[Marcom 2021] Vlad Petre: Am intrat accelerat in lumea lui Always On si a lui Personalized Content, a comunicarii Data@Core si a lui Digital Transformation

[Marcom 2021] Vlad Petre: Am intrat accelerat in lumea lui Always On si a lui Personalized Content, a comunicarii Data@Core si a lui Digital Transformation

Bine ati venit in al doilea an din lumea noua a pandemiei, unde nu exista planuri, doar sprinturi scurte, iar mantra care pluteste deasupra tuturor este adaptare, adaptare, adaptare. Vlad Petre, Managing Director Saatchi & Saatchi + The Geeks, crede ca pe langa adaptare - pe care am invatat-o cu totii fortat anul trecut - e loc de inovatie si dezvoltare in 2021. Chiar daca, repetam cu totii, suntem inca in pandemie. 

Avem un nou model de operare si de construire al campaniilor, adaptat la contextul actual de comunicare in care devine tot mai clar ca asa numitul „Always On way of thinking as a brand” va lua locul clasicului „campaign calendar”. Suntem data maniacs si incercam sa ne luam toate masurile de validare a ceea ce facem si ce propunem clientilor.

Datoria agentiilor, in acest context, este sa ofere consultanta de business si nu numai idei de creatie misto. Si sa fie eficiente cu resurse putine. Pare un an dificil, dar cel putin avem antrenament. Vorbim despre imposibilele previziuni ale lui 202i cu Vlad Petre in randurile de mai jos:

 

Planurile de business pentru 2021 

Obiectivul este cu siguranta acela de a mentine trendul de crestere pe care l-am urmat in ultimii ani. Ne dorim insa o crestere sanatoasa, care simtim ca va veni din asa numitele „new advertising services”. Suntem mai pregatiti ca niciodata sa punem la treaba full speed produsele din zona de data, research si visualisation la care am lucrat intens in ultima perioada pentru toti clientii agentiei.

Pe tot parcursul anului 2020 am avut 2 lucruri clare in focus. Oamenii si clientii nostri. In 2021 vom continua sa pastram in centrul a tot ceea ce facem clientii si obiectivele lor si ne vom da peste cap sa generam crestere pentru ei. In acelasi timp vom avea grija ca oamenilor sa nu le lipseasca nimic, vom incerca sa cream cele mai bune si mai safe conditii de lucru la birou si sa imbunatatim programele de training si de dezvoltare personala incepute anul trecut .

 

Piața de publicitate în 2020

In 2020 s-a intamplat pandemia cu tot ce inseamna ea - WFH, digitalizare, incertitudine, teama, precautie si probabil lista poate continua. Dintre toate cred ca incertitudinea a fost cea care a influentat cel mai dramatic industria noastra, ca de altfel intreaga lume in care traim. Ce era valabil azi, peste o saptamana se schimba radical. A fost si este inca foarte dificil sa faci previziuni corecte, pe termen lung. Acest trend se va pastra si in 2021. Avantajul este ca acum suntem mai buni in a lucra cu aceasta incertitudine. Avem antrenamentul din 2020. 

2021 va fi al doilea an de viata al acestei lumi nou nascuta odata cu pandemia. In 2020 ne-am obisnuit cu noile reguli, iar acum suntem toti full power in acest model nou. Cred ca este foarte greu sa previzionezi ceva cu adevarat valid si de aceea am sa ma feresc sa fac asta. Singurul lucru pe care il putem face cu adevarat este sa stam foarte aproape de clientii nostri si de nevoile lor si sa ne pastram la fel de flexibili la ceea ce va urma.

 

Trenduri

Trendurile sunt clare. Am intrat accelerat in lumea lui Always On si al lui Personalized Content, a comunicarii Data@Core si a lui Digital Transformation. In 2021 vom continua sa facem pasi majori in toate aceste directii.

 

De unde vin oportunitatile

Noi am incheiat anul 2020 cu nu mai putin de 6 HUB-uri regionale si globale pe care le coordonam. De la Creative Origination pentru global brands si lansari de brand regionale pana la Digital Transformation, Always On communication, Data si CRM.

Acest knowledge regional ne-a invatat multe lucruri si poate cel mai mare castig ar fi ca ne-am reorganizat modelul de lucru, felul in care planificam campaniile, procesele interne de lucru si putem face fata mult mai usor acestui nou mod incert de lucru cu schimbari de la o zi la alta. Suntem mult mai fluizi si flexibili. Avem un nou model de operare si de construire al campaniilor, adaptat la contextul actual de comunicare in care devine tot mai clar ca asa numitul „Always On way of thinking as a brand” va lua locul clasicului „campaign calendar”. Suntem data maniacs si incercam sa ne luam toate masurile de validare a ceea ce facem si ce propunem clientilor.

 

Clientii

Surprinzator sau nu, toti clientii din portofoliul agentiei au marit cererea de servicii de comunicare in 2020. Am fost foarte aproape de ei in toata acesta perioada si am pus interesele si nevoile lor de business mai presus de orice. Aceasta mantra dupa care ne ghidam in general se pare ca a fost cu atat mai mult apreciata in aceasta perioada de criza.

 

Servicii noi

Asa cum spuneam, 2021 va fi anul in care vom pune full speed la treaba toate produsele de Data Analysis, Visualisation si Research. Este o suita de tool-uri in care am investit major atat financiar cat si energie si timp, care ne vor ajuta pe noi si pe clientii nostri sa luam decizii mai destepte decat competitia si sa fim mult mai relevanti in tot ceea ce vom face.

 

Consumatorii

Eu ma feresc sa fac previziuni deoarece cred ca ne aflam in continuare in cea mai instabila si volatila perioada din ultimii ani. Ce stiu sigur este ca vom avea in continuare un an extrem de imprevizibil in care foarte bine se poate sa ne intoarcem la acest Roaring 20s sau, din contra, sa mai apara 5 tulpini noi de COVID si sa ne adancim in pandemie si lock down (Doamne fereste!). Realitatea e ca nu putem previziona nimic. Suntem obligati sa gandim in sprinturi scurte si sa fim extrem de fluizi si cu o putere foarte mare de adaptabilitate la toate schimbarile care apar.

 

Provocari

Incertitudinea clientilor si dificultatea de a planifica corect lucrurile pe termen mediu si lung. Un context in care datoria noastra, a agentiilor, este cu atat mai mult sa oferim consultanta de business si nu numai idei de creatie misto. Sa incercam sa ne gandim cum putem face mai destept fiecare proiectel sau task, fie el cat de mic, de la un social media post pana la un banner sau un newsletter. Suntem condamnati sa fim eficienti cu resurse putine, sa ne gandim de mai multe ori cand propunem ceva si sa incercam sa validam tot timpul cu date orice decizie luam.

 

2021 va fi anul

...al doilea de viata al lumii nou nascute post pandemie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related