Există o schimbare în lumea comerțului și am simțit-o cu toții. Conform unui raport publicat de Shopify, anul 2020 a accelerat industria, modificând permanent modul în care încep antreprenorii, să conducă și să dezvolte afaceri, precum și modul în care oamenii aleg să cumpere și să plătească. Suntem la un pas de o nouă eră a comerțului.
Pandemia de Covid-19 a început o schimbare comportamentală în ceea ce privește comerțul online, iar tinerii vor continua această schimbare.
Brandurile vor trebui să își consolideze strategiile de marketing, să investească în prezența lor din mediile sociale și să demonstreze autenticitate pentru a rămâne în picioare pe piață.
● Consumatorii ezită să se întoarcă în magazinele fizice
Shopify menționează că 84% dintre consumatori au cumpărat online
În timpul pandemiei, comparativ cu 65% care au cumpărat din magazinul fizic.
53% dintre consumatori au evitat cumpărăturile în spațiile aglomerate în ultimele șase luni și 46% au spus că nu se simt confortabil la cumpărături în magazin.
79% dintre consumatori au spus că vor face cumpărături online în mod regulat timp de șase luni; semnificativ mai puțini (57%) spun că o vor face regulat în magazin în următoarele șase luni.
● Tinerii consumatori au văzut cea mai mare trecere la cheltuielile online și vor schimba modul în care brandurile fac afaceri
Brandurile vor trebui să se adapteze pentru a satisface așteptările consumatorilor.
Majoritatea consumatorilor și-au schimbat comportamentul de cumpărături și au preferat anumite branduri în timpul pandemiei COVID-19. Primele trei motive pentru care au cumpărat de la un anumit brand au fost legate de partea financiară, disponibilitatea și comoditatea. Cel mai important filtru pentru cheltuieli discreționare este siguranța.
Capacitatea de a oferi comerț electronic, plăți fără contact, comanda online și livrarea la domiciliu sunt toate cerințe pentru a concura în această cursă.
Cercetarea Salesforce arată că retailerii online din SUA care oferă opțiuni creative de vânzări au înregistrat o creștere cu 29% a vânzărilor, comparativ cu 22% la cei care aveau o opțiuni simple și neatrăgătoare de vânzare.
● O lecție importantă pe care am învățat-o în 2020: Orice afacere trebuie să se digitalizeze
O lecție importantă de afaceri pentru 2020 este că toate companiile trebuie să fie digitale. Acest lucru începe prin adoptarea unei prime mentalități digitale. O altă lecție este cum liderii de afaceri identifică capacitățile digitale de bază cu un timp de implementare și rezultate care sunt măsurate în luni, nu în ani.
Salesforce a analizat peste 1 miliard de date despre comerțul digital în sezonul de sărbători 2020 cu o predicție incredibil de precisă. Concluziile sunt ușor de tras, mediul online este barca de salvare a oricărei afaceri!
Pentru anul 2021, noi încurajăm toate afacerile din mediul online să nu se focuseze doar pe noii clienți. Nu este suficient să trimiți e-mailuri tranzacționale și apoi să le adaugi la campaniile de e-mail standard. Când un client nou face prima achiziție, acesta este începutul relației tale cu el. Trebuie să întreții relația respectivă și să îi oferi un motiv să rămână angajat și activ.
● 5 tendințe de transformare digitală în 2021
1. Cultura digitală. Organizațiile sunt supuse unei presiuni mai mari pentru a digitaliza rapid serviciile, pentru a satisface cerințele clienților și pentru a crea noi metode de a crește veniturile.
2. Democratizarea inovației. Companiile încearcă să dezvolte mai rapid experiențele digitale ale clienților. Specialiștii IT trebuie să stimuleze schimbările culturale oferind afacerilor puterea de a se auto-servi și de a oferi soluții mai rapid.
3. Afacere compozabilă. Hiper-specializarea a creat o mulțime de aplicații, determinând organizațiile să treacă la o întreprindere compozabilă pentru a deveni mai agile – în care capabilitățile digitale pot fi compuse din aplicații existente folosind API-uri, mai degrabă decât să fie construite de la zero de fiecare dată.
4. Automatizare. Organizațiile folosesc automatizarea pentru a crește eficiența operațională și pentru a îmbunătăți procesele de afaceri. API-urile sunt esențiale pentru automatizarea și scalarea productivității.
5. Securitate API. Întreprinderea medie are 900 de aplicații. Proliferarea de noi puncte finale creează noi căi de intruziune, necesitând o securitate API solidă.
● Social Media și evoluția omnichannel
Afacerile își vor valorifica investițiile din platformele sociale împingând coșul de cumpărături mai aproape de consumator. În anul 2021, afacerile vor adopta din ce în ce mai mult capacitățile comerciale oferite de platformele sociale.
De asemenea, anticipăm extinderea relațiilor cu branduri și social influencers, ca un accelerant pentru creșterea vânzărilor.
Această schimbare va provoca, de asemenea, afacerile să redefinească definiția tradițională a ‘’omnichannel”, extinzând definiția pentru a include capacitatea de a identifica clienții, în orice oraș și capacitatea de a livra și a deservi nevoile lor, independent de timp sau locație , pe baza livrării la domiciliu. Astfel, companiile pot oferi valoare la viteza nevoilor consumatorilor.
Evoluția comerțului social va include fuziunea divertismentului cu educația.
Canalele digitale au crescut interacțiunea și angajamentul consumatorului cu brand-ul. Clienții navighează online pentru a verifica stocul produselor, pentru a solicita sfaturi și pentru a face achiziții online. În anul 2020, aplicațiile de mesagerie precum WhatsApp și social media au crescut în popularitate. Text/SMS și chatul video au debutat pe lista celor 10 canale preferate de clienți în acest an.
Angajamentul digital a atins un punct culminant în acest an, estimându-se că în proporție 60% interacțiunile au loc online, comparativ cu 42% anul trecut.
Șaizeci și opt la sută dintre clienți spun că au trecut în mediul online exclusiv. Se așteaptă ca această tendință să persiste dincolo de pandemie. Cincizeci și opt la sută dintre consumatori se așteaptă să facă mai multe cumpărături online după pandemie decât înainte și 80% dintre oamenii de afaceri se așteaptă să desfășoare mai multe afaceri online.
● Transformarea experienței în magazine fizice
Cererea și flexibilitatea în ceea ce privește cererea și experiența cumpărătorului este în creștere, deoarece opțiunile de comandă online sau ridicare din magazin devin componente familiare ale culturii de cumpărături.
Așteaptă-te ca tehnologiile care extind și susțin acest tip de experiență să adopte rapid măsuri, cum ar fi plata contactless sau gestionarea cozilor din magazin. Pentru ca aceste experiențe să funcționeze, afacerile vor trebui, de asemenea, să regândească capacitățile sistemelor de bază, cum ar fi gestionarea stocurilor. Deja există tehnologii inovatoare care gestionează stocul din mai multe locații în timp real.
Potrivit cercetărilor Salesforce, capacitățile puternice de furnizare a serviciilor pentru clienți, atât online cât și offline, sunt mai importante ca niciodată. Un serviciu excelent pentru clienți nu beneficiază doar de încredere și implicare – ci de întreaga experiență.
Capacitatea unui brand de a face față acestui nou set critic de capabilități începe cu aprecierea și adoptarea dezvoltării călătoriilor de conectate, vizibilitatea și accesul la o sursă unică de date despre clienți și o platformă care poate oferi tuturor o viziune de 360 de grade, inclusiv comerț, vânzări, servicii și marketing.