[Regizor în 30 sec] Andrei Mîndru: O poveste bună bate orice artificiu

[Regizor în 30 sec] Andrei Mîndru: O poveste bună bate orice artificiu

Pentru cei care încă mai deschid televizoarele în anul deloc grațios 2021 și dau peste pauza publicitară, sigur au remarcat ceva, indiferent de canal. Pariuri, bet-uri, multe pastile și ar mai fi ceva, cum bine spune și regizorul Andrei Mîndru: noul normal și fast delivery. Astea-s trendurile pe ecrane, în timp ce în spatele camerei mai e unul care probabil dictează gabaritul și calitatea producțiilor, și anume friendly budget. Andrei a lucrat mult în ultimul an și spune că toată distanțarea a eficientizat oarecum procesul, fără a se mai pierde mult timp pe drumuri. Cu mici excepții...

"Cred că singurul lucru ce încă nu cred că funcționează bine online sunt prezentările, unii văd spotul prima oară într-un link de youtube pe telefon sau poate și mai rău".

Peisajul regizoral românesc în viziunea lui e unul competitiv, dar e loc de young blood, spune el, și e aiurea, ca tânăr, să fii descurajat de faptul că sunt prea mulți regizori pe piață. Dar hai s-o luăm cu începutul.

 

Gata, mă fac regizor

Cred că aveam undeva pe la 20 de ani, dar mult spus că a fost o decizie. După câțiva ani de “ucenicie” pur și simplu am crezut că aș putea și eu să fac asta.

 

Prima oară pe platou

Am avut noroc să fiu propus de producători în pitch-uri chiar dacă aveam reel destul de mic, iar apoi la fiecare șansă am încercat să livrez cât de bine am putut.

Prima reclamă la care am fost pe set a fost la un Cosmote prin 2010, dar ca regizor primele care au contat au fost o serie de online-uri pentru Ciuc - Lumea Nouă.

 

Briefuri de atunci vs. de acum

Nu prea văd schimbări majore. Fiecare brief are challenge-urile lui și sper de fiecare dată să-i găsesc cheița.

 

Câte ceva de învățat

You’re only as good as your next project. Aș putea spune că învăț din greșeli dar nu le-aș da atât credit.

E vorba aia că “everything is a remix” și chiar cred în ea, e greu să mai reinventezi roata. Dar mi se pare că în ultima perioadă foarte mulți oameni fără experiență în domeniu au devenit foarte buni editori, oriunde te uiți vezi efecte peste efecte și tot feluri de trick-uri de montaj. Mi se pare fun.

 

Cum faci să fii un regizor de reclame bun

E bine să-ți mai zică cineva din când în când că nu eșți un regizor de reclame bun.

 

2020, probă de pandemie

Am lucrat destul de mult în ultimul an, remote la început dar apoi doar on set. Mai toate întâlnirile s-au întâmplat pe zoom sau alte platforme și nu mi se pare un lucru rău, nu s-a mai pierdut așa mult timp pe drumuri și întâlnirile au devenit mult mai eficiente. Cred că singurul lucru ce încă nu cred că funcționează bine online sunt prezentările, unii văd spotul prima oară într-un link de youtube pe telefon sau poate și mai rău. De la anul ăsta nu am așteptări, sper doar să fie cu mai puține restricții și oameni vaccinați.

 

Noutăți pe platou

Lumea a devenit mult mai responsabilă, chiar dacă mai greu la început. Nu am întâmpinat probleme pe platou diferite față de cele obișnuite, ziua tot 12 ore are.

 

Peisajul publicitar autohton

Mi se pare destul de competitiv, asta, pe lângă politică. Îmi place să mă lupt pentru un proiect de reel mai ales când văd puține șanse să îl fac.

 

E loc de sânge tânăr pe piață?

Mi se pare contraproductiv să fii descurajat de ideea că sunt prea mulți regizori. Este o piață mică dar unde este destul loc pentru talent nou.

 

Ce e pă trend

Friendly budget, noul normal și fast delivery. Însă o poveste bună bate orice artificiu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related