[Marcom 2021] Monica Măgureanu: Piața de comunicare a fost în plin proces de schimbare de outfit

[Marcom 2021] Monica Măgureanu: Piața de comunicare a fost în plin proces de schimbare de outfit

Industria de comunicare are nevoie de puțină nebunie, crede Monica Măgureanu, fondatoarea Pandorra Story Style. Cum, și mai multă nebunie? întrebăm noi dramatic. Păi, da. Doar de la această scânteie putem să reimaginăm și să regândim perspective tradiționale. Provocarea este, însă, în ciuda schimbărilor și a transformărilor, să rămâi autentic în comunicare, mai spune Monica. Ea povestește cum a fost anul pandemiei pentru agenție, care sunt obiectivele la început de 2021, de unde vin oportunitățile și care sunt provocările acestui an. 

În contextul restricțiilor partea de distanțare socială a impactat puternic segmentele de BTL și a impus găsirea de alternative însă on-line-ul nu poate încă înlocui nevoia umană de interacțiune socială. Cred că aceasta rămâne încă o provocare – să aduci într-un mediu virtual o experiență cât mai apropiată, în termeni de obiective specifice clientului.

 

Planurile de business pentru 2021

Am întâmpinat anul 2021 alături de echipa de pandorrieni, de clienții și partenerii noștri cum altfel – pe Zoom, pe Teams, noile locuri de întâlnire frecventate de noi toți, probabil. Așa cum povesteam într-un interviu tot pentru voi, anul trecut alegerea noastră, ca agenție și echipă, a fost să ne reimaginăm iar acest demers va continua și în 2021.

Libertatea a fost dintotdeauna motivația principală din spatele Pandorrei. Ne vedem ca un povestitor urban și contemporan, nu Pandora Greciei Antice, ci Pandorra cu doi “r”, pentru că uneori e nevoie de o cheie ca să deschizi cutia. În acest al doilea “r” stă viziunea în care atât eu cât și echipa mea credem și îi rămânem fideli – Pandorra este personajul cu care poți dialoga, cu care poți construi, cel puțin după cum spun cei care s-au întâlnit cu noi, povești care devin evenimente, strategii de comunicare, campanii și proiecte speciale de la oameni pentru oameni.

În haine de scenă, actorii noștri oferă servicii integrate de comunicare internă și externă deopotrivă: Strategie și Planificare, PR & Proiecte Speciale, Evenimente on-line sau off-line, Media Planning & Buying, Campanii Integrate și servicii suport. În 2021 vom continua activitatea noastră și o vom consolida prin dezvoltarea portofoliului de clienți în zona de strategie de comunicare și PR.

În același timp, copilul reimagine.ro își continuă ascensiunea și pregătim multe surprize în cadrul reIMAGINE HUB pentru 2021. Deja se întâmplă unele cum ar fi cursurile practice dedicate dezvoltării personale, ședințe de coaching și cunoaștere de sine prin intermediul simbolurilor, metodei Referențialului Arhetipurilor Personale și a Tarotului de Marsilia. Suntem deja în discuții pentru diversificarea acestora și definitivarea unor ateliere dedicate companiilor, subsumate viziunii acestora în ceea ce privește partea de comunicare internă și training-uri pentru angajați. De asemenea, sperăm ca până la începutul sezonului cald, reimagine.ro să primească o casă, deschisă tuturor celor care vor dori să ni se alăture și în persoană, nu doar on-line.

Ca să sumarizez – 2021 se anunță cu multă acțiune și creativitate.

 

Piața de comunicare în 2020

Așa cum am sesizat cu toții, piața de comunicare a fost în plin proces de schimbare de outfit. Nu aș vrea să reiau aici studiile și previziunile apărute, însă vă pot împărtăși o părere personală. În opinia mea, toate industriile sunt în fața provocării de a se repoziționa. Din punct de vedere al industriei de comunicare, trend-ul de digitalizare este abia la început, chiar dacă experiența on-line nu poate înlocui în totalitate experiența off-line. Pe scurt – creșterea gradului de digitalizare, necesitatea identificării de noi canale de comunicare pentru a intra în dialog cu publicul țintă, o nouă reașezare a psihologiei consumatorului și, sper eu, o asumare a comunicării autentice, simple și puternice în același timp.

În contextul restricțiilor partea de distanțare socială a impactat puternic segmentele de BTL și a impus găsirea de alternative însă on-line-ul nu poate încă înlocui nevoia umană de interacțiune socială. Cred că aceasta rămâne încă o provocare – să aduci într-un mediu virtual o experiență cât mai apropiată, în termeni de obiective specifice clientului.

 

Trenduri, previziuni

După părerea mea, cuvinte cheie în 2021 în ceea ce privește industria de comunicare vor fi: comunicarea on-line, trecerea de la comunicarea de masă către comunicarea cu engagement ridicat prin intermediul comunităților și/sau proiectelor speciale, nevoia de a vorbi autentic și de a selecta atent conținutul campaniilor de comunicare. Provocarea este să rămâi autentic în comunicare, iar oportunitatea este această nevoie absolut impresionantă a noastră de a comunica. În paradox, ce ne provoacă este și cea mai mare oportunitate în cele mai multe cazuri. Cel puțin așa ne place nouă să începem discuțiile pe un proiect nou și să și aplicăm, bineînțeles.

 

Anul pandemiei

După partea logistică pe care cred că toată lumea, indiferent de industrie, a abordat-o în primă instanță (reorganizarea lucrului de acasă, revizuire task-uri și alocări etc.), am hotărât împreună cu echipa să avem treabă când nu avem treabă. Glumesc… Nu știu dacă știți dar noi aici avem propria noastră poveste – a pandorrienilor (așa ne spunem noi de fel) nu prea ne place oricum monotonia și cum invitația universal valabilă (atât din punct de vedere portofoliu de clienți cât și mediul extern) era să stăm, am hotărât că vom #staacasă dar vom călători cu imaginația. Ca atare în primele 10 zile de la prima ordonanță am început proiectul #reIMAGINE.

Inițial a fost un proiect pentru noi din dorința de a împărtăși și o altă perspectivă – asta este situația, nu o putem schimba, nu o putem nici măcar previziona însă modul în care te raportezi la ea, atitudinea, acțiunile tale paradoxal în non-acțiune sunt numai și numai alegerea ta – de brand, de companie, de om.

Strategia noastră este în mod inexorabil legată de strategia și nevoile clienților noștri. So? First thing, am analizat puțin industriiile din care aceștia fac parte și am pregătit împreună cu ei o strategie de comunicare pe următoarele 3 luni. Ce a însemnat asta? Rescrierea tuturor inițiativelor de comunicare în perioada ce a urmat.

 

Nevoile clienților

Nu aș putea vorbi în numele acestora însă există articole pe această temă, studii de consum etc. Vă pot spune însă că după părerea mea toți clienții/ brand-urile s-au confruntat cu nevoi de comunicare crescute, fie interne, fie externe. Dincolo de industrii sau segmente de piață pot doar să emit încă o părere legată de nevoile de comunicare ale clienților – de a păstra un echilibru între presiunea vânzărilor și comunicarea viziunii brand-ului. Dacă se schimbă vremea nu schimbăm casa, nu-i așa?

 

De ce e nevoie cel mai mult 

De puțină nebunie.

 

2021 va fi anul...

comunicării, pe toate planurile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pandorra Story

La Pandorra, spunem povesti care in final devin evenimente, campanii, training-uri sau team building-uri. Intrucat credem ca o idee creativa, puternica si cuvintele potrivite pot transforma un produs, o echipa, o... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related