O schimbare de look e mereu o idee bună. Aduce perspective noi, dă ritm începutului, zdruncină inerția, face mersul înainte mai sprințar și vioi. Iar în 2021 nu ne dorim cu toții asta? O nevoie de refresh vizual au simțit și cei de la Canopy în toamnă, când se pregăteau să lanseze noul site și biroul din UK. Și cum se pricep foarte bine la imagine, nu au mai stat pe gânduri. Au creat, au meșterit și au ieșit pe piață cu un look proaspăt. L-am întrebat pe Eugen Predescu, CEO Canopy: Cum e să fii propriul client? Iar el a răspuns ca este o lectie pe care ar trebui sa o repete toata lumea din cand in cand.
Atunci cand lucrezi pentru tine esti mult mai subiectiv si protector. Nu pot spune ca este un lucru bun sau rau, dar ce pot sa spun este ca te ajuta sa evaluezi altfel relatia client - agentie.
Iată mai jos povestea schimbării la față a agenției, de la brief, trecând prin procesul de creatie, pana la rezultatul final. Bonus: și un manual de brand drept inspirație.
Nevoia unei schimbări
Nevoia a aparut in toamna, odata cu pregatirea lansarii noului site si a biroului in UK. Am simtit nevoia unui refresh vizual deoarece Canopy se pregateste sa intre pe o piata super competititva, unde imaginea este extrem de importanta.
Atunci cand am inceput sa lucram la site-ul dedicat pietei din UK, am facut ceva mai modern, mai simplu, mai stilat si mai versatil. Facelift-ul a venit ca o normalitate, fara sa avem in plan acest lucru.
Procesul de creație
Procesul de creatie a fost unul cat se poate de natural si organic. Vechea identitate vizuala Canopy avea un concept super bun in spate, pe care l-am inteles din prima si cu care am rezonat, dar care merita o executie mai rafinata si versatila.
Prima etapa a fost de evaluare a identitatii vizule actuale cu plusuri si minusuri. Am redesenat logo-ul intr-o forma minimalista si mai usor de descifrat, pastrand conceptul initial. Am dezvoltat si redefinit tot ceea ce inseamna stil vizual. Am definit stilul de ilustratie, stilul fotografic, fonturile, cromatica.
Provocari
Cred ca cea mai grea parte a fost ca noua identitate sa fie imbratisata si acceptata de catre toata echipa CANOPY. Ne era atat de drag tot conceptul initial, ceea ce a facut ca analiza obiectiva a facelift-ului sa dureze mai mult decat ne asteptam. In procesul de rafinare si optimizare a executiilor au fost implicati toti Canopysti.
Schimbarile
Canopy s-a simplificat, a devenit mai clar, mai vizibil, mai usor de folosit, mai versatil.
Ce ati pastrat din identitatea initiala
Conceptul de CANOPY mi se pare genial. Taking digital to new heights. Asa ca l-am pastrat, dar i-am dat o noua dimensiune.
Nu am vrut sa pierdem conceptul initial. Am folosit o paletă cromatică similară, pentru ca asigura o tranzitie fluida la noua identitate.
Mesajul
Proaspat, oxigen, crestere, performanta, versatilitate. Esenta Canopy a ramas aceeasi - the highest layer of branches in a forest or on a tree (definition by Merriam-Webster). Cei mai înalţi arbori din pădure ne-au inspirat şi am creat brandul Canopy. Pentru că ne place la înălţime şi ne provoacă permanent. Avem experienţa şi abilităţile care să ducă un business în vârf, să îl dezvolte cu adevărat.
Cum e sa lucrezi pentru propria agentie
Este mult mai greu si este o lectie pe care ar trebui sa o repete toata lumea din cand in cand. Atunci cand lucrezi pentru tine esti mult mai subiectiv si protector. Nu pot spune ca este un lucru bun sau rau, dar ce pot sa spun este ca te ajuta sa evaluezi altfel relatia client - agentie.