[Oameni de TV] Edi Brandabura: Mă pun cel mai mult în priză momentele în care apar informații în ultimul moment, chiar înainte de startul jurnalului de știri

[Oameni de TV] Edi Brandabura: Mă pun cel mai mult în priză momentele în care apar informații în ultimul moment, chiar înainte de startul jurnalului de știri

Înainte de a fi om de televiziune, Edi Brandabura a fost creator de conținut online. În timp ce studia jurnalismul, se ocupa și de contentul amuzant pe care îl crea pentru canalul său de Youtube, unde a adunat o comunitate consistentă. În 2019, anul în care ne-am ales președintele, a dat lovitura cu un video care a devenit viral imediat.

Edi este acum și reporter pentru Știrile PRO TV și, în paralel, își manifestă creativitatea pe vlog, unde continuă să producă clipuri de divertisment. Jurnalismul de televiziune îl provoacă și îl ține constant în priză, iar în stația pentru care lucrează spune că a găsit doar oameni care îl inspiră să devină tot mai bun.

"Ceea ce încerc eu să fac acum este să mențin 5 principii: adevăr, echilibru, obiectivitate, creativitate și entuziasm. Nu știu dacă de asta este nevoie ca să fiu un bun reporter, dar este ceea ce eu fac ca să fiu din ce în ce mai bun".

Edi Brandabura face parte din noua generație de jurnaliști și lucrează de un an și jumătate la PRO TV. Cu el continuăm seria noastră, în care cunoaștem oamenii care apar pe sticlă și aflăm cum a decurs drumul lor către televiziune.

 

Despre tine

Îmi place să zic despre mine că sunt un creator de conținut video. Postez pentru oamenii faini care mă urmăresc pe YouTube și fac jurnalism pentru oamenii care vor să știe ce se mai întâmplă prin lume. Îmi place să merg la teatru, marea e preferată mea și fac mereu ce mă menține fericit. Sunt din Sfântu Gheorghe, Covasna și aici mi-am descoperit primele pasiuni cu care am plecat în viață. Înainte să mă mut în București, am dat la actorie și eram sigur că asta e ceea ce vreau să fac toată viața. Și știi vorba aia cu socoteala de acasă, că nu se potrivește cu cea din târg? S-a aplicat perfect și la mine.

Am picat la admitere și am fost nevoit să aleg varianta de rezervă, care era jurnalismul. Plănuiam să stau doar un an, cât să mă pregătesc să dau din nou pentru teatru, dar un an s-a făcut doi, apoi trei - și în tot timpul ăsta s-a lipit de mine profesia asta. M-am și angajat și asta fac acum – sunt reporter la Știrile ProTV și, în paralel, îmi descarc energia creativă pe vlog, unde fac clipuri de divertisment. Așa că pot să spun că nu eu am ales să fac TV și online, ci ele m-au ales pe mine (hahaha).

 

Cum a început povestea cu televiziunea

Pentru mine s-au aliniat niște planete și pot să spun că am fost un norocos, când vine vorba de începutul meu în TV. Am văzut pe net un anunț ce mi-a atras atenția - o întâlnire la facultate cu un jurnalist de la Pro și posibilitatea de începe un internship la ei. Nu mai lucrasem în domeniu și am zis că mi-ar prinde numai bine să mai câștig niște experiență și să-mi fac de de lucru. Din nou, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu ce-am găsit în târg. De fapt ei căutau să angajeze un reporter pe tura de noapte. Mi-a dat puțin cu virgulă, pentru că eu nu știam atunci că se lucrează zi și noapte într-un department de știri.

S-au înscris vreo 15-20 de oameni pe o listă, să fie chemați la interviu. Am zis să-mi încerc norocul și mi-am trecut și eu numele printre ei. După vreo câteva zile, când aproape că uitasem că m-am înscris pe acea listă, primesc un telefon: “…de la HR, de la Pro. Am vrea să vă chemăm la un interviu – ați aplicat pentru reporter pe tura de noapte.” Am acceptat direct, fără să stau pe gânduri, ziua și ora la care m-au programat, nici nu m-a interesat ce program am. Totul a decurs bine și m-am angajat, iar acum lucrez de un an și jumătate aici.

 

De ce este nevoie ca să fii un bun reporter

Ceea ce încerc eu să fac acum este să mențin 5 principii: adevăr, echilibru, obiectivitate, creativitate și entuziasm. Nu știu dacă de asta este nevoie ca să fiu un bun reporter, dar este ceea ce eu fac ca să fiu din ce în ce mai bun.

 

Importanța brandului personal în meseria ta

Întotdeauna am considerat că dezvoltarea brandului personal este importantă. La asta lucrez și eu, însă nu fac ceva ieșit din comun. În social media sunt exact asa cum sunt și în viața reală. Așa că păstrez un singur principiu: adevărul. Nu fac sau spun altceva decât aș zice dacă ne-am vedea față în față.

 

Comunitatea care te urmărește online

Cred că oamenii care mă urmăresc pe Instagram și pe Youtube sunt interesați de lifestyle-ul meu. Oamenii care se aseamănă se adună și cerd că și urmăritorii mei au principii asemănătoare cu ale mele, râd la aceleași glume, au pasiuni commune cu ale mele și chiar și un stil de viață asemănător. Eu mereu îmi încep frazele pe Youtube cu “Prieteni”, pentru că așa îi consider. Văd din comentarii și mesaje că ne asemănăm și empatizăm.

 

Televiziunea în era digitalului

Supraviețuiește tot mai greu și asta se vede. Tocmai de aceea majoritatea emisiunilor se redifuzează online. Sau cel puțin părți din ele. Dacă privești o emisiune online nu ești întrerupt de publicitate. Lumea nu mai are răbdare și atunci mulți preferă și să plătească, ca că mai câștige timp și să urmărească conținutul fără reclame. Dacă aș ști mixul câștigător pentru ca o emisiune să aibă succes, probabil că acum realizam acel show :). În schimb, știu mixul câștigător pentru mine - să lucrez într-un mediu cu oameni atât de buni încât să mă inspire să fac și eu treabă la maximul potențial. Când cei mai buni lucrează împreună, se lasă inspirați unii de ceilalți să facă treabă excelentă și de aici rezultatele se văd. Poate că am găsit mixul perfect (hahaha).

 

Cele mai provocatoare emisii de pandemie

Serile în care autoritățile anunțau introducerea stării de urgență și noile restricții. Nu știu cum se făcea că ieșeau la declarații chiar înainte să ne înceapă jurnalul de noapte.

Mă pun cel mai mult în priză momentele în care apar informații în ultimul moment, chiar înainte de startul jurnalului de știri și trebuie să pregătesc materialul cât se poate de rapid. Cred că dacă aș putea alege o superputere care să mă ajute, ar fi viteza luminii. :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related