Totul a plecat de la un mail venit pe adresa redacției care anunța că se întâmplă ceva în oraș. Niște postere / stickere au invadat orașul și un site se pregătise în surdină pentru a anunța un hashtag, #spațiigoale. Am aflat că nu era vreo campanie de rezidențiale, deși din felul în care arăta site-ul puteai intui că trebuie să fie ceva legat de artă. Și așa a și fost până la urmă. #spațiigoale anunța de fapt noul single al trupei Blue Velvet, printr-o campanie de guerrilla menită să atragă atenția și altfel asupra muzicii lor.
"Feedback-ul a fost super bun, celor ce ne urmăresc le-a plăcut felul în care am gândit campania de promovare a piesei, în timpul desfășurării ei mi-au scris prieteni muzicieni și nu numai să mă întrebe care e faza, ce se întâmplă. Am construit un mic hype în jurul evenimentului, care chiar a avut o rezoluție mișto."
Și pentru că tot ne-au invadat orașul cu stickere și teasere, am zis să-i întrebăm de sănătate și mai multe despre noul single pe cei de la Blue Velvet, reprezentați de vocalista Marieta Manolache.
Gândul din spatele campaniei
Aveam piesa asta, Spații Goale, pe care o înregistraserăm acum aproape un an și la care lucram în continuare, despre care știam că va fi următorul nostru single. Înainte de pandemie chiar făcuserăm un google doc cu idei de videoclip, multiple scenarii mai mult sau mai puțin realizabile, iar apoi lumea s-a oprit puțin și ne-am cam dezumflat și noi. A fost un proces lung lucrul la piesa asta, așa că la un moment dat am abandonat-o într-un sertar. Până când am avut o discuție cu Andra, managerul nostru, în care ne-a propus să o lansăm pentru că s-ar potrivi minunat în special în contextul ăsta al spațiilor goale cauzate de pandemie. Gândul din spatele campaniei de promovare a fost să îi facem pe oameni curioși și să ajungem la un public pe care nu îl accesaserăm până în acel punct.
Cât costă o campanie neconvențională
Nu foarte costisitor. A fost o campanie de guerrilla, nimeni nu trebuia să știe care e faza, așa că am operat în modul incognito, noi de noi, fără să implicăm o mare desfășurare de forțe. Practic, ce ne-a costat au fost printurile, timpul și implicarea noastră în dezvoltarea campaniei (scris texte, filmat și făcut poze, editat video-uri). Iar aici vrem tare să le mulțumim Andrei și lui Matei (SWANBOY Music), lui Antonio Nartea, Vladimir Pogonariu și colegului meu Gabriel Chelcea pentru tot ajutorul lor.
Piesa și mesajul
Piesa Spații Goale a fost scrisă acum aproape doi ani și pe atunci cred că nu înțelegeam complet impactul pe care ar putea să-l aibă. Am vrut să vorbim despre apatie și resemnare și cum ajungi să simți la un moment dat că tot ce faci e să exiști într-un spațiu gol, nu neapărat să trăiești. Versurile contrastează cu instrumentalul, care e destul de puternic și în forță, iar ăsta e un element pe care l-am conștientizat cu adevărat abia în faza de producție și la înregistrări (mulțumesc Tiki), când simțeam nevoia aproape să strig versurile astea care vorbesc despre a nu mai crede, a nu mai simți, a nu mai avea întrebări. Cred că asta îmi place cel mai mult la a face muzică, faptul că poți descoperi noi și noi straturi și valențe într-o piesă și că uneori ea are viața ei, de sine stătătoare, odată ce o lași să fie în lume.
Cât despre site și cum a mers gestionarea lui, eu am luat domeniul spatiigoale.ro, însă fără hosting, deci începutul a fost grozav. Asta în condițiile în care eu sunt singura non-IT-istă a trupei, lucru care ar fi trebuit să mă pună pe gânduri cum că nu aș fi eu cea mai în măsură să mă ocup de acest aspect. Deci da, s-a început cu un dezastru, dar situația a fost salvată de Tarfin, chitaristul trupei, care s-a ocupat mai departe de implementarea lui.
Qrcode-ul, ca mijloc de teasing
Noi ne-am mai folosit de QRcode și la lansarea primului nostru single, În vis, când, la concertul de lansare, am dat la intrare stickere cu artworkul piesei și cu un QRcode care te ducea la linkul de youtube al videoclipului.
Pentru campania Spații Goale, Andra a venit cu ideea QRcode-ului și a site-ului spațiigoale.ro și a canalelor de social media Spații Goale. Noi zicem că a mers chiar bine, am avut tracker pe site și așa am văzut că în fiecare zi intra un număr mărișor de oameni.
Care e spațiul gol preferat din București și Cluj-Napoca?
Spațiul gol preferat din București e Piața Amzei, iar spațiul momentan gol preferat din Cluj-Napoca e Cinema Victoria.
Blue Velvet în pandemie
Planul pe anul ăsta e să lansăm EP-ul de debut și să putem să o facem prin concerte, cu oameni alături, frumos, aproape ca pe vremuri. Între timp, repetăm o dată pe săptămână (asta când nu întârzii eu) și lucrăm la piese noi.
Care a fost feedback-ul
Feedback-ul a fost super bun, celor ce ne urmăresc le-a plăcut felul în care am gândit campania de promovare a piesei, în timpul desfășurării ei mi-au scris prieteni muzicieni și nu numai să mă întrebe care e faza, ce se întâmplă. Am construit un mic hype în jurul evenimentului, care chiar a avut o rezoluție mișto. Iar mass-media a reacționat și ea foarte bine, cam cum ne așteptam. Oricum, adevărul e că pentru a mine a fost atât de fain tot procesul ăsta, încât chiar vorbeam cu Andra la telefon și îi spuneam că, sincer nici nu mai contează rezultatul per se, pentru mine a fost mai mult decât satisfăcător procesul în sine.
What next?
În mod activ campania continuă prin diverse intervenții de-ale noastre pe care le punem la punct în momentul de față, iar în mod pasiv, ne place să credem că am trezit curiozitate în legătură cu spațiile goale din noi, dintre noi și din jurul nostru și că, astfel, ea continuă prin cei care se uită în spațiile astea goale. Cu siguranță asta nu va fi singura campanie de genul ăsta, am prins gustul deja și vrem să facem lucrurile din ce în ce mai bine.