[Marcom 2021] Deniss Radu: Un trend important este sustinerea producatorilor locali si intoarcerea in comunitate

[Marcom 2021] Deniss Radu: Un trend important este sustinerea producatorilor locali si intoarcerea in comunitate

2021 este anul in care invatam sa acceptam incertitudinea, crede Deniss Radu, Client Service Director Rename. Este si anul in care vom gasi, poate, mixul acela eficient si echilibrat intre going virtual versus going real. Pana il vom gasi, insa, virtualul ramane mediul principal de a comunica. 

Primul trend care va continua, cel putin in prima parte a anului, este de a merge in directia de digital/virtual. De la work from home, consumul de social media, pana la evenimentele online. Suntem inca tematori si sceptici, ceea ce este normal, ca atare tindem sa ne dorim sa ramanem in zona virtuala intr-o proportie destul de mare. 

Pandemia a venit intr-un moment in care ritmul era foarte alert, iar industria supra aglomerata. Pauza din 2020 a fortat regandirea prioritatilor, a strategiilor si a nevoilor. Care au fost surprizele, ce se intampla anul acesta in piata, explica Deniss Radu in randurile de mai jos: 

 

Planurile de business pentru 2021 

2021 este si el un an destul de imprevizibil. Diferenta este ca suntem mai pregatiti decat am fost in 2020. Mai mult decat atat, credem ca nu mai este doar despre a fi eficient, ci despre a avea solutii cat mai diversificate. Asadar, in 2021 ne propunem sa investim in oameni. Sunt cea mai importanta resursa, astfel incat sa putem oferi clientilor expertiza si servicii cat mai variate.

 

Piata de comunicare in 2020

Pandemia a venit intr-un moment in care ritmul era foarte alert. Industria era supra aglomerata, totul era foarte agitat si atunci ne-a lovit. Pauza. O pauza fortata, dar care ne-a ajutat sa regandim prioritati, strategii, nevoi, parteneriate. Surprizele au fost multe si din plin, tot anul. La inceput mai putin placute, dar cea mai mare si cea mai placuta a fost sa observam in a doua jumatate a anului o deblocare a proiectelor in zona de BTL, chiar daca nu punctual in zona de events.

 

Previziuni

Se asteapta o usoara crestere in 2021. Desi unele industrii vor scadea, altele vor creste si se va compensa cu o crestere overall. Punctual in industria de comunicare, chiar daca va exista o crestere, zona de BTL ne asteptam sa ramana la nivelul anului 2020.

Primul trend care va continua, cel putin in prima parte a anului, este de a merge in directia de digital/virtual. De la work from home, consumul de social media, pana la evenimentele online. Suntem inca tematori si sceptici, ceea ce este normal, ca atare tindem sa ne dorim sa ramanem in zona virtuala intr-o proportie destul de mare. Cel putin pana vom intelege si vom gasi un mix eficient si echilibrat intre going virtual versus going real.

Un alt trend important este sustinerea businessurilor si producatorilor locali si intoarcerea in comunitate. Si nu mai sunt doar niste actiuni punctuale, devine deja un comportament.

 

De unde vin oportunitatile in 2021

Provocarile vor fi multe, 2021 este un an al provocarilor. La nivel de BTL, provocarea cea mai mare este de a gasi solutii si variante de a dezvolta proiecte care ofera o experienta similara cu cea a evenimentelor offline, dar care sa nu fie eveniment. Asadar, in contextul acesta una dintre provocari este de a genera content foarte bun.

Oportunitatile sunt de cele mai multe ori in fata noastra, doar ca avem obiceiul sa scormonim prea mult si sa omitem ce este chiar langa noi. Suntem in proces de dezvoltare a unor proiecte care implica noi parteneriate. Momentan nu sunt concretizare, promitem ca revenim sa va povestim despre ele imediat ce sunt definite.

 

Anul pandemiei

Anul pandemiei a fost un an greu, atat din punct de vedere emotional, cat si din punct de vedere business. Pornisem foarte pregatiti pentru un an exploziv, lucram deja la destul de multe proiecte mari care urmau sa se implementeze in primavara si a venit lock down-ul. Primele 2 saptamani nu am facut nimic, a fost o forma de soc. Apoi ne-am mobilizat si am decis ca vom ajuta acolo unde putem, cat putem, avand in vedere ca domeniul nostru de activitate era mort. Ne-am implicat in cateva proiecte de voluntariat, apoi usor din vara lucrurile au inceput sa se miste si am incheiat anul destul de aglomerati.

 

Clientii

Cred ca spre deosebire de criza din 2008, brandurile au inteles ca e important sa comunice, mai ales pe perioada de criza. Nu am remarcat punctual o cerere mai mare pe o anumita categorie.

 

Consumatorii

Consumatorii sunt mult mai atenti si mult mai putin toleranti la superficialitate. Perioada de pandemie ne-a dat timp sa ne gandim la nevoile noastre reale. Provocarea este sa comunicam autentic.  

 

O posibila reintoarcere Roaring '20s

Intr-adevar, si noi ne asteptam sa vina, insa nu anul acesta. Ne asteptam la o revenire mai vizibila din 2022, dar totusi treptata. Sunt 2 lucruri importante pe care le avem in vedere pentru acest lucru. Pe de o parte, o echipa solida cu expertize diverse, in care vom investi incepand de anul acesta. Pe de alta parte, adaptarea la noul “normal” din punctul de vedere al core businessului nostru, respectiv la toate masurile de safety cand vine vorba de zona de offline.

 

De ce e nevoie cel mai mult in piata de comunicare

De empatie si incredere.

 

2021 va fi anul

in care va trebui sa invatam sa facem pace cu incertitudinea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related