Povestea lui Vasile-Alexandru Puchianu cu arta a început în școala generală, odată cu pasiunea pentru street art și graffiti. A continuat apoi să exploreze alte domenii: grafică, sculptură, pictură, muzică, design. A terminat licența și masterul la Universitatea Națională de Arte din București, secția Sculptură și în prezent se pregătește pentru o carieră în educație. S-a înscris la glo™ Urban Pairs & Art Flairs pentru că a văzut concursul ca pe o provocare, atât ca temă, cât și ca deadline.
Conceptul lucrării are ca punct de pornire analiza lui Dani Cavallaro din cartea „Cyberpunk and Cyberculture: Science Fiction and the Work of William Gibson”. Autorul vorbește despre relația dintre mit și tehnologie, relația care m-a inspirat în conceperea lucrării.
Așa a ajuns la mașini zburătoare și un viitor inspirat din cultura est-europeană și cyberpunk. Concursul se afla in etapa de evaluare si notare a juriului, iar aici puteti vedea viziunile despre viitor ale participantilor. Noi continuam sa ne ocupam cu povestile lor de viață și artă și vorbim mai jos cu Vali despre parcursul lui de până acum și ce așteaptă de la viitor:
Bio pe scurt
Mă numesc Vali, am 26 de ani. M-am născut în Călărași, unde am urmat liceul pe filieră teoretică - mate-info intensiv engleză. Am terminat licența și masterul la Universitatea Națională de Arte din București, secția Sculptură. În timpul facultății mi-am petrecut un semestru în Praga prin intermediul programului Erasmus, timp în care am început să fiu din ce în ce mai atras de mediul digital. Cele mai dragi proiecte le-am ținut în orașul natal: murale, expoziții, concerte.
Profesional, am activat în domenii precum graphic design, concept art, modelare 3D, ilustrație, sculptură, pictură murală (un pic mai greu de când cu pandemia). În prezent urmez un modul psihopedagic și mă pregătec pentru o carieră în domeniul educațional.
Povestea ta cu arta
Povestea cu arta a început în școala generală, odată cu pasiunea pentru street art și graffiti. Pornind de aici, cu timpul am început sa fiu interesat de alte domenii: grafică, sculptură, pictură, muzică, design.
Printre temele de inspirație se numără: cultura pop, cyberpunk, cultura est-europeană și desigur, lucrurile cu care intru în contact în viața de zi cu zi.
Ca lucru nou experimentat în ultimul timp, cred că cel mai interesant ar fi acela legat de cryptoart și piața de artă digitală.
glo™ Urban Pairs & Art Flairs
Am primit anunțul pentru concurs de la un prieten. Am văzut concursul ca pe o provocare, nu doar prin temă sau abordare, ci totodată prin deadline-ul scurt - sunt genul de persoană care preferă să petreacă ceva mai mult timp pentru o lucrare. glo™ Urban Pairs & Art Flairs m-a provocat să vin cu o idee cât mai potrivită într-un timp scurt.
Inspirația
Conceptul lucrării are ca punct de pornire analiza lui Dani Cavallaro din cartea „Cyberpunk and Cyberculture: Science Fiction and the Work of William Gibson”. Autorul vorbește despre relația dintre mit și tehnologie, relația care m-a inspirat în conceperea lucrării. Așa cum am menționat anterior, sunt atras de-o potriva atât de cultura est-europeană (mașini retro, pixeli negrii și roșii care amintesc de motivele tradiționale românești, pixeli specifici televizorului din copilărie a cărui problema era tot timpul „de la ei”), cât și de cultura cyberpunk (mașini zburătoare, textul ce amintește de conținutul unui limbaj de programare, degradeurile). Lucrarea a fost realizată în Adobe Illustrator.
Mi-a atras atenția idea de „Break Binary”. Este o temă ce oferă foarte multe posibilități de abordare.
Dificultăți
Planificam inițial ca lucrarea să arate total diferit. Primele încercări au fost făcute într-un program de 3D, însă mi-am dat seama că ceea ce urmăream era complex și nu putea fi realizat la timp. Am ales într-un final să schimb abordarea folosind o altă tehnică.
Cum vezi tu viitorul
Ultimul an m-a împins spre a mă cunoaște mai bine pe mine însumi, oricât de plăcut sau neplăcut ar putea fi acest lucru, experință ce cred că va fi benefică pentru viitor. A fost un an plin de multe încercări, reușite și eșecuri pe care probabil nu le-aș fi trăit într-un alt context.
Relația dintre artă și public
Arta devine din ce în ce mai accesibilă publicului. Aplicații precum Google Arts&Culture ne aduc rezultatele a mii de ani de civilizație la un click distanță, în timp ce din ce mai multe festivaluri de street art ne aduc arta în spațiul public.
Vezi lucrarile inscrise la glo™ Urban Pairs & Art Flairs
gloTM
+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier