Cine este Radu Florescu?

Am auzit cu totii de Radu Florescu, dar putem spune ca il si cunoastem? Cine este, de fapt, omul Radu Florescu? IQads va prezinta o discutie fara cravata, despre cum se asorteaza publicitatea cu actoria si munca voluntara.

IQads: Cine este Radu Florescu?
Radu Florescu: Cred ca Radu Florescu este o persoana foarte necunoscuta si din acest motiv majoritatea oamenilor au pareri preconcepute despre mine. Se poate intampla ca parerea lor sa fie una corecta, insa este foarte greu sa emiti judecati despre o persoana pe care nu o cunosti. Iar a saluta pe cineva sau a schimba cateva cuvinte de complezenta nu inseamna ca si cunosti persoana respectiva. Astfel, la nivel superficial, unii oameni probabil ca ma percep ca o persoana cu origini romane dar cu cetatenie americana si franceza, ma asociaza cu Saatchi & Saatchi si ma considera pretentios, snob, poate chiar arogant (probabil si pentru ca in Romania, perceptiile tind sa fie in principal negative). De fapt, toate aceste perceptii sunt false. La fel s-a intamplat si inainte de RAAA. Atunci cand am infiintat asociatia agentiilor de publicitate din Romania, aveam o motivatie foarte egoista pentru ca multa lume ma ura fara sa stie cine sunt. Apoi, aceasta organizatie ne-a unit pe toti, chiar daca la inceput aveam antipatii. In momentul in care ne-am asezat toti la aceeasi masa, am inceput sa conversam pe diverse teme, am descoperit ca avem chiar o simpatie reciproca. La fel se intampla si cu perceptia mea din presa. Mai scriu cate un articol pe ici pe colo sau mai dau cate un interviu, insa pana acum imaginea mea a fost una de afaceri. Nu-mi place sa vorbesc mult despre familia mea si sunt foarte strict in ceea ce-i priveste (nu permit sa fie fotografiati etc). Iar asta nu este din cauza ca mi-e rusine cu ei sau ca nu sunt mandru de ei, ci pentru ca aceste lucruri sunt detalii personale.
Astfel, Radu Florescu este opusul ideilor preconcepute pe care le aminteam inainte. Da, port cravata la birou, insa de-abia astept sa ajung acasa si sa ma schimb in blugi si tricou si pentru ca tot vorbeam de vestimentatie, de fapt, stau foarte prost la capitolul asta. Cand ies in timpul liber, toata lumea imi spune ca arat ca un student. De asemenea, Radu Florescu nu merge doar la restaurantele elegante, de fapt restaurantul meu preferat nu este deloc asa. Ma duc acolo in pantaloni scurti si tricou si mananc mititei cu cea mai mare placere. Imi place sa beau cola din cutie, ba chiar niciodata nu o beau din pahar. Radu Florescu nu socializeaza cu presedintii companiilor importante sau cu persoane din guvern si chiar am prieteni foarte pestriti. Imi place diversitatea, iar acesta este, de altfel, si unul dintre motivele pentru care locuiesc in Romania.
Radu Florescu este o persoana activa, careia ii place sportul...

IQads: Ce sporturi?
Radu Florescu: Imi plac toate sporturile si joc tenis, squash, schiez, alerg, joc baseball cu copiii mei (si chiar e greu sa gasesti in Romania jucatori de baseball, mai degraba de oina) si imi place si sa ma implic in alte lucruri precum proiectele comunitare si cele de Corporate Social Responsibility.
Fac foarte munca voluntara si ii implic pe toti cei din agentie in proiecte de munca voluntara pentru ca nu suntem aici doar pentru bani. Nu spun ca profitabilitatea nu este importanta, dar trebuie sa te si implici in mediul si comunitatea din care faci parte. Ma trezesc la 6 in fiecare zi si astfel ziua e lunga, iar seara nu vreau sa ma gandesc la mine ca la o persoana axata pe profit, ci si pe familie, serviciu, sport si munca voluntara.

IQads: Daca tot vorbeati anterior de perceptii negative si idei preconcepute, cred ca ar trebui sa clarificam inca un aspect. Astfel, de ce vorbiti in limba engleza?
Radu Florescu: Este chiar amuzant, de fapt. Stiti, m-am nascut in SUA, mama mea era de origine franceza, iar tatal meu este de origine romana. Noi nu am vorbit niciodata in romana in casa, insa am un nume foarte romanesc. Cred ca acesta a fost, de altfel, cel mai mare dezavantaj al meu. Cand am venit prima data in Romania, nu vorbeam deloc limba romana. Nu stiam nici macar un cuvant pentru ca tatal meu nu a crezut nici pentru o clipa ca va mai prinde momentul in care Romania va reusi sa scape de sub regimul Ceausescu. Insa fusesem tot timpul expus la cultura romaneasca din arta, din istorie si ma interesa. Am fost nevoit sa invat limba romana si incetul cu incetul am reusit sa fac asta, desi probabil ca am cel mai prost accent din lume. De fapt, imi amintesc ca eram la o conferinta si in fata stateau cateva doamne de varsta mijlocie si cand m-au auzit vorbind in romana si-au spus: "Ia uite-l si pe asta. Vorbeste romana cu accent englezesc pentru ca ii este rusine ca e roman". Si nu le condamn, pentru ca, avand un nume atat de romanesc, probabil ca si eu as fi crezut acelasi lucru. Daca insa m-as fi numit Robert, era mult mai usor. Dar sa stiti ca "lucrez" la accent.

IQads: Si acum sa detaliem. Cine este Radu Florescu in publicitate?
Radu Florescu: Radu Florescu nu inseamna doar publicitate si comunicare, ci un grup de companii care conlucreaza. Intr-adevar se concentreaza pe comunicare, insa implica mai multe aspecte. Oamenii nu-si dau seama ca publicitatea se schimba foarte mult; poate pentru ca agentiile sunt atat de preocupate de ideea de a face un spot de 30 de secunde si de ideea de a castiga premii. Insa am trecut de stadiul acesta. Daca va uitati in afara granitelor tarii, veti vedea ca reclamele de 30 de secunde au ajuns la un final. Iar acest lucru este un avantaj, dar si un dezavantaj. Romania nu are o istorie atat de mare in publicitate si poate ca de aceea agentiile se concentreaza pe publicitatea traditionala. Dar, de fapt, Romania are oportunitati multiple pentru agentii de a face trecerea de la publicitatea traditionala spre publicitatea moderna: shoppers marketing, campanii virale, internet, ca sa numesc doar cateva posibilitati de dezvoltare. Iar noi asta facem. Saatchi & Saatchi este o afacere a schimbarii, o afacere revolutionara.
Daca va intrebati pe ce se concentreaza Radu Florescu din punctul de vedere al afacerii, raspunsul este pe schimbare. Si asta pentru ca termenul de comunicare este prea general. Toata lumea comunica, nu doar agentiile de publicitate. Si politicienii comunica... Dar ceea ce ar trebui sa fie important este sa schimbi dinamica unei tari in plina dezvoltare ca Romania. Este o tara care are multe de oferit si de fiecare data am un gust amar cand aud cate o persoana spunand ca ii este rusine ca este roman. Mi se pare dezamagitoare aceasta atitudine. Mie nu-mi este rusine sa spun ca sunt roman, chiar daca nu am inca cetatenia romana. Si eu sunt critic cu Romania, mai ales in privinta coruptiei, insa cred ca oamenii ar trebui sa invete sa aprecieze si lucurile bune de aici. Ori de cate ori sunt in avion, ma gandesc ca de-abia astept sa ajung acasa, iar acasa este Romania, de cativa ani buni.

IQads: Cati ani?
Radu Florescu: Nu vreau sa spun 13 pentru ca sunt superstitios, asa ca de 12-14 ani locuiesc aici.

IQads: Cine este familistul Radu Florescu?
Radu Florescu: Asa cum spuneam anterior, am o familie mica, dar foarte unita. De exemplu, vorbesc cu fratii mei si cu parintii mei in fiecare zi (mai putin cu sora mea), de oriunde in lume. Fac acest lucru pentru ca sunt cu adevarat convins ca familia este nucleul societatii si totodata sursa unui sprijin imens, care imi este mai usor sa risc. Din acest motiv, nu-i inteleg pe cei care se cearta cu membrii familiei din care fac parte. In cazul meu, toata familia este extrem de importanta: cei trei copii ai mei, nepotii si nepoatele mele ... Si facem tot felul de lucruri impreuna si suntem uniti. Eram in Roma zilele trecute si sora mea m-a sunat sa-mi spuna sa ma alatur si eu jumatatii de directori de la Saatchi & Saatchi din Europa sa ne uitam impreuna la meci. Acesta este genul de lucruri la care ma refer.

IQads: Cine este actorul Radu Florescu?
Radu Florescu: Radu Florescu nu este un actor, ci doar o persoana fara talent actoricesc care s-a nimerit sa fie potrivita pentru un rol mic in care cineva trebuia sa vorbeasca engleza cu accent american. "Cariera" mea de actor a fost pur intamplatoare si a inceput cu filmul Callas Forever. Am primit un telefon de la producatoare care imi spunea ca sunt cateva persoane care vor ca eu sa joc intr-un film. Cand am cerut mai multe detalii, mi-a zis sa ma duc sa vorbesc cu ei. Si asa am ajuns la Buftea, unde s-a facut un casting si toti cei de acolo ne-am citit replicile. Cand am terminat, a venit la mine un tip care m-a prins de obraji si mi-a zis ca sunt perfect pentru acel rol. Si am acceptat sa joc. Insa, niciodata nu am luat in serios cariera de actor, ba chiar dupa o filmare, stateam de vorba cu Jeremy Irons si i-am spus ca nu cred ca sunt facut pentru a fi actor. El mi-a zis: "Radu, esti bun, trebuie sa ramai in acest domeniu, ai o cariera promitatoare". Iar eu i-am raspuns: "Nu, nu, ma voi lasa de actorie, e ultima oara cand fac asa ceva, ca oricum, am un serviciu adevarat". Dintr-o data, toti cei de la masa au tacut... La cateva luni, m-am reintalnit cu Jeremy Irons si mi-a spus ca stie ca nu voi mai face vreun film pentru ca isi aminteste ca am altceva mai bun de facut. Punct ochit, punct lovit... Isi amintea "intepatura" mea.
In ceea ce priveste filmul Garcea si oltenii, nici macar nu stiam cine este Garcea atunci cand am acceptat sa-i ajut. Apoi cineva de la PR a venit la mine si m-a sfatuit sa nu apar in acel film. Am incercat sa vorbesc cu producatorul, sa-i spun ca m-am razgandit, dar imi luasem un angajament si am facut-o si pe asta.
Astfel, cand ma duc la aeroport, mi se intampla ca oamenii de la vama sa-mi spuna ca ma cunosc de undeva si apoi isi dau seama: "Da, sunteti actor!". Insa toti banii castigati din actorie, i-am donat fundatiei lui Leslie Hawk, mergand pe principiul ca un actor prost ca mine ii doneaza fundatiei mamei unui mare actor, asa ca am constiinta impacata.

IQads: Cate filme ati facut?
Radu Florescu: Sase. Si le tot spun prietenilor mei din cinamatografie ca sunt nebuni. Eu stau in birou si primesc diferite roluri, iar ei stau in LA si beau cola cu tot felul de producatori sau regizori si eu primesc mai multe roluri decat ei.

IQads: Haideti sa discutam un pic si despre munca voluntara pe care o faceti si respectiv proiectele de CSR.
Radu Florescu: Da, ca sa fiu sincer, cred ca fac parte din prea multe consilii de conducere. Cred ca sunt sapte, iar recent am fost numit in functia de Head a fundatiei United Way.

IQads: Si cat timp va ocupa aceste proiecte?
Radu Florescu: Prea mult timp. Insa trebuie sa stiti ca nu fac o diferenta intre proiectele la care lucrez in cadrul agentiei de publicitate si cele de voluntariat. Depun la fel de mult efort si cred ca toate sunt la fel de importante. Imi place sa muncesc pentru aceste organizatii sau asociatii pentru ca pur si simplu cred in ele, mai ales in cele educationale pentru ca educatia este cheia schimbarii.
De asemenea, sunt implicat si in actiuni de caritate precum Saint Just, un proiect initiat de familia mea. Ne-au fost retrocedate proprietati confiscate in pragul razboiului. Si pentru ca suntem constienti ca Romania este o tara saraca, am donat o ferma imensa bisericilor ortodoxe si catolice pentru a-i ajuta pe copiii strazii. Am continuat astfel traditia inceputa de bunici. De fapt, ideea donatiei nu a fost a mea, ci a tatalui meu. El spunea mereu ca nu putem fi o familie care doar "ia" si trebuie sa ne implicam in problemele comunitatii.

IQads: Sa inteleg ca faptul ca va implicati in proiecte de voluntariat si CSR este influentat de familie?
Radu Florescu: Cred ca da, e parte din educatia noastra. Nu pot spune ca familia mea ne-a obligat vreodata sa facem asta, dar am fost crescuti in asa fel incat sa acordam atentie si acestui aspect. Cred cu adevarat in activitati de acest gen. De exemplu, este un baiat care cerseste prin Bucuresti, tot timpul imbracat ingrijit, chiar daca nu are camasa cea mai alba, si care zambeste foarte frumos. De fiecare data ii dau bani, iar asta face parte din educatia noastra. Nu este vorba de a da in stanga si-n dreapta, ci despre a contribui la ceva ce ar putea face o diferenta.

IQads: Cand v-ati implicat prima data intr-un proiect de CSR sau de voluntariat?
Radu Florescu: Nici macar nu-mi amintesc, a fost acum foarte multi ani. Inca dinainte de a veni in Romania. Insa chiar daca facem astfel de lucruri, nu ne place sa vorbim despre ele pentru ca pot fi interpretate ca un mod de a ne lauda. Particip la tot felul de dineuri si vad ca trei sferturi din oameni sunt acolo pentru ca "da bine", ca i-a sfatuit vreun consultant de PR si nu pentru ca le pasa cu adevarat. Nu vreau sa-i critic, tot e bine ca dau din ce au ei, dar nu le pasa. Insa echipei cu care lucrez eu ii pasa. Nu neg faptul ca e placut sa ai recunoastere. Chiar am primit un premiu de la Primul Ministru pentru United Way si mi-a parut bine ca l-am primit, insa nu ma plimb peste tot cu el. Iar cel mai important este faptul ca activitatea mea a contat, a facut o diferenta.
In America exista o cultura a actelor de caritate. Daca stai sa analizezi, vei vedea ca 75% din banii stransi in acte de caritate vin din SUA, iar asta spune totul.

IQads: Care a fost ultimul proiect de CSR sau voluntariat in care v-ati implicat?
Radu Florescu: Multe dintre proiectele in care sunt implicat sunt on going, toate se petrec in acelasi timp, fie ca vorbim de United Way a carei lansare a avut loc acum o luna, fie de programul Asebuss de masterat care se pregateste pentru proiectele din anul viitor...

IQads: Si ce faceti de fapt? Oferiti doar bani?
Radu Florescu: Nu, nu fac doar asta pentru ca e usor sa scrii un cec. Ma implic, ajut aceste lucruri sa se intample. Da, dau si bani, dar nu asta e principal. Si cand spun ca ma implic, nu ma refer la a da un telefon sau a fixa o intalnire.

IQads: Care este cea mai mare satisfactie pe care v-o ofera implicarea dumneavoastra in probleme de CSR?
Radu Florescu: Dorm mai bine noaptea si sper ca atunci cand va veni Ziua Judecatii, sa fiu privit intr-o alta lumina. Este o munca ce ofera satisfactii mari. Este la fel ca in afaceri. Aceeasi doza de adrenalina imi curge prin vene si cand castigam un pitch si cand am ajutat pe cineva. Agentia participa cu o parte din profit la actiuni de caritate, eu personal sunt sponsorul unor copii. Toate aceste lucruri iti dau o satisfactie foarte mare.

IQads: Dintre toate organizatiile din care faceti parte, care va este cea mai draga?
Radu Florescu: Nu am o organizatie preferata, insa trebuie sa recunosc ca dintre toate, probabil ca cea mai activa este United Way (poate pentru ca este si cea mai noua). Ciudat este faptul ca, la inceput, nici nu vroiam sa ma implic in aceasta organizatie pentru ca deja faceam parte din prea multe si nu credeam ca mai am timp pentru inca una. Insa un prieten m-a convins sa ma duc la o intalnire, sa vad despre ce e vorba si dupa 3 ani, am ajuns presedintele fundatiei. Insa toate organizatiile in care sunt implicat au oamenii exceptionali care fac o treaba extraordinara.

IQads: Cum va simtiti in calitate de presedinte al United Way?
Radu Florescu: Inca nu stiu, pentru ca de-abia am fost ales in aceasta functie si nici macar nu s-a facut inca publica aceasta informatie. Insa e o onoare pentru mine si o sa iau foarte in serios acest "rol".

IQads: Si totusi, cum ati vrea sa va perceapa oamenii?
Radu Florescu: Mi-as dori ca oamenii sa inteleaga ca ma simt la fel de bine povestind cu Tariceanu sau stand de vorba cu portarul cladirii in care locuiesc. Si nu ma consider niciodata superior. Suntem toti egali si asa este si in agentie. Suntem toti colegi mai intai, iar de-abia apoi sunt sef.
Mi-ar placea ca oamenii inainte sa aiba idei preconcepute, sa asculte mai mult, sa vorbeasca mai mult. Nu doar sa salute, ci sa vorbeasca cu adevarat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related