Au trecut 12 ani de la prima reclamă a lui Bogdan Moldoveanu, zis Hypno, iar de atunci lucrurile nu au luat-o nici în jos nici în sus, crede el, pur și simplu piața s-a adaptat. La capitolul de bine, să punem că briefurile erau ceva mai scurte și concise, lăsând loc regizorului de întors și luptat cu anumite clișee.
"Era mai relaxat și fără așa multe ciuruieli de la focus grupuri. Foarte rar veneau storyboard-uri de la agenție. De obicei era un script, pe o jumătate de pagină și puteai să freestyle-ezi mai mult. Lucrurile s-au schimbat, însă nu e nici mai rău sau mai bine :) pur și simplu s-au schimbat ca în oricare alt domeniu."
Inspirația și-o ia zilnic de pe Vimeo și alte platforme, gen TikTok, unde apar tehnici de filmare caracteristice rețelei. Nu crede că regulile și restricțiile se vor schimba mult anul ăsta, dar că vor dispărea ușor, ușor producțiile medii.
Gata, mă fac regizor
Nu am avut un moment în care să mă trezesc în cadă strigând “Scorsezeeee!”… a venit pur și simplu de-a lungul anilor de producție. La un moment dat am zis că trebuie să încerc să fac și regie, dar a fost o trecere lentă. Acum 12 ani… și cred că prima a fost o reclamă pentru Sensiblu.
Prima oară pe platou
Cosmorom, spotul de lansare, acum foarte mulți ani… am bătut clachetă.
Briefuri noi și vechi
Era mai relaxat și fără așa multe ciuruieli de la focus grupuri. foarte rar veneau storyboard-uri de la agenție. De obicei era un script, pe o jumătate de pagină și puteai să freestyle-ezi mai mult. Lucrurile s-au schimbat … însă nu e nici mai rău sau mai bine :) pur și simplu s-au schimbat ca în oricare alt domeniu.
Câte ceva de învățat
Am învățat că e foarte important să te implici personal dar să nu o iei personal și că feedback-ul nu e un lucru negativ. Încă învăț asta la fiecare proiect pe care îl fac.
Pentru a vedea ce se mai întâmplă în domeniu aloc minim o oră în fiecare zi. Principalul e Vimeo și vreo 2-3 platfome pe care se postează ce apare fresh în orice formă de exprimare audio vizuală …de la film la pictură, orice adaugă un layer nou pe retina mea. dar la fel de bine mă ajută și Instagram și TikTok …sunt mulți care au dezvotlat tehnici de filmare pe care nu ai avea cum să le vezi decât pe genul ăsta de platforme.
Cum faci să fii un regizor de reclame bun
Dacă o să aflu vreodată o să-ți zic :))
2020, probă de pandemie
Ca și mulți alții m-am mutat în online! Într-un fel s-a ușurat munca, însă a devenin mult mai intensă pentru că trebuie să răspund și mai rapid la orice problemă sau întrebare. Partea bună e că ne-am cunoscut toți mai bine pentru că am băgat video call-uri și ne-am văzut casele / vizitat virtual. Trendul este același șipentru 2021, nu se vor schimba multe lucruri.
Noutăți pe platou
E același vibe doar că pot să stau în Boxeri și să lucrez cu echipa. Câteodată las zoom-ul să meargă (cu colegii de la producție) ca să pară că lucrez cu cineva în aceeași cameră. Pe set, câteodată agenția sau clientul nu vin fizic dar participă online. A fost puțin ciudat la început, însă acum a devenit o normalitate.
Cred că suntem pe plus din punct de vedere creativ și că ne adaptăm destul de repede noilor condiții de producție. Cât despre clișee… prea multe familii care par că au uitat gazul ilariant deschis.
Trenduri. Nu cred că există… cred că la un moment dat cineva folosește o tehnică nouă (sau reinterpretează una mai veche) și apoi o perioadă se folosește tehnica aia în diferite contexte.
Cum se întrevede 2021
Cred că piața va fi și mai segregată. Vor fi din ce în ce mai puține producții medii… fie vom învața să folosim tehnicile fresh și vom merge în paralel cu ele, fie vom sta într-o bucătărie cu o familie suspect de fericită doar pentru că mănâncă un pateu sau o brânză.