Elevii români au participat la cea de-a cincea ediție a Competiției Java - Programează în Greenfoot sponsorizată de Oracle Academy și organizată de Adfaber.
Competiția a provocat elevii de liceu să își pună în practică cunoștințele teoretice dobândite la orele de informatică, învățând cum să își creeze propriul joc sau lecție interactivă în platforma Greenfoot. Platforma este un mediu inovativ 2D ce reprezintă o evolutie în expunerea elevilor la programarea Java, orientată spre obiecte, după Alice.
Cum a decurs competiția națională Programează în Greenfoot
Tinerii au avut șansa de a învăța bazele celui mai utilizat limbaj de programare din lume - Java și să fie recunoscuți pentru efortul lor. Echipele au realizat jocuri video și lecții interactive, competiția încurajând astfel:
- dezvoltarea profesională,
- orientarea către o carieră în domeniul IT.
Concursul a fost organizat în cadrul Kids in Tech, platforma educațională lansată de Adfaber. Aceasta oferă cursuri de programare gratuite pentru școlile de stat din România, având scopul de a ajuta câți mai mulți elevi să învețe bazele unora dintre cele mai căutate meserii. Adfaber își propune să deschidă câte un club Kids in Tech în fiecare școală din țară.
„Vrem să oferim ajutor pentru elevi, pentru profesori și pentru comunitățile din care aceștia fac parte. Competiția Greenfoot de anul acesta a fost, pe lângă o experiență inedită, o gură de aer pentru elevi. Pandemia a adus griji și pe umerii acestora, iar o ieșire din cotidian i-a ajutat să se concentreze pe propriul viitor. Ne bucurăm să îi vedem cât de bine se descurcă și cât de încântați sunt de noi oportunități. Le mulțumim din inimă profesorilor implicați care participă la evenimentele Adfaber și companiilor care ne ajută sponsorizând evenimente atât de importante pentru viitorul copiilor.” a declarat Alin Chiriac, Fondatorul Adfaber.
Cine a câștigat competiția Greenfoot organizată de Adfaber
Trei echipe formate din 2 elevi și un profesor, au fost desemnate câștigătoare de către juriul format din voluntari Adfaber, specialiști în domeniu și studenți la facultăți de profil și alte trei echipe au obținut mențiuni.
Cel mai apreciat dintre ele a fost Jungle Warrior II, realizat de Lupaș George Alexandru și Groza Georgia Maria, sub coordonarea prof. Voronianu Sanda Florina din cadrul Liceului Teoretic „Avram Iancu”, Brad.
„Această experiență a reprezentat pentru noi dovada faptului că există învățare prin relaxare, că putem realiza lucruri minunate din pasiune, în timp ce ne dezvoltăm creativitatea și imaginația.”, au declarat cei doi elevi în clasa a XI-a.
Proiectul Strafer, realizat de Tudosie Marius Răzvan și Stoica Mihai Nicușor, sub coordonarea prof. Coravu Laura Maria din cadrul Colegiului Național „Carol I”, Craiova, s-a clasat pe locul al doilea.
„Fiecare copil este unic. Îmi place să observ cum își descoperă pasiunea pentru informatică, iar eu să îi pot îndruma în realizarea progreselor în acest domeniu. Concursul organizat de Adfaber a fost o experiență extraordinară și o oportunitate fantastică pentru toți elevii pasionați de informatică, care a permis acestora colaborarea în cadrul proiectului, precum și însușirea conceptelor fundamentale ale programării Java.” spune prof. coordonator Coravu Laura.
Pe locul al treilea s-a clasat proiectul Next Move realizat de Ion Daniel și Niță Eduard-Eugen, sub coordonarea prof. Bardac Sorin din cadrul Colegiului Național „Grigore Moisil”, Urziceni.
„Proiectul “Next Move” a reprezentat o oportunitate de a-mi canaliza creativitatea într-o direcție prin care se poate obține un joc provocator, complex și util. Competiția Națională de Greenfoot m-a făcut să îmi dezvolt abilitățile de lucru, dar și spiritul competitiv. Programarea reprezintă o pasiune pentru mine, participând la mai multe concursuri de informatică, cea mai importantă realizare câștigarea locului 1 la Competiția Națională de Alice, organizată de ADFABER.”,Niță Eduard-Eugen.
Cele trei proiecte care au obținut mențiuni sunt:
The Dream of Life, realizat de Ureche Cristina Nicoleta și Toma Alexandru, elevi în clasa a X-a, sub coordonarea prof. Darie Simona Felicia din cadrul Colegiului Național „Nicolae Grigorescu”, Municipiul Câmpina.
Pepsi Battlegrounds, realizat de Micu Bogdan Andrei și Tănase Codrin Octavian, elevi în clasa a XI-a, coordonați de prof. Modrisan Adrian din cadrul Colegiului Național „Andrei Șaguna”, Brașov.
Prison Break, realizat de Ursu George și Bagiu Claudiu, sub coordonarea prof. Grigore Luisian din cadrul Palatului Copiilor, Botoșani.
Felicitări tuturor participanților pentru implicarea și creativitatea de care au dat dovadă, dar mai ales pentru interesul acordat față de tehnologie și programare!
Cine sunt cei care au susținut competiția Programează în Greenfoot
ADFABER.org este o organizație nonprofit care promovează tehnologia în domenii în care aceasta poate avea cu adevărat un impact pozitiv. Educația este unul dintre cele mai importante domenii în care organizația se implică, alături de sănătate.
Filiera educațională a Oracle, numită Oracle Academy dorește să ajute la dezvoltarea educației IT și să o facă accesibilă elevilor din întreaga lume oferindu-le acces la informații, inovație și oportunități de îmbunătățire a abilităților. De asemenea, oferă un portofoliu complet de software, curriculum, tehnologie asistată și cursuri de formare, ajutor și resurse de certificare a instituțiilor de învățământ din 120 țări.