Ordin privind aplicarea dispozitiilor referitoare la contractul de publicitate media

Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice
Ordin nr. 73 din 29/03/2006
privind aplicarea dispozitiilor referitoare la contractul de publicitate media

In baza Hotararii Guvernului nr. 895/2005 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice,
In aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001, asa cum a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2005, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aproba structura, continutul si modul de utilizare ale modelelor specifice de anunturi, invitatii, referat de oportunitate si raport de evaluare a impactului pentru atribuirea contractului de publicitate media, prevazute In anexele care fac parte din prezentul ordin.

Art. 2. - In sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au urmatoarele Intelesuri:
a) tiraj mediu difuzat pe editie - media pe editie a exemplarelor pentru care se poate dovedi pe baza de acte ca au intrat In posesia utilizatorului final. Tirajul difuzat este compus din: abonamente, exemplare vandute cu bucata si exemplare gratuite;
b) abonamente - fiecare exemplar vandut care a fost livrat firmelor specializate In servirea abonamentelor sau care a fost achitat In avans direct la editor si a fost livrat abonatului de catre editor ori de catre un intermediar al acestuia;
c) exemplare vandute cu bucata - fiecare exemplar vandut prin metode diferite de cele pentru abonamente;
d) exemplare gratuite - fiecare exemplar al publicatiei, din difuzarea caruia editorul nu a obtinut Incasari;
e) editie - totalitatea exemplarelor unei publicatii care pot fi evidentiate prin acelasi identificator imprimat pe ele, denumit numar de aparitie, si care se regaseste In toate actele necesare efectuarii auditului, inclusiv pentru reeditari si suplimentari de tiraj, indiferent de locul de tiparire;
f) costul pe punct de audienta - efortul financiar necesar pentru a obtine un punct de rating;
g) rating - unitate de masura a audientei pentru un program de televiziune sau radio.

Art. 3. - Modelele specifice de anunturi, invitatii, referat de oportunitate, raport de evaluare a impactului pentru atribuirea contractului de publicitate media si dosarul achizitiei publice de servicii de publicitate media, cuprinse In anexele la prezentul ordin, sunt urmatoarele:
a) Referatul de oportunitate privind achizitia publica a serviciilor de publicitate media (anexa nr. 1);
b) Anuntul de participare la procedura de atribuire a contractului de publicitate media prin "licitatie deschisa" (anexa nr. 2);
c) Anuntul de participare la procedura de atribuire a contractului de publicitate media prin "licitatie restransa" (anexa nr. 3);
d) Anuntul de participare la procedura de atribuire a contractului de publicitate media prin "negociere competitiva" (anexa nr. 4);
e) Invitatia de participare la procedura de atribuire a contractului de publicitate media prin "cerere de oferte" (anexa nr. 5);
f) Anuntul privind aplicarea procedurii de "negociere cu o singura sursa" pentru atribuirea contractului de publicitate media (anexa nr. 6);
g) Anuntul de atribuire a contractului de publicitate media prin "negociere cu o singura sursa" (anexa nr. 7);
h) Anuntul de atribuire a contractului de publicitate media prin "licitatie deschisa" (anexa nr. 8);
i) Anuntul de atribuire a contractului de publicitate media prin "licitatie restransa" (anexa nr. 9);
j) Anuntul de atribuire a contractului de publicitate media prin "negociere competitiva" (anexa nr. 10);
k) Anuntul de atribuire a contractului de publicitate media prin "cerere de oferta" (anexa nr. 11);
l) Raportul de evaluare a impactului achizitiei publice de servicii de publicitate media (anexa nr. 12);
m) Dosarul achizitiei publice de servicii de publicitate media (anexa nr. 13).

Art. 4. - (1) In cazul contractelor de publicitate media, autoritatea contractanta are obligatia de a utiliza urmatoarele criterii de calificare a ofertantilor In functie de natura mijlocului de comunicare:
a) pentru publicatii, tirajul mediu difuzat pe editie al ofertantului, aria de difuzare, profilul, publicul-tinta. In cazul tirajului mediu difuzat pe editie al ofertantului, acesta trebuie sa fie certificat pentru o perioada de minimum 3 luni din ultimul an calendaristic, de catre institutii autorizate, independente, de audit;
b) In cazul presei audio-TV, aria de acoperire si audienta certificate de o institutie specializata, profilul si publicul-tinta;
c) In cazul Internetului, profilul si publicul-tinta, numarul de accesari lunare.
(2) Exceptie privind criteriul "tiraj mediu", prevazut la alin. (1) lit. a), fac cazurile privind privatizarea, acolo unde Intr-un judet nu exista nici un cotidian local care sa fie auditat. Pentru a se publica un anunt Intr-un astfel de cotidian reprezentantii legali vor prezenta o declaratie pe propria raspundere privind tirajul, Insotita de documente financiar-contabile justificative privind tirajul Inregistrat In ultimele 3 luni calendaristice.

Art. 5. - In cazul aplicarii criteriului "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic", oferta stabilita ca fiind castigatoare este oferta care Intruneste punctajul cel mai mare rezultat prin aplicarea urmatorului algoritm de calcul, dupa caz:
a) In cazul presei scrise: P/T (unde P = pret pentru 1 cm2 reclama, calculat la o singura aparitie, si T = tirajul mediu difuzat pe editie, certificat);
b) In cazul presei audio-TV: pretul pe punctul de audienta (CPP);
c) In cazul Internetului: pretul pe o mie de afisari.
Punctajul pentru fiecare oferta evaluata conform prevederilor alin. (1) se acorda dupa cum urmeaza:
a) pentru valoarea minima a factorului de evaluare se acorda 100 de puncte;
b) pentru o valoare a factorului de evaluare superioara celei prevazute la lit. a) punctajul se acorda astfel:
Pn = [valoarea(min)/valoarea(n)] x 100

Art. 6. - Contractele de publicitate media vor contine In mod obligatoriu si urmatoarele doua clauze contractuale:
a) "Partile contractante au obligatia sa asigure, inclusiv In timpul derularii contractului, accesul publicului cel putin la urmatoarele informatii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele aferente fiecarui beneficiar final si termenele de executare a prevederilor contractuale.";
b) "Accesul la informatiile de la lit. a) se realizeaza prin intermediul autoritatii contractante, care are obligatia de a detine informatii actualizate cu privire la derularea contractului."

Art. 7. - Materialele publicate/utilizate vor mentiona In mod obligatoriu denumirea autoritatii/autoritatilor contractante.

Art. 8. - Termenul pana la care autoritatea contractanta este obligata sa faca public anuntul privind aplicarea procedurii de negociere cu o singura sursa pentru atribuirea contractului de servicii de publicitate media este de cel putin 3 zile Inainte de Inceperea negocierilor.

Art. 9. - Prezentul ordin va fi publicat In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related