Dan Ciocîrlie, Kooperativa 2.0: 7 sfaturi pentru o comunicare vizuală eficientă

Dan Ciocîrlie, Kooperativa 2.0: 7 sfaturi pentru o comunicare vizuală eficientă

Absolvind o universitate de arte de prestigiu, unde m-am specializat pe Graphic Design, mereu am avut o abordare artistică a muncii pe care o realizez. Uneori mult prea artistică și lipsită de bariere. Revenind în țară pentru a profesa și fiind adoptat de familia Kooperativa 2.0, multe dintre abordările mele inițiale au ajuns să se transforme, fiind reclădite de experiența muncii într-o agenție de succes. Am învățat multe lecții practice pe care vreau să le împart acum cu designerii aflați la început de drum, pentru că sunt sigur că le va face existența în acest domeniu mult mai plăcută și mai ușoară.

Înainte să trecem la cele 7 sfaturi utile care vor contribui la o viață profesională cât mai plăcută și la lipsa sentimentului de ură față de ziua de luni, vreau să fac o scurtă introducere despre ramura designului în care aceste sfaturi sunt cele mai eficiente, mai exact – designul în Social Media. Comunicarea pe rețelele sociale a devenit o parte esențială în comunicarea brandurilor, iar o prezență digitală solidă și bine construită aduce beneficii multiple de ambele părți, atât pentru brand, cât și pentru publicul căruia i se adresează. Aici, un mare aport îl au, fără discuție, și elementele de comunicare vizuală.

Deși sfaturile pot fi diferite de la designer la designer, cele învățate de mine în urma experienței din agenție țintesc în particular comunicarea vizuală a brandurilor pe platformele Facebook, Instagram, dar și segmentul de identitate vizuală pentru Google Ads.

În Social Media postările trebuie să fie cât mai catchy și vii, pentru a atrage atenția consumatorului și pentru a câștiga rapid interesul publicului în ceea ce prezinți. În același timp, acest tip de vizualuri trebuie să aibă și o oarecare unitate și continuitate vizuală, pentru un feed cât mai curat și ușor de înțeles. De aceea, pentru Social Media obișnuiesc să creez frame-uri și template-uri pe care le construiesc diferit în funcție de specificul fiecărui brand, pentru a oferi o identitate vizuală care să rămână cât mai bine întipărită în mintea publicului.

În ceea ce privește Google Ads, situația este ușor diferită. Aici este vorba despre vizualuri eye-catching, adaptate secolului vitezei în care trăim. Oamenii sunt într-o continuă mișcare și viteză. Neavând timp să stea și să citească mereu întregul mesaj al reclamei, fie să admire complexitatea graficii din spate, este nevoie de un vizual scurt și la obiect prin care să prezinți doar esența din spatele reclamei, astfel încât să îl convingi pe consumator să dea click și să vadă despre ce este vorba dincolo de banner-ul publicitar.

Ținând cont de toate cele menționate mai sus, iată care sunt cele 7 sfaturi pe care le consider temelia pentru o comunicare vizuală eficientă:

1. Sens
Orice design trebuie să aibă o logică, un sens înțeles de publicul căruia i se adresează. Elementele trebuie să aibă legătură între ele și să reprezinte esența mesajului transmis de vizual per total și să ilustreze filosofia brandului pentru care este realizat.

2. Empatie
Diferența dintre un designer și un artist este aceea că designerul creează pentru ceilalți. De aceea este important să se țină cont de dorințele clientului și de publicul țintă. Este necesar să îți privești creația prin ochii celorlalți.

3. Spațiu
O regulă de bază în design este aceea a spațiului gol din grafica realizată. Nimănui nu îi place să nu poată respira și chiar dacă este mai bine ca masa să fie plină, nu înseamnă că masa trebuie sa fie dezorganizată. Estetica curățeniei transmite un sentiment de claritate, înțelegere și liniște, atât în privitor, cât și în creator.

4. Simplitate
Filosofia mișcării Bauhaus, "less is more", este mereu relevantă în ceea ce privește orice tip de artă și cu atât mai mult designul grafic. Keep it simple, keep it on point. Altfel, munca ta poate deveni un kitsch.

5. Inteligență
Prin acest lucru mă refer la modul în care tu, ca designer, te poți folosi de materialele care îți sunt puse la dispoziție pentru a crea un îndemn la analiză pentru privitor. O prelucrare îndrăzneață a fontului folosit, un element ieșit din peisaj, un obiect înconjurat de o ilustrație, care să îl evidențieze pe acesta, toate pliate pe ideea vizualului realizat.

6. Echilibru vizual
Învață regulile pentru a le putea încălca. Doar să nu încalci reguli esențiale, precum așezarea elementelor în pagină, pentru că asta poate duce la un eșec vizual de proporții. Spre exemplu, dacă elementele tale sunt centrate în mijlocul paginii, nu adăuga un logo în colțul din dreapta jos, numai în cazul în care mai adaugi un alt element în colțul din stânga sus, pentru a oferi o continuitate vizuală și un echilibru armonios între elemente.

7. Renunță la ego
În calitate de designer creezi practic, util și pentru oameni. Acceptă un feedback pertinent și nu lua nimic personal, pentru că o reclamă pentru Google nu este o Mona Lisa. Trebuie să fii rapid, precis și cât mai descoperit de pelerina geniului artistic neînțeles pe care poate o porți în afara programului.

La final, nu uita să cauți mereu surse care să te inspire. Fie că este vorba de oameni, opere literare, obiecte de artă, peisaje din natură sau peisaje urbane, alege elementele care îți provoacă stilul și creativitatea. Documentarea te ajută nu doar să vezi perspective diferite, ci și să rămâi original.

 _______________________
Dan Ciocîrlie – Graphic Designer la Kooperativa 2.0.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related