A trecut printr-un proces de rebranding, iar de curand se numeste Elevate. Tudor Maxim, Managing Directorul companiei, ne poveste despre primii pasi in afacere, viitorul reclamelor in lift, dar si despre alte tipuri de publicitate pe care Elevate si-ar dori sa le aduca in Romania.
IQads: Cum v-a venit ideea?
Tudor Maxim: Ideea de reclama in lift a venit simplu si firesc, ca un raspuns la nevoia omului de a avea o indeletnicire intelectuala intr-un rastimp in care nu are altceva de facut.
Am observat tendinta naturala a celor care folosesc liftul de a se uita efectiv pe pereti, fie din plictiseala, fie din dorinta de a evita privirile unor persoane straine cu care impart liftul. Celor care stau la bloc, lucreaza in cladiri de birouri si folosesc liftul le sunt foarte familiare, cel putin in subconstient, instructiunile de utilizare ale acestuia.
Am vrut sa schimbam acest lucru si sa aducem o valoare adaugata rezidentilor si locatarilor unei cladiri prin mesaje creative si valoroase ca informatie.
In acelasi timp am avut ca obiectiv sa sprijinim companiile sa isi transmita mesajele publicitare intr-o maniera neconventionala si targetata. In lift, un brand iese din multime, se diferentiaza de concurenta si capteaza atentia.
IQads: Cat de mult a crescut business-ul in ultimul an?
Tudor Maxim: Am deschis drumul intr-o zona cu un potential generos, neexplorat pana in acel moment si de atunci tot crestem - ca echipa, ca retea si ca numere de campanii. Ne-am atins obiectivele ce le-am avut pana acum si dorim sa ne autodepasim continuu. Am devenit relevanti pe piata de media si acesta e un lucru important pentru noi.
IQads: Incep romanii sa doreasca mai mult neconventional? Cat de deschisa este piata?
Tudor Maxim: Piata romana de publicitate este inca departe de maturitate si este inca loc mult pentru a gasi solutii inovative si neconventionale de impact. Exista companii foarte deschise la advertising neconventional, dar in mod firesc si companii conservatoare. Urmarim sa aducem acele companii din zona de conservatorism in cea de pragmatism. In momentul in care vor realiza ca nu au avantajul competitiv al companiilor care comunica deja in lifturi, isi vor reevalua strategia de comunicare.
IQads: Care este cel mai interesant proiect realizat pana acum?
Tudor Maxim: Am lucrat pentru Renault un proiect mai deosebit. Am inlocuit posterele clasice cu oglinzi decorate cu volanul unui Renault Clio. Te uitai in oglinda si te vedeai la volanul noului model Clio. A fost o campanie eficienta, care a atras intr-adevar atentia si dorinta de a cumpara sau macar de a conduce noul model.
IQads: Cat de departe merge inovatia la reclamele in lift?
Tudor Maxim: Sunt multe lucruri noi care se pot face. Avem o multime de idei mai deosebite, dar preferam sa lasam in seama agentiilor profesioniste de creatie sarcina de a ne furniza campanii inovative. Noi vom continua in schimb sa oferim suportul logistic pentru a sustine aceste campanii.
IQads: Pentru ce branduri v-ati dori sa lucrati?
Tudor Maxim: Nu am vrea sa facem discriminari. Am avut pana acum clienti din mai multe domenii. Ne dorim clienti indrazneti care comunica profesionist. Ni l-am dorit inca de la inceput pe Fido Dido, ne place ca se adapteaza foarte bine mediului in care se afla.
IQads: Cine sunt clientii obisnuiti ai Elevate?
Tudor Maxim: Lucram intr-o masura importanta cu agentiile media, dar si cu clienti ce vin din domenii diverse. Am avut campanii pentru marci ca: RCS - RDS, Hollywood Multiplex, KFC, Pizza Hut, Seat, Renault, Mazda, Skoda, Magic Fm, Banca Romaneasca.
IQads: Cum arata consumatorul predispus la a fi interesat de o reclama amplasata in lift?
Tudor Maxim: Persoanele dornice de a fi informate in orice moment.
IQads: Cat mai avem pana sa ajungem la nivelul pietei occidentale?
Tudor Maxim: Probabil sub 10 ani daca luam industria publicitatii ca intreg. Pe alocuri suntem inaintea pietei occidentale.
IQads: Care ar fi ultimele tendinte? Ce v-ati dori sa aduceti si in Romania?
Tudor Maxim: In primul rand ne-am dori, dupa ce am dus si in afara Bucurestiului reclama in lift, sa ducem si peste hotare acest suport media. Reclama in lift a fost o initiativa dezvoltata integral autohton, fara influente din afara. Elevate va ramane pozitionata pe aceasta nisa.
Sunt insa si alte oportunitati, unele testate deja afara si despre care se mai stie ca: eggvertising, assvertising, sandvertising. Datorita suprasaturarii canalelor traditionale de publicitate, in tarile mai dezvoltate decat Romania, se incearca tot mai multe cai prin care sa se atraga atentia audientei, inclusiv cu panouri pe trecerea de pietoni in momentul opririi la semafor.
IQads: Cum arata o reclama buna pentru dvs?
Tudor Maxim: O reclama buna, fie ca e in lift, fie ca e in alt spatiu, trebuie sa comunice in mod real cu cel caruia i se adreseaza. Trebuie sa fie personalizata si adaptata celui caruia ii vorbeste. Trebuie sa stimuleze gandirea. Altfel va fi ignorata.