N-o sa dau lectii despre poluare si viata eco si cata nevoie am avea sa respiram ceva mai putine noxe. Desi asta imi vine sa fac… O sa spun doar atat: in Bucuresti sunt aproape 1,5 milioane de autovehicule. In Bucuresti, unul dintre cele mai poluate orase din lume, e o alerta de poluare o data la cateva zile, iar principala sursa e traficul rutier (conform aerlive.ro). In Romania, sunt aproape 9 milioane de masini, dintre care in jur de 10 de mii de masini electrice sau hibrid. Wooow.
Din momentul in care s-a lansat, sambata, Dacia Spring a inregistrat peste patru mii de pre-comenzi. Suntem departe de viitorul fantastic pe care si-l imagineaza Elon Musk, dar e evident ca se produc niste schimbari in mentalul cumparatorilor.
Scriind aici, mi-am amintit de discutiile avute cu adolescentii care se mobilizeaza impotriva crizei climatice. Multi dintre ei spuneau ca “trebuie sa facem schimbari in viata de zi cu zi ca sa nu fim fortati sa purtam masti de oxigen cand iesim din case" (discutia se intampla cu putin timp inainte de Covid).
Cred ca asta as fi vrut sa vad in spotul celor de la Publicis. Inteleg pozitionarea: masinile electrice sunt inca percepute ca un produs de lux, iar Dacia le face disponibile pentru mase. Apreciez executia: totul e glam, frumos, un disco al viitorului. Stiu apetenta pentru exclusivist, posh si sclipicios a publicului. Dar cred ca e nevoie de un viitor in care campaniile nu se mai adreseaza consumatorilor, ci oamenilor. Nu spun ca trebuia sa fie dramatic sau prea serios, dar nu perpetuand iar naravul consumismului pseudo-exclusivist.