafic si ilustratie.
De-a lungul ultimilor ani m-au inspirat diverse teme, dar ce au in comun toate este faptul ca sunt legate de “background”-ul meu personal – fie familia, fie experientele prin care am trecut, chiar si foarte negative, fie muzica, literatura, persoanele care m-au influentat. Sunt o persoana adaptabila si imi place sa reflect asta si in munca mea cand creez, avand un portofoliu divers.
Recent am inceput sa doresc sa imi extind felul in care abordez arta si am in plan introducerea a noi materiale, texturi si procedee de a crea. Pentru mai multe detalii, o sa trebuiasca totusi sa continuati sa ma urmariti.
glo™ Urban Pairs & Art Flairs
Nu este primul concurs la care particip sustinut de IQads, fiind castigatoarea concursului "A New Now" Street Art Challenge by George. In urma acestei experiente, dorind sa imi mai incerc norocul si sa ma inham la noi provocari, lucru care ma entuziasmeaza. Cel mai mult m-a atras tema dar si mediul propus prin concurs.
Puncrul de pornire
Confruntandu-ma cu o perioada personala mai dificila, m-am inspirat din aceste emotii negative, dar cu intentia de a le transforma in ceva pozitiv. Data fiind situatia globala curenta, cred ca multi ar putea rezona cu mine si cu putin noroc, poate voi reusi sa inspir si pe altii sa isi deconstruiasca aceste emotii negative si din materia lor sa recladeasca ceva pozitiv.
Ambele mele lucrari pleaca dintr-un mediu intunecat, anxios, dar care este contracarat de o posibilitate total opusa ce poate reprezenta creatie, desteptare interioara, revelatie, noi posibilitati si un viitor mai bun.
Cu riscul de a suna ca o idealista, consider ca tot ce e rau ascunde si ceva bun. Cum a spus si Albert Einstein - “In the middle of difficulty lies opportunity”.
Brieful
Motivul principal pentru care mi-am dorit sa particip, este perspectiva Break Binary si abordarea intr-o singura lucrare a doua concepte opuse, combinatia carora pare initial imprevizibila, dar dupa contemplarea lor ajung sa faca mult sens impreuna. Personal consider ca in momentul de fata aceasta este o metoda foarte buna de a crea ceva inovator, fresh si, cum se mentioneaza si in brief-ul concursului, cool.
Cum vezi tu viitorul
In decursul ultimului an pot spune ca am renuntat la multe planuri si cu atat mai mult la activitatea de “a planui”. Situatia curenta si si viitorul inca mi se par incerte si ma axez mai mult pe a reusi sa imi tin echilibrul zi dupa zi, luna dupa luna. Arta ma ajuta mult in acest sens si de aceea si doresc sa continui sa creez in aceasta perioada dificila. Mai mult decat atat consider ca creatile artistilor ii pot ajuta si pe altii. Prin arta oamenii au avut mereu ceva de spus de a lungul istoriei si in special in momente dificile.
Relatia dintre arta si public in viitor
Arta nu cred isi va pierde din valoare si influenta – poate se vor schimba mediile, procedeele si materialele cu care cream, dar nu si relatia foarte personala din obiectul de arta si privitor. Probabil interactiunea va trece treptat din ce in ce mai mult din mediul fizic in cel digital, virtual – chiar si in cazul unor piese clasice ce se afla in muzee, dar aceasta cred ca va fi cea mai mare schimbare in viitorul apropiat.
Vezi lucrarile inscrise la glo™ Urban Pairs & Art Flairs
gloTM
+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier