Cum se pregătesc elevele din România pentru un viitor în care toate joburile înseamnă tehnologie

Cum se pregătesc elevele din România pentru un viitor în care toate joburile înseamnă tehnologie

Au mai rămas doar câteva zile de înscrieri în cea mai mare competiție internațională de tehnologie și antreprenoriat, Technovation Girls, și din ce în ce mai multe eleve din România vor să se bucure de oportunitățile oferite de acest program.

Dedicată elevelor din întreaga lume cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani și desfășurată exclusiv online anul acesta, competiția le oferă participantelor o experiență unică, în care, alături de mentori profesori și specialiști în domeniu, învață să creeze de la zero o aplicație pentru smartphone și să pună bazele unui ‘‘start-up’’ care se adresează unei probleme locale sau globale.

Până acum, sute de eleve din toată țara s-au înscris în cadrul programului, tinere care își doresc să dobândească abilitățile esențiale pentru o viitoare carieră de succes și de ce nu, să urce România pe podiumul internațional.

Înscrierile în cadrul ediției 2021 se desfășoară până pe 12 martie.

În edițiile anterioare, tinerele din România au impresionat juriul internațional. În 2018, cea mai bună echipă din România a ajuns în Silicon Valley, iar anul trecut România a avut 9 echipe în semfinală, dintre care una, echipa GirlEsc, a obținut titlul de cea mai bună aplicație europeană.

 

‘‘Pentru mine, Technovation Girls a fost o oportunitate extraordinară de a lucra cu oameni noi, de a învăța cum să programez și de a interacționa cu fete de pe tot globul. Încurajez pe oricine să se înscrie, chiar este o experiență de neuitat, pentru ca înveți lucruri ce nu se fac la școală și pe care nu ai putea sa le cunoști altfel decât încercând să participi la competiții precum Technovation. Concursul acesta te determină să fii mai creativă, mai ambițioasă și mai curajoasă, învățând cum poți rezolva probleme din comunitatea ta.”, povestește Maria Alecu, membră a echipei GirlEsc.

 

Technovation Girls este mai mult decât o competiție, este o adevărată rampă de lansare pe plan internațional

De-a lungul edițiilor, elevele participante din România ne-au arătat că prin intermediul competiției și-au descoperit pasiuni pe care acum își doresc să le transforme în cariere de succes. Multe dintre ele studiază în prezent la universități de renume din Europa și Statele Unite ale Americii și se pregătesc pentru a face parte din viitoarea generație de lideri și specialiști ai celor mai mari companii din lume.

 

‘‘Competiția Technovation Girls 2020 mi-a deschis cu adevărat porțile către lumea programării, căci m-a ajutat să înțeleg de ce ‘‘informatica este mai mult decât algoritmică”. Am avut norocul să pornesc în această aventură la încurajările profesoarei mele de informatică, doamna Carmen Mincă, cea care ne-a prezentat și mentorului echipei noastre, cu care am dezvoltat nu numai o aplicație, ci și o frumoasă prietenie.”, ne-a povestit Luminița Nițescu, colega Mariei.

 

Luminița a continuat încurajând elevele dornice de cunoaștere să se înscrie în competiție:

‘‘Încurajez toate elevele să participe la Technovation, deoarece este o experiența greu de uitat, un rollercoaster de emoții la finalul căruia rămâi cu amintiri frumoase și cu mai multă încredere în propriile puteri. Dându-ne posibilitatea să ne punem în pielea unui dezvoltator de aplicații și antreprenor, Technovation poate fi considerat un telescop către un posibil viitor în domeniul informaticii. Indiferent de nivelul la care vă aflați, singurele lucruri de care aveți nevoie ca să porniți pe acest parcurs este determinare și entuziasm. Aveți încredere în voi, fiți creative și priviți mereu în jur, cheia este sa speculați orice informație.”

 

Cele mai bune aplicații vor obține premii în bani, iar două echipe din România vor fi susținute și premiate de sponsorii naționali, FitBit și Adobe România.

Ajunsă la cea de-a cincea ediție în România, competiția este organizată la nivel național de Adfaber, ONG-ul care își propune să aducă educația mai aproape de tehnologie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related