După vreo 12 ani de evenimente, dintre care 6 ca director de comunicare la Electric Castle, Andi Vanca a pornit pe un drum nou. A fondat No Peanuts, un hub de freelanceri/studio de creație, based in Cluj-Napoca, unde testează un mod descrentralizat de lucru și încearcă să evite un model organizațional clasic de agenție de publicitate.
Deși ne tragem mult din zona de entertainment, vrem să variem cât mai mult proiectele în care ne implicăm. Lucram în continuare cu zona de muzică și evenimente, dar avem tatonări și în zona de film, tech, banking sau start-ups.
În continuare vorbim cu Andi Vanca despre viața după Electric Castle, care sunt planurile pentru 2021 și cum a supraviețuit până acum creativ pandemiei.
Viața după EC
Se mai și satură omul de backstage-uri! Said no one ever...
Ca pentru multă lume, 2020 a fost o pauză, în care am avut timp să îmi regândesc planurile și prioritățile. A fost poate prima oară după mult timp când ne-am oprit cu toții, am respirat adânc și ne-am uitat și peste proiectele ălea care erau tot timpul amânate. După 12 ani de evenimente, în care am trecut prin toate etapele de la postări pe Facebook, până la coordonat zone de strategie, content creation și campanii, am profitat de perioada asta și am început să mă apuc și eu de proiectele alea pe care le țineam aruncate într-un sertar.
Începutul pe cont propriu
Viață după festival este fresh și exciting, ca orice nou început. Este un dinamism și o varietate de proiecte care mă țin în priză și îmi dau libertatea de a mă duce în foarte multe zone. Nu rămânem blocați doar în zona de entertainment, ci lucrăm și cu clienți din zona de IT, culturală, start-ups, film sau retail. Iar în toată diversitatea asta noi putem să explorăm și ne dezvoltăm ca professionals. În primul rând este foarte challenging, și ca orice provocare ce îți iese, totul devine și foarte rewarding.
Hubul creativ
În No Peanuts încercăm să construim un mod descrentralizat de lucru și să evităm un model organizațional clasic de agenție de publicitate cu o mie de factori decizionali care îngreunează tot procesul de lucru și creație. De ce? Pentru că ne oferă nouă, în primul rând, o flexibilitate mai mare de a ne alege proiectele, de a ne organiza timpul și de a avea o relație mai personală cu clientul, pentru a-i întelege produsul. Astfel noi suntem tot timpul în priză, ne putem adapta foarte usor la nevoile clientului, suntem mai eficienți pentru că evităm timpii morți și devenim mai creativi având această libertate. Iar clientul are acces la resurse nerestrictionat și primește livrabilele mai repede. It’s a win-win situation.
Suntem ca un hub format din oameni care lucrează în diverse zone (design, content creation, BTL, branding & strategy, etc) și care ne activăm în funcție de proiectele ce apar. Avem o dinamică foarte bună între noi pentru că am lucrat împreună ani de zile și ne cunoaștem foarte bine. Suntem doers și evităm să ne pierdem în mărunțișuri și bla blauri. De aici No Peanuts.
Planurile pentru 2021
Vrem să explorăm zone cât diverse și să încercăm proiecte noi care să ne stimuleze. Cred că 2021 este un an al provocărilor și oportunităților noi.
Piața de comunicare în 2020
Principalul factor care a afectat piața în pandemie a fost pandemia :) Companiile au luat-o o pauză, s-au regrupat, s-au regândit bugete și au mulți au încercat să se reinventeze. Unii au reușit pentru că au văzut oportunitățile, alții din păcate, s-au împotmolit.
Previziuni
Lucrurile vor începe să se reașeze, dar nu cred că vor fi la fel ca înainte de pandemie. Unele lucruri vor funcționa mai precaut, evenimentele vor funcționa de exemplu altfel decât am fost obișnuiți și va apărea un nou mod de lucru. Se vor schimba multe mai ales în relația angajator/angajat și mai ales în industriile creative. Wellbeing-ul va fi un subiect tot prezent.
Trenduri
NFT, peste tot doar NFTJ Și Crypto și NFT din nou și planete digitale. Ne vom digitaliza tot mai mult. Avaturi, lumi digitale, o mutare din lumea offline spre lumea online. Oh da, și suntem abia la început! Iar la nivel corporate cred ca va fi tot prezentă discuția despre well being, responsabilitate socială, solidaritate, me vs we.
Servicii
Cum spuneam suntem ca un hub in care mergem in foarte multe in multe zone de servicii de la branding, strategii de brand sau comunicare, brand positioning, content, social media, campanii de ads sau targetari foarte punctuale si nisate.
Cel mai confortabil ne simtim in zona de creatie si digital si aici e focusul nostru, dar cum am spus si mai sus, nu neglijam nici alte zone. Desi ne tragem mult din zona de entertainment, vrem sa variem cat mai mult proiectele in care ne implicam. Lucram in continuarea cu zona de muzica si evenimente, dar avem tatonari si in zona de film, tech, banking sau start-ups.
O posibilă reîntoarcere Roaring '20s
Oh și ce Roaring va fi! După un an în toată piața culturală și de evenimente a dispărut, e de la sine înteles că oamenii vor lua razna la primul semn de relaxare. Se simte de multă tensiunea asta în aer, pentru că omul este până la urmă o ființă socială. Nici nu vreau să mă gândesc ce va fi la primul festival sau eveniment post pandemie, dar cu măsuri mai relaxate :)
2021 va fi anul
în care nu se mai închid non-stopurile.