12 echipe din cele trei categorii de produse, Fashion, Beauty și Books, intră în prima competiție de marketing din România și vor fi departajate în funcție de numărul de vânzări și indicele de vânzări.
Pe locuri, fiți gata... start la conversii! Fluierul arbitrului a marcat astăzi anunțarea celor 12 echipe care intră pe terenul Ligii Naționale de Marketing și se întrec în campanii de marketing afiliat, cel mai eficient instrument de promovare și vânzare disponibil astăzi. Cele 12 magazine online din competiția elitei marketingului digital de la noi din țară și-au prezentat formula echipelor, în cadrul evenimentului online Drafting Day transmis live astăzi, 2 aprilie, pe grupul de Facebook Primii pași în afiliere, dar și pe conturile 2Performant de LinkedIn, YouTube, Facebook.
Pentru cele 12 echipe formate fiecare din câte un brand manager și câte 7 afiliați de top, marketingul afiliat devine sport de performanță timp de patru săptămâni, în prima competiție dedicată specialiștilor în digital din România, lansată de 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat de la noi și companie de tehnologie listată la BVB (simbol 2P). În fiecare etapă, echipele vor fi departajate în funcție de doi indicatori relevanți din marketingul afiliat: numărul de vânzări și indicele de vânzări.
Întrecere între 12 echipe din 3 categorii – Fashion, Beauty, Books
Cele 12 echipe intrate în prima competiție de marketing din România au primit start la conversii și, din 5 aprilie și până la finalul lunii, brand managerii vor colabora strâns cu cei 7 afiliați pe care îi au în echipă și vor face front comun în campanii de marketing afiliat care mai de care mai ingenioase. Liga Națională de Marketing îi va pune sub lumina reflectoarelor, pe un teritoriu al marketingului în care colaborarea eficientă dintre magazinul online și afiliații din echipa sa va duce la performanță pentru întreaga echipă.
La categoria Fashion se întrec echipele Answear, Fashion Days, Otter și WeWelvet. Este o categorie de produse pentru care cumpărătorii români au mare apetit și, totodată, una care are o pondere semnificativă în total vânzări în cadrul platformei 2Performant.com (27,5% în 2020). Ce înseamnă afilierea pentru un magazin online din Fashion, dar și cum este văzută această inițiativă a 2Performant, povestește Alin Vlad, Chief Marketing Officer Otter:
„Pentru noi afilierea este, în primul rând, despre performanță, fiind singurul canal de achiziție care răsplătește eforturile unor oameni, self entrepreneurs, care „centrează și dau cu capul” zi de zi în digital marketing. Liga Națională de Marketing este „motivul” perfect de a-i cunoaște mai bine, de a lucra și învăța împreună. La sfârșit, sper la un win-win care, dincolo de extra comisioane și vânzări, să aducă și mai multă valoare prin know-how-ul adunat și relațiile noi create.”
Categoria Beauty este reprezentată de echipele Farmec, BaseOne, BestValue și Esteto și este totodată una dintre categoriile de produse cu cele mai mari creșteri de vânzări în 2020 față de anul anterior. Cum arată din această tabără afilierea și care sunt cele mai importante lucruri în relația dintre un brand manager și afiliații săi pentru a avea succes, explică Claudia Țoțonea, Online Campaign Specialist Farmec:
„Ne-am dorit ca prin participarea la Liga Națională de Marketing să cunoaștem mai bine afiliații cu care lucrăm și să găsim împreună noi soluții prin care să promovăm mai bine produsele Farmec, iar afiliații să câștige venituri suplimentare. Profilul pe care l-am căutat, când i-am recrutat, a fost de afiliat activ, implicat și onest în promovarea produselor, iar pentru a avea succes în această competiție cred că foarte importante în relația noastră cu afiliații sunt comunicarea, promptitudinea și onestitatea.”
Cea de-a treia categorie care intră în competiție, Books, este reprezentată de echipele Cărturești, Litera, Librex, Librăria Delfin. Este o categorie de produse care în 2020 a reprezentat 25,7% din total vânzări în platforma 2Performant.com. Pentru Nicoleta Pandelea, Social Media Specialist Editura Litera, colaborarea cu afiliații creativi care cunosc foarte bine specificul produselor pe care le reprezintă asigură succesul în obținerea performanței:
„Ne-am dorit ca în cadrul Ligii Naționale de Marketing să avem alături o echipă de persoane dinamice, creative, cu experiență în zona marketingului afiliat, care să se plieze pe strategia pe care o vom decide împreună, să împărtășească cu noi din cunoștințele lor pentru a identifica cele mai bune oportunități de a maximiza rezultatele, la nivel de trafic pe site și conversii. Afiliații pe care i-am selectat cunosc foarte bine produsele noastre pentru a le putea recomanda publicului lor, sunt dispuși să se adapteze calendarului nostru comercial și sunt la fel de motivați ca noi să obțină cele mai bune rezultate.”
Numărul de vânzări și indicele de vânzări, criterii de punctaj la Liga Națională de Marketing
Definit ca publicitate plătită la cost pe vânzare, marketingul afiliat a fost introdus în România de 2Performant și se bazează pe colaborarea dintre un magazin online și afiliați, într-un model definit de transparență și performanță, fiind cel mai eficient instrument de promovare și vânzare disponibil astăzi. Brandurile, în special magazinele online, colaborează cu zeci sau sute de specialiști în digital care generează vânzări pentru ele. Afiliații, antreprenori și specialiști în digital, promovează magazinele online și primesc un comision pentru fiecare vânzare pe care o generează pentru aceste magazine. Astfel, toți jucătorii implicați câștigă în funcție de performanța lor, iar printre cei mai importanți indicatori se află numărul de vânzări și indicele de vânzări (adică valoarea vânzărilor pentru fiecare euro investit în afiliere). Anul trecut, 2Performant a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în valoare de peste 50 de milioane de euro, iar 3.445 de afiliați au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane, cu 26,8% mai mult ca în 2019. Pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online a câștigat în medie anul trecut 14,86 euro, probabil cel mai bun randament pe care îl poate obține un magazin online.
Numărul de vânzări și indicele de vânzări sunt cele două criterii care vor departaja echipele în cadrul Ligii Naționale de Marketing: pe baza lor acestea vor obține un punctaj și vor fi declarate echipele câștigătoarele pe fiecare etapă în categoria lor, Fashion, Beauty, respectiv Books. Echipele au la dispoziție platforma de afiliere 2Performant.com, care oferă cadrul tehnologic, legal, de comunicare pentru ca brandurile și specialiștii în digital să dezvolte relații de colaborare bazate pe performanță, transparență și încredere. La finalul fiecărei etape săptămânale se va realiza un clasament provizoriu atât pe categorii, cât și un clasament general provizoriu. Premierea echipei câștigătoare, Campioana Națională la Marketing, în urma clasamentului general final, se va realiza în cadrul unui eveniment online.
Parteneri media ai evenimentului: Wall-Street, 9AM, IQads, Retail FMCG, GPeC, Spotmedia, PRwave, WeInvent, Iqool