Cainii si publicitatea

"Niciodata nu lucra cu copii si animale" e una din regulile nescrise ale Hollywood-ului. Dar asa cum chiar Hollywood-ul iubeste sa-si incalce regulile (de 101 ori intr-un singur film daca ne aducem aminte de "101 Dalmatieni"), nu ne putem astepta ca o industrie neconventionala precum publicitatea sa respecte aceasta regula.

Dimpotriva, publicitatea a iubit cainii si copiii. In definitiv, nimic nu poate fi mai convingator decat inocenta. In cele ce urmeaza, am selectat cateva dintre cele mai memorabile clipuri publicitare cu caini in diferite roluri: de extraterestrii, de minge de fotbal, de iubiti inselati sau de…coafura. Suna interesant, nu? Sa-i dam drumul.

Umbro a realizat probabil reclama cea mai greu de digerat daca n-ai avea simtul umorului si daca nu ai sti ca a fost realizata cu ajutorul efectelor speciale si cainelui nu i s-a intamplat nimic. "Be footbal" e sloganul reclamei...."Be a football" am adauga noi. Genial. Click aici pentru a vedea clipul.

Budweiser are o alta abordare. Cainele Budweiser este de fapt un spion extraterestru trimis sa ne studieze civilizatia. Intors pe nava mama si pus sa dea raportul, civilizatia umana poata fi rezumata astfel: "wussuuuuuup". Cred ca v-ati prins despre ce este vorba. Parte din celebra campanie campanie cu acelasi nume, reclama are un comic aparte si a fost difuzata in Statele Unite in timpul Superbowl-ului. Daca 30 sec. in Superbowl costa aprox. 1 milion de dolari si reclama are 1 minut, calculati voi cati bani a dat Budweiser pentru difuzarea ei. Clipul poate fi vazut aici.

Ce poate naste dragostea pentru bere si caini? Multa imaginatie, conform reclamei la Bud Light (click aici pentru a vedea reclama). In loc sa fie descurajat de semnul "No Pets" afisat de un local unde se serveste Budweiser Light, personajul din reclama devine inventiv. Cainele este purtat pe cap dand impresia unei frizuri de jamaican. Noroc ca patrupedul era foarte latos, nu-mi pot inchipui cum ar fi aratat cu un doberman pe cap.

Reclama la Bugle Boy Jeans e fara indoiala amuzanta. Dar de inteles, canci! Poate mi-o explicati si mie. O puteti gasi aici.

Cat de pasionat poti fi de Nintendo? Puteti vedea aici. Desi in reclama nu apare nici un caine, noua ne-a placut reclama. Personajul din reclama e atat de prins de Game Boy incat prefera sa "marcheze teritoriul" caineste in loc sa-si dezlipeasca mainile de consola cu pricina.

Si ultima reclama, dar cu siguranta nu cea din urma, e clipul de promovare Bridgestone. Reclama e construita ca o telenovela: "el" o surprinde pe "ea" cu un alt "el" mai mare si mai solid, pleaca cu coada intre picioare (la propriu) si decide sa se sinucida. Aducandu-si aminte de scena pe care o surprinsese, se arunca in fata unei masini pe autostrada. Si care e legatura cu Bridgestone, ma intrebati? Pai daca n-ar fi fost cauciucurile Bridgestone care salveaza vieti, credeti ca reclama ar fi fost la fel de amuzanta? Click aici pentru a vedea clipul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related